نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت سایت مپ sitemap برای سایت سئوف

روش دیگر این است که یک افزونه وردپرس شخص ثالث فایل نقشه سایت شما را ایجاد کند. افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه های سئو برای وب سایت های وردپرسی است. عملکردهای مهم زیادی را برای بهبود سئوی وب سایت شما انجام می دهد.

  • معمولاً باید یک نسخه از فایل سایت مپ در آدرس yourdomain.com/sitemap.xml وجود داشته باشد.
  • پس هرگاه یک صفحه جدید به سایتتان اضافه کنید (فرقی ندارد پست بلاگ باشد یا صفحه تجاری یک محصول)، لینک مربوط به آن صفحه، بصورت اتوماتیک به سایت مپ شما اضافه خواهد شد.
  • در طول راه، اطلاعات مربوط به پیوندهای مختلفی را که بازدید می کند و نحوه ارتباط آنها را ثبت می کند.
  • اما نقش سایت مپ در این میان چیست؟ سایت مپ، موقعیت صفحات وبسایت را در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهد.
  • سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند.
  • و این امر به محتویات سایت وابسته است و شما می توانید با Sitemap این کار را برای موتورهای جستجو و گوگل آسان کنید.

اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید. طبق تجربه بارها ما دیده ایم که وبمسترها از شنیدن نقشه سایت XML وحشت کرده اند. نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد. تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است. نقشه سایت HTML فالبا در فوتر سایت و در تمام صفحات آن لینک شده اند.

نقشه سایت Google News

با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند. سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. در این موارد شما می‌توانید با استفاده از نقشه سایت، آدرس صفحات فاقد لینک را به موتورهای جستجو بدهید.

استفاده از گزارش نقشه سایت به منظور یافتن خطاها

اگر صفحه‌ای را در فایل Robots.txt بلاک کرده یا از تگ noindex برای یک صفحه استفاده می‌کنید‌، نمی‌خواهید آن صفحه در سایت‌مپ شما نشان داده شود. به نظر می‌رسد که این ۶ تا URL در نقشه سایت ما در حال دریافت پیام « Duplicate, submitted URL not selected as canonical» هستند. اگر جمله «Sitemap index processed successfully» را مشاهده می‌کنید، یعنی گوگل با موفقیت سایت‌مپ شما را کرال کرده است. و اگر همه چیز درست پیش رفته باشد، شما می‌توانید اطلاعات مربوط به نقشه را در این صفحه و در بخش « Submitted Sitemaps» مشاهده کنید. اسم نقشه سایت اهمیتی ندارد؛ اما باید حتما از پسوند XML استفاده شود. نام، ایمیل و وب سایت من را برای ارسال نظر در آینده در این مرورگر ذخیره کن.

صفحاتی که با کلمه عبور محافظت می شوند را از سایت مپ خارج کنید، چرا که موتور جستجو نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند. از سویی دیگر می‌توانید نقشه سایت را به صورت ساختار کدهای شناخته شده نیز تولید کنید و حتما نیازی نیست که در فرمت XML باشد. با این حال شما نیازی ندارید با این کدها سر و کله بزنید و بهتر است اجازه دهید یک ابزار این کار را برای شما انجام دهد.