سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟

سپس می توان اقدامات لازم برای بهبود دیده شدن و افزایش ترافیک Organic را انجام داد که یکی از مهم ترین این اقدامات، افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی هدف بدست آمده است. در نتیجه آنچه در این صفحه میخوانید صرفا تعریفی عمومی از سئو نیست. Search Engine Optimization یا SEO Marketing ابزاری ایده آل و کارآمد برای فعالیت در فضای بازاریابی آنلاین محسوب میشود. سئو چیست؟ عوامل و فاکتور های بسیار زیادی بر روی سئو یک سایت تاثیر می گذارد، از جمله این فاکتور ها می توان به لینک های داخلی سایت، کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا، بهینه سازی آدرس سایت، عملکرد فنی سایت و …. سئوی خارجی سایت یا Off Page SEO از تکنیک های بهینه سازی سایت است که در وب سایت شما لازم است انجام شود، مانند بک لینک. سئو و طراحی سایت در عمل با همدیگه فرق دارند، اما با همدیگه در ارتباط هستند.

اینکه افرادی میان برای تبلیغ کار خودشون یا گرفتن بک لینک از این فضا استفاده میکنن و ما اون لینک هارو حذف میکنیم به این معنی نیست که رضایت کاربر رو زیرپا گذاشتیم. برخی صفحات 400 دیدگاه دارند و اگر قرار باشه یک صفحه این تعداد لینک خروجی به موضوعات بی ربط داشته باشه حتما جایگاهش رو توی گوگل از دست میده. یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه 1 در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است. البته منظور ما تنها محتوای متنی نیست بلکه تصویر، ویدئو، صوت و حتی ابزارهایی که در سایت خود ارائه می‌کنیم در پاسخ‌گویی به نیاز کاربر و درک گوگل از کیفیت محتوای ما تاثیرگذار هستند.

  • سعی کنید همه یا بخشی از عبارت کلیدی شما در لینک یا نامک صفحه نیز وجود داشته باشد.
  • همانطور که گفته شد، یکی از معیار‌های بهینه سازی موتور‌های جستجو ، تعداد بک لینک‌های یک وبسایت است.
  • تکنیک های سئوسایت براساس دانش، تجربه سئو کار و بودجه پروژه متفاوت است، در اصل شامل این تکنیک ها شامل اجرای سئوخارجی و سئوداخلی با روشهای متفاوت انجام می شود.
  • به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید.

ولی به دلیل اینکه از روش سئوکارهای کلاه سیاه هم استفاده می‌کنند. در روش SMO ما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای محتوای خود را برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بهینه‌سازی می‌کردیم. الگوریتم Freshness برای حل مشکل کاربران در برخورد با محتواهای قدیمی به وجود آمد! وظیفه فرشنس این است که در موضوعاتی که جدید بودن محتوا مهم است، تازگی محتوا را بررسی کند و محتواهای جدید را بالاتر از محتواهای قدیمی نشان دهد. یک سئوکار حرفه‌ای باید اطلاعات کاملی دربارۀ الگوریتم‌های گوگل داشته باشد و اخبار به‌روزرسانی‌های جدید گوگل را دنبال کند.

سئوی کلاه سفید (White Hat Seo)؛ پاکیزه و منزه

در حقیقت یک جور کد هستند که معنای صفحه را بیشتر برای رباتهای جستجو گر گوگل توضیح میدهند. مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی، معرفی سایت شما توسط سایتهای معروف دیگر و غیره. به بیان بهتر، هر اقدامی که در خارج سایت ما انجام شود و رتبه ما را افزایش بدهد، off page به حساب میآید. استفاده از تگ های H4 تا H6 لزومی ندارد مگر اینکه تعداد مطالب سایت شما بسیار زیاد بوده و لازم باشد. می توانید عناوین مطالب و کلیدواژه های خود را در همه صفحات در تگ H3 قرار دهید. سعی کنید از پاراگراف بندی در مطالب خود استفاده کنید و عناوین مناسبی انتخاب و آنرا در تگ های H2 قرار دهید.

لینک سازی هدفمند

در ادامه به بررسی مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین مفاهیم و اصطلاحات رایج در Off Page Seo یا سئوی خارجی می‌پردازیم. Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتور‌های جستجو در اسنیپت‌های صفحات نتایج خود نشان می‌دهند. همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند. این عنوان‌ها، بمنظور ارائه خلاصه‌ای از محتوای صفحات بکار می‌روند و نقشی حیاتی در سئو‌ی سایت دارند.

در میان انواع سئو، سئو کلاه خاکستری یا gray hat SEO وجود دارد که به اندازه تکنیک های سئو کلاه سفید خالص یا بی گناه نیستند، و همین طور به اندازه تکنیک های سئو کلاه سیاه نیز قابل دستکاری نیستند. اگر میخواهید تکنیک های بیشتری از سئو کلاه سیاه از انواع سئو را آموزش ببینید میتوانید به صفحه سئو کلاه سفید سیاه مراجعه کنید و مقاله جامع ما را مطالعه کنید. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی در سایت های دیگر است که این امکان را به افراد میدهد که از سایت های دیگر به سایت شما وارد شوند. اگرچه ساخت بک لینک نیاز به رعایت اصول زیادی دارد، اما در موفقیت سئو سایت شما میتواند مانند یک پل عمل کند و ضروری است.

این سایت که به صورت محتوای تصویری کار می کند و انتشار ویدئو در آن کاملا رایگان می باشد در سالهای گذشته بیشتر از بیش محبوب شده است و بسیاری از دانش آموزان به استفاده از این سایت علاقمند شده اند. همچنین یکی از پیشنهادات سایت کدُ سئو برای آموزش سئو استفاده از سایت یوتیوب می باشد. با این ابزار می توانید متوجه شوید کدام یک از صفحات رقیب شما بیشترین بک لینک، اشتراک گذاری اجتماعی و ترافیک سایت را دارا هستند.

سعی کنید ۱۰ رقیب صفحه اول گوگل را روی هر مورد که در این آموزش یاد می‌گیرید تحلیل کنید. برای تست این مورد ابتدا فایل robots.txt سایت خود را بررسی کنید و یا از بخش Blocked Resources گوگل وبمستر تولز اگر بخشی از سایت شما برای خزنده‌های گوگل محدود شده بود را پیدا کنید و نسبت به رفع آن سریعاً اقدام کنید. در حدود ۵۰ درصد از جستجوها در گوگل به کسب‌وکارهای محلی اختصاص دارند. و با محصولات و مطالب شما آشنا می‌شوند و در تعاملات بعدی شما، با همین مخاطبان می‌توانید با بازاریابی‌های دقیق فروش خود را به آن‌ها افزایش دهید. حالا با در نظر گرفتن اینکه ممکن است روزانه بیش از صدها نفر بدین شکل گوشی موبایل بخرند چه سودی نصیب کسانی می‌شود که در صفحه اول و بین رتبه‌های یک تا سه هستند. به‌طور حتم بیش از ۹۰ درصد اوقات با یک جستجو در گوگل اطلاعاتی که نیاز داریم را به دست می‌آوریم و حتی خریدهای خودمان را آنلاین انجام می‌دهیم.

اگر گمان می‌کنید که استفاده از سئو در استراتژی کسب و کارتان هیچ معایبی به همراه ندارد سخت در اشتباه هستید. البته باید اشاره کرد که این معایب آن قدرها هم که فکرش را می‌کنید پردردسر نیستند و سئو در کل بیشتر سعی بر پیشرفت سایت شما دارد اما در هر صورت سختی‌های خودش را به همراه دارد. راستش را بخواهید سئو آنقدرها هم که فکرش را می‌کنید استراتژی بزرگ و پر پیچ و خمی نیست، پیاده‌سازی این استراتژی در کسب و کارتان فقط مستلزم دو مرحله است؛ در واقع باید بگویم دو خوان! آگاهی، فراگیری مسائل تئوری و در نهایت عملی کردن آنچه فرا گرفته‌اید که آن هم اصول خودش را دارد؛ این دو عمل تنها کارهایی است که شما را به اوج موفقیت در پیاده‌سازی استراتژی سئو درکسب و کارتان می‌اندازد.