راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت sitemap آموزش سئو در وب برتر

چنانچه سایت شما صفحات بیشتری دارد، لازم است این نرم‌افزار را به نسخه پولی ارتقا دهید. به عبارتی می‌توان گفت که Screaming Frog کلیه مراحل بالا را بدون آنکه شما را درگیر کدنویسی کند انجام می‌دهد. کافی است به تب‌های مختلف نرم‌افزار رفته و تغییرات مد نظر خود را انجام دهید، آنگاه تمامی کدهای فایل سایت مپ شما به طور خودکار تغییر می‌کنند. خبر خوش اینکه در نسخه 5/5 وردپرس می‌توانید به سادگی بدون نیاز به هیچ افزونه‌ای فایل XML سایت مپ بسازید. برای شروع کافی است به انتهای آدرس URL سایت، عبارت “wp-sitemap.xml” را اضافه کنید. این قابلیت جدید وردپرس برای آن است که کلیه سایت‌های وردپرسی حتماً از مزایای سایت مپ‌های XML برخوردار شوند.

  • سایت‌مپ به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر صفحات شما را کرال کرده و آن‌ها را سریع‌تر ایندکس کند.
  • از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند.
  • این موضوع برای cms ها ساده تر است، چرا که برای هر کدام تیمی در گذشته ماژول مورد نیاز برای ایجاد سایت مپ را ساخته و فقط کافی است شما آنرا در سایت خود نصب نمایید.
  • به صورت ریشه‌ای XML فایلی است که حاوی همه فعالیت‌های پشت صحنه بر روی وبسایت است.
  • اگر سایت حجیمی دارید، بهتر است که نقشه سایت خود را به دسته های کوچکتر تقسیم کرده و از یک فایل ایندکس sitemap برای مدیریت آن ها استفاده کنید.

از آنجا که صفحه درباره ما یکی از مهم‌ترین صفحات هر سایتی است، بنابراین در بالاترین ردیف نمودار قرار دارد. دقت کنید که مثلاً صفحه تیم مدیریت به اندازه صفحه محصولات یا قیمت‌گذاری و وبلاگ اهمیت ندارد و لذا در سطح سوم نمودار سلسله مراتب قرار می‌گیرد. طبعاً ربات های گوگل باید بدانند که سایت مپ شما در کجا ذخیره شده تا بتوانند آن را بخوانند. این کار را می‌توانید از طریق پیشخوان خود در گوگل کنسول انجام دهید. بر خلاف XML، سایت مپ های HTML سایت مپ هایی هستند که معمولاً در خود سایت (پایین صفحه یا کنار صفحه) قرار می‌گیرند و هدف از آن ها این است که بازدیدکنندگان سایت بتوانند صفحات مختلف را به راحتی پیدا کنند. این سایت مپ ها از لحاظ سئو، ارزش چندانی ندارند، ولی با این حال می‌توانند کمی به ایندکس شدن بهتر صفحات کمک کنند.

با استفاده از نقشه سایت مشکلات ایندکس را بیابید!

این موضوع به خصوص برای سئو سایت های فروشگاهی که هزاران صفحه داشتند، مشکل بوجود آورده بود. تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد چنین نقشه سایتی اقدام کنند. در صورتی که دارای چنین شرایطی هستید، نقشه سایتی از محتوای منتشر شد در دو روز اخیر را با حداکثر 1000 یو آر ال ایجاد نموده و آن را به گوگل معرفی نمایید. در واقع در نقشه سایت تمام مقالات، صفحات و دسته‌بندی‌هایی که داخل وب‌سایت ما قرار گرفته، لیست شده است.

به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست. در واقع نقشه سایت مانند نقشه راه موتورهای جستجوست تا به محتوای سایت و نحوه دسترسی به آن پی ببرند. موتورهای جستجو صفحات را در الویت قرار می‌دهند در نتیجه زودتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند. در آخرین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ، URL مربوط به سایت مپ خود را در جای مشخص شده وارد کنید و Submit را کلیک کنید. در دومین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ باید از طریق سرچ کنسول آن را ثبت کنید.

افزونه All In One SEO (AIOSEO) برای ساخت نقشه سایت

افزونه Yoast SEO متناسب با محتواهای متعدد سایت امکان ایجاد سایت مپ‌های مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما در حالت پیشفرض، سایت مپ‌های پست‌ها، صفحات، نویسنده و دسته‌بندی‌ها را ایجاد می‌کند. پس از ثبت سایت مپ خود دیگر نیاز به تکرار آن نیست، مگر آنکه آدرس سایت مپ شما عوض شده باشد. برای اطلاع از وضعیت ایندکس شدن صفحات سایت مپ خود می‌توانید به بخش Coverage کنسول گوگل بروید. شما یک سایت خیلی بزرگ دارید؟ برای ایجاد سایت مپ این سایت باید سایت مپ های کوچک کوچک ایجاد شود. بنابراین اگر سایتی با تعداد زیادی صفحه دارید، گوگل توصیه می کند نقشه سایت خود را به چندین نقشه سایت کوچکتر تقسیم کنید.

برای شروع کافی است تا به صفحه اصلی این افزونه در پیشخوان وردپرس خود بروید. به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند . رسالت سایت ساز یوتاب ، ارائه خدمات عالی با پشتیبانی 24 ساعته به کاربران گرامی و همراهی و همیاری آنها برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی و قدم نهادن در این دنیای بی انتها است.

امکان drag and drop، گزینه‌های خزنده پیشرفته و یکپارچه‌سازی با گوگل آنالیتیکس این ابزار را به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ساخت sitemap تبدیل کرده است. فایلی ساختاریافته به صورت تصویری یا متنی است و درواقع لیستی از صفحات وب سایت شما می باشد. نقشه ی سایت عاملی موثر در زمینه ی سئو است و اطلاعات دقیقی از محتوا و صفحات سایت در اختیار موتور های جستجوگر می گذارد.

اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید. اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم.