آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل

وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند. به عبارت دیگر، اطلاعات جزئی در مورد محتوای وبسایت شما را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند. با اینکه sitemapها عمدتا برای بهبود روند شاخص وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شوند اما می‌توانند دسترسی به صفحات خاص را فراهم کنند. به عنوان مثال صفحاتی که توسط منو‌های شما در دسترس نیستند می‌توانند توسط موتورهای جستجو در صورتی‌که شما بخواهید ایندکس شوند. نقشه سایت اثری روی روش ربات های خزنده بر شاخص صفحه سایت ندارد، اما می‌تواند دید و دسترسی محتوای شما را افزایش دهد.

  • این سایت مپ به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا پست‌های شما را همراه با کاور ویدئو در نتایج جستجوی ویدئویی خود نمایش دهد.
  • با استفاده از الگوهای سایت مپ مانند مثال بالا، سعی کنید ساختار صفحات خود را مشخص و یا اصلاح و بهینه کنید.
  • Sitemap فایل متنی می باشد که در سایت شما آدرس تمام صفحات سایت را در بر دارد.
  • یک راه ساده برای ایجاد نقشه سایت، انجام آن از طریق XML-sitemaps.com.

توسعه وب سایت یکی از کارهایی است که تلاش می کنم تخصصم رو در اون بالا ببرم، یادگیری تکنولوژی های جدید یکی از چالش هایی است که به شدت به آن علاقمند هستم. وب سایت هایی که تازه راه اندازی شده اند و هیچگونه لینک ورودی ندارند. هر ساب دامنه یک دامنه جدید محسوب می گردد و رتبه بندی و ورودی گوگل آن مجزا محاسبه می گردد و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی شما ندارد. البته با وارد کردن ادرس سایت مپ قبلی ریدایرکت میشه به ادرس جدید.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ آموزش سئو فروشگاهی 2022

با این حال در موارد خاصی می توانند نقش مفیدی داشته باشند؛ از آنجایی که در کنسول جستجوی گوگل جایگاهی دارند، متوجه می شویم که گوگل نیز برای نقشه های سایت، اهمیت مناسبی قائل می باشد. نتیجه ای که می توان گرفت این است که نقشه سایت، مستقیما بر سئو تاثیر نمی گذارد اما با نقش داشتن بر مواردی دیگر، روند بهینه سازی سایت شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد. در این مقاله آموزش سئو به بررسی کامل نقشه سایت و مسائل مربوط به آن می پردازیم. Sitemap به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند صفحات سایت ما را بهتر پیدا کنند و از به وجود آمدن صفحه جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما و موتورهای جستجو را آگاه می سازد. همچنین شانس شما را برای ایندکس شدن بیشتر خواهد کرد ولی تضمینی برای اینکه صفحات بهتر ایندکس شوند وجود ندارد،اما بودن sitemap اگر قرار باشد یک صفحه از سایت ایندکس شود، به این کار سرعت خواهد بخشید. وقتی بحث افزایش رتبه در گوگل به میان می آید کیفیت سخنگوی اول است.

برای تشخیص خطاها از گزارش نقشه سایت استفاده کنید

مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد. شما میتونید برای صفحات مختلف گزینه افزودن به نقشه سایت قرار بدید و تنظیمات زیاد دیگری را هم برای کاربر ایجاد کنید. اگرچه مکان خاصی را در صفحات نتایج موتور جستجو تضمین نمی کند، اما تمام محتویات صفحه وب شما را در دسترس موتورهای جستجو قرار می دهد.

نقشه سایت چیست و چگونه کار می کند؟

بعبارتی، اگر صفحه خود را در فایل Robots.Txt نوایندکس کنید و یا یک تگ نوایندکس برای صفحه بکار ببرید، یعنی نیازی نیست آن صفحه در نقشه سایت شما بیاید. اما وقتی به کنسول جستجوی گوگل نگاه می‌کنید، سایتتان فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. بعد از ساخت سایت مپ، توصیه می‌کنیم به صورت دستی آنرا بررسی نمایید.