نقشه سایت چیست؟ تاثیر سایت مپ در سئو خانه فناوری تهران

بدون شک شما هم می‌خواهید ربات گوگل Crawl Budget سایت‌تان را به بهترین شکل ممکن مصرف کند. به‌عبارت‌دیگر، ربات گوگل باید ارزشمندترین و مهم‌ترین صفحات شمارا ایندکس کند. درهرصورت، هنگامی‌که سایت مپ خود را ایجاد کردید، توصیه می‌کنیم به‌صورت دستی نگاهی به آن داشته باشید. مثلا ممکن است یک عالمه محتوای تکراری در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد و گوگل همه آنها را ایندکس نکند. البته موارد خاص اندکی وجود دارند که داشتن یک نقشه سایت در آن موارد واقعا سودمند است.

  • اما اگر می‌خواهید از ایندکس شدن تمامی صفحات سایت خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که زحمات شما در باب سئو نتیجه بخش بوده، می‌توانید سایت مپ بسازید.
  • نقشه سایت درواقع یک فایل متنی است که دربرگیرنده تمام نشانی‌های موجود در سایت شما است.
  • از این فایل یک بک اپ بگیرید و آن را در سیستم خود دانلود و سیو کنید.
  • همچنین به کمک این فایل می‌توانید URLهایی که تمایلی به ایندکس شدن‌شان توسط خزنده‌ها را ندارید مشخص کنید.
  • گوگل و بینگ هر دو این اجازه را به نقشه‌های سایت می‌دهند که حداکثر ۵۰MB باشند.
  • همان طور که می‌بینید، با استفاده از این گزینه می‌توانید برای سایت خود یک سایت مپ XML بسازید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، به احتمال خیلی زیاد از افزونه یوست برای سئوی خود نیز استفاده می‌کنید. خبر خوب این است که شما با استفاده از این افزونه می‌توانید به صورت خودکار، نقشه سایت یا سایت مپ را تهیه کنید. در ادامه نحوه تهیه سایت مپ با استفاده از افزونه یوست سئو را توضیح داده‌ایم. در تصویر زیر یک نمونه نقشه سایت یا سایت مپ را مشاهده می‌کنید.

بیشتر سایت‌های بزرگ بیش از آدرس URL دارند که ایندکس شدنشان در موتورهای جستجو خیلی برایشان اهیمت دارد. از آنجایی که در نقشه سایت تنها اجازه ورود آدرس وجود دارد، وبمسترها می‌توانند یک فایل ایندکس نقشه سایت برای خود ایجاد کنند. به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد.

دقیقا نقشه سایت چیست؟ sitemap

در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید. اما جان مولر بیان کرده که این تگ دیگر نقش مهمی در پردازش نقشه سایت نداشته و بهتر است که به آن اهمیتی ندهید. • نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند.

فرض کنید که بخواهید از کرج در غرب تهران به یک مراسم مهم در تجریش بروید که در شمال شرق تهران قرار دارد. لزوما شما نیاز به داشتن نقشه سایت HTML در کنار نقشه سایت XML ندارید. اما اگر فکر می‌کنید که برای بازدیدکنندگان شما مفید است، داشتن یک نقشه سایت HTML برای سایت شما ضرری ندارد. معمولا آدرس این نوع نقشه سایت را در فوتر سایت قرار می‌دهند. این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چه تعداد URL در نقشه سایت شما می‌یابد و چه تعداد از آن صفحات به ایندکس گوگل منتهی می‌شوند. در هر صورت برای ثبت نقشه سایت خود، URL نقشه سایت خود را وارد این بخش کنید و ″Submitted″ را فشار دهید.

محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند. سایت جدید با صفحات جدیدی دارید که هنوز به خوبی به آن‌ها لینک داده نشده است (لینک داخلی و خارجی). می‌دانید که ربات‌های گوگل و سایر crawlهای سطح وب، لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌روند؛ بنابراین اگر سایت شما لینکی نداشته باشد ممکن است صفحات شما را پیدا نکنند. ما مجموعه مقالات رایگان، آموزش‌های قدم به قدم و دوره‌های جذاب و کاربردی زیادی را آماده کرده‌ایم که مطمئنیم که حسابی به دردتان خواهد خورد.

نقشه سایت چیست، چگونه یک نقشه سایت سئو پسند داشته باشیم؟

برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد. اگر لینک سازی داخلی را به خوبی انجام ندهید و بک لینک زیادی داشته باشید، گوگل به سختی می تواند تمام صفحات سایت شما را پیدا کند. برای اینکه بتوانید میزان اهمیت هر کدام از محتواهای وب سالیتتان را مشخص کنید این کار را میتوایند با استفاده از سایت مپ در وب سایتتان انجام دهید. سایت مپ سبب خواهد شد تا گوگل به خوبی تمامی صفحات وب سایت شما را برسی و مشاهده کند. در صورت استفاده کردن از سایت مپ در هر کدام از صفحات وب سایتتان این کار برای ربات های خزنده آسان خواهد شد و آن ها قادر خواهند بود تا به راحتی صفحات وب سایت شما را شناسایی و پیدا کنند. همانطور که مشاهده کردید آسان ترین روش برای ساخت یک نقشه سایت XML در وردپرس استفاده از افزونه Yoast SEO می‌باشد.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد. بنابراین داشتن هر دو نقشه سایت بهترین راه برای داشتن وبسایتی کاربر پسند و مؤثر در رتبه بندی آن می‌باشد. نقشه سایت برای یافتن صفحات سایت توسط موتور جستجو و سئو سایت نقش حیاتی دارد. این افزونه برای کسانی که وبسایت وردپرسی دارند بسیار آسان و کاربردی است. همچنین در صورت نیاز، می‌توانید سایت مپ خود را فعال یا غیر فعال کنید. ساده‌ترین راهکار ایجاد سایت مپ‌های XML، استفاده از این افزونه پرکاربرد است.

به عنوان مثال‌، می‌توانید ببینید که نقشه سایت بالا شامل لینک‌هایی به ۱۱۶ صفحه وب است. این نقشه باید تمام صفحات سایت شما را نمایش دهد، اگر همه چیز به نظرتان دقیق و خوب است و مشکلی نمی‌بینید، وقت آن است که سایت‌مپ خود را به گوگل ارسال کنید. اگر از Yoast استفاده نمی‌کنید‌، پلاگین‌های دیگری برای وردپرس در دسترس شما قرار دارند (مثل Google XML Sitemaps) و یا افزونه که می‌توانید برای ایجاد نقشه‌های سایت از آن‌ها استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO تهیه کنید. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است. این پیغام بیانگر این است که صفحه مورد نظر در نقشه سایت هست اما دسترسی به آن توسط فایل robots.txt محدود شده است.

افزونه Sitemap by BestWebSoft یکی دیگر از افزونه های قوی برای تهیه سایت مپ است. با استفاده از این افزونه می‌توانید به شکلی سریع و بهینه، سایت مپ تهیه کنید و این افزونه نیز نقشه سایت را به صورت خودکار در موتورهای جست و جو ثبت می‌کند. در تمامی مراحل تهیه سایت مپ برای وبسایت خود به خاطر داشته باشید که این نقشه در واقع برای سئو سایت شما تهیه می‌شود. بنابراین هر صفحه‌ای که می‌خواهید به وسیله جست و جوی گوگل یا دیگر موتورهای جست و جو پیدا شود، باید در آن قرار بگیرد.