نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap

بعنوان مثال نحوه قرار گرفتن نقشه سایت در فایل robots.txt سایت نردبان به شکل زیر است. کافیست ادرس نقشه سایت خود را مشابه زیر در فایل robots.txt سایت خود قرار دهید. برای مشاهده و ویرایش فایل ربات به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. دستور sitemap در فایل robots.txt یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است. این دستور برای اطمینان حاصل کردن از این است که هیچ صفحه‌ای در حین خزیدن در سایت فراموش نشود.

  • اسکیما ویدیویی تا حد زیادی جایگزین نیاز به نقشه‌های سایت ویدیویی شده است.
  • پس اگر یک سایت بسیار بزرگ با هزاران صفحه را اداره می‌کنید، گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایت خود را به چند نقشه سایت کوچکتر بشکنید.
  • فعالسازی نقشه سایت در افزونه All in One SEOدر حالت پیشفرض، All in One SEO قابلیت سایت مپ را برای سایت شما فعال کرده و سایت مپ خود را جایگزین سایت مپ‌های پیشفرض وردپرس می‌کند.
  • برای مثال، می‌توانید ببینید که سایت مپ زیر شامل 116 لینک به صفحات مختلف است.
  • افزونه یوست سئو شامل ویژگی های متنوعی از جمله ایجاد و مدیریت نقشه سایت است.
  • شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. سپس Google از این داده ها برای ایجاد نتایج جستجو استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک از مطالب خاص را در نتایج بالاتر نمایش دهد. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

آموزش گام به گام سئو

برای مثال شما می‌توانید صفحات سبد خرید، صفحات لاگین کاربران یا هر صفحه نامتعارف دیگر را نادیده بگیرید. اگر پیام “Sitemap index processed successfully” را مشاهده کردید، نشان‌دهنده این است که موتور جستجوی گوگل با موفقیت نقشه سایت شمارا مورد کراولر قرار داده است. به‌منظور ثبت سایت مپ خود به‌حساب کاربری سرچ کنسول خود وارد شوید. توصیه می‌کنیم این تاریخ‌ها را فقط زمانی تغییر دهید که تغییرات مشخصی روی سایت خود ایجاد می‌کنید و یا محتوای جدیدی به سایت اضافه می‌کنید. در غیر اینصورت گوگل اخطار می‌دهد که آپدیت تاریخ‌های صفحاتی که تغییری نکرده‌اند ممکن است بعنوان یک تاکتیک اسپم دیده شود. می‌توانید از یک ابزار دیگر برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید.

راه موفقیت نیز ابتدا در طراحی سایت و سپس بهینه سازی و سئوی آن است. بی تردید اگر این دو نکته چنانچه به صورت درست و اصولی صورت پذیرد، هیچ عاملی شما را از رسیدن به موفقیت در کسب و کارتان باز نخواهد داشت. استفاده از سایت مپ در وب سایت سبب خواهد شد تا اگر شما در سایتتان با ضعف لینک سازی مواجعه شدید این مشکل تا حد زیادی برطرف گردد.

خوشبختانه ساخت نقشه سایت XML و ثبت آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاری ساده و آسان است. این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند. بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند.

فقط در صورت نیاز نقشه سایت بسازید.

نقشه سایت یا Sitemap، طرحی از وب‌سایت شماست که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا تمام محتوای وب‌سایت شما را پیدا‌ کرده و آن را کرال و ایندکس کنند. همچنین به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام صفحه در سایت شما از بقیه صفحه‌ها مهم‌تر است. اگر بخواهیم نقطه مقابل HTML Sitemaps را معرفی کنیم، باید به XML sitemaps اشاره کنیم. مزیتی که این نوع سایت مپ دارد، این است که بیشتر موتورهای جستجو از آن برای پردازش کردن موتورهای جستجو استفاده می کنند. اگر بخواهید که نقشه سایتتان را در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید، بهتر است که از قالب XML استفاده کنید، چرا که بیشتر موتورهای جستجو برای خواندن نقشه سایتتان، قادر به درک این زبان هستند. زمانی که شما از سایت مپ در وب سایتتان استفاده میکنید این پیغام را به موتورهای جستجو میدهید که موتورهای جستجو وارد سایت شما شوند و به خوبی تمامی محتوایی که در وب سایت شما قرار دارد را ایندکس کنند.

خزنده‌های موتورهای جستجو برای ایندکس کردن یا نکردن سایت شما از قوانین موجود در این فایل استفاده می‌کنند. همچنین به کمک این فایل می‌توانید URLهایی که تمایلی به ایندکس شدن‌شان توسط خزنده‌ها را ندارید مشخص کنید. به تصویر زیر که صفحه robots.txt سایت Apple است خوب دقت کنید. نقشه سایت یا sitemap در واقع یک نقشه راه برای وبسایت شماست که موتورهای جست و جو به کمک آن صفحات مختلف سایت شما را پیدا می‌کنند، محتوای آن را بررسی می‌کنند و سپس در فهرست ایندکس خود قرار می‌دهند.