چگونه یک نقشه سایت بهینه شده برای سئو بسازیم؟

بیشتر نقشه‌های سایت استاندارد 0.9 را به کار می‌گیرند که مورد قبول گوگل، یاهو و مایکروسافت است. این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند. این ها رایج ترین مواردی هستند که در طراحی نقشه سایت به کار برده می شوند.

گوگل و دیگر موتورهای جست و جو از روش های مختلفی برای پیدا کردن صفحات مختلف سایت های ما استفاده می‌کنند. اما در عین حال خودمان هم می‌توانیم به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو در این زمینه کمک کنیم تا اطمینان حاصل شود که صفحات مهم سایت ما ایندکس شده‌اند. تهیه نقشه سایت و ثبت آن در گوگل یکی از راه هایی است که می‌توان از طریق آن اطمینان حاصل کرد که گوگل تمامی صفحات مهم سایت ما را ایندکس کرده است. در همین مقاله قسمت «ساختن نقشه سایت و معرفی به گوگل» چند روش مختلف برای ساخت فایل نقشه سایت رو توضیح دادیم.

  • با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوا سایت خود میتوانید پلاگین های رایگان و غیر رایگان بسیاری بیابید که بسادگی یک نقشه سایت ایجاد می کنند.
  • برای وب سایت های بسیار بزرگ می توان حتی از چندتا از این دست نقشه های سایت نیز ایجاد نمود.
  • اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید.
  • سپس Google از این داده ها برای ایجاد نتایج جستجو استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک از مطالب خاص را در نتایج بالاتر نمایش دهد.
  • سایت مپ یا همان نقشه سایت، یک فایل با فرمت xml است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا بتواند محتواهای شما را ایندکس کند.

حال کار تمام است و گوگل از آدرس نقشه سایت شما آگاه شده است. برای اطلاع از دیگر ویژگی های این ابزار راهنمای گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید. ربات های موتورهای جستجو وقتی به سایت شما می رسند، با انبوهی از صفحات مواجه می گردند. یک نقشه سایت می تواند آنها را به گونه ای راهنمایی کند تا متوجه اهمیت بیشتر صفحات درج شده در نقشه های سایت نسبت به آنهایی که بلاک نشده، اما در نقشه سایت نیز قرار ندارند شود. دقت داشته باشید که قرار داشتن فایل تصاویر در همان دامین وب سایت امری ضروری نیست.

نقشه سایت Google News

یا شاید شما یک سایت فروشگاهی با 5 میلیون صفحه را اداره می کنید. تا زمانی که لینک داخلی نداشته باشید و تعداد زیادی لینک خارجی داشته باشید، گوگل برای یافتن همه آن صفحات وقت زیادی را باید بگذارد. برای پاسخ به اینکه اهمیت نقشه سایت چیست باید بدانید موتورهای جستجو مانند Google ،Yahoo و Bing از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف در سایت شما استفاده می کنند. همان طور که از نام این افزونه مشخص است، کارایی آن این است که برای شما سایت مپ XML و البته HTML می سازد. این افزونه برای سایت هایی مناسب است که نمی‌خواهند تا یک افزونه سنگین سئو بر روی سایت خود نصب کنند و صرفاً به دنبال ساخت سایت مپ برای سایت خود هستند.

خدمات seo

اگر در پست‌های وبلاگ سایت‌تان بطور مستمر ویدئو آپلود می‌کنید، بهتر است سایت مپ مخصوص ویدئو ایجاد کنید. این سایت مپ به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا پست‌های شما را همراه با کاور ویدئو در نتایج جستجوی ویدئویی خود نمایش دهد. لزوماً به این موارد نیازی ندارید زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو به نقشه سایت XML شما نگاه می کنند.

بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال هست. که چرا اون url ها رو نشناخته , بصورت دستی هم url صفحه رو وارد می کنم ولی میگه در sitemap نیست. در جایی که وجود داره و لینک رو هم دستی در مرورگر وارد می کنم محصول نماش میده.