نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد

به‌این‌ترتیب صفحات ارزشمند و مهمی که واقعاً نیاز به ایندکس شدن دارند خیلی دیرتر به نتایج جستجو راه پیدا می‌کنند. برای طراحی سایت همراه با نقشه سایت اتوماتیک همین حالا اقدام کنید … URLهای داخل نقشه سایت شما یک تاریخ آخرین تغییرات یا “Last Modified” مربوط به خود دارند.

  • این حالت یک URL پیش فرض برای نقشه های سایتی است که توسط افزونه سئو Yoast تولید شده اند.
  • اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی.
  • کافیست پس از نصب آن به تنظیمات آن رفته و وارد تب ویژگی ها شوید.
  • PowerMapper ابزاریست فوق‌العاده جهت شناسایی خطاها و سازگاری سایت مپ فعلی سایت.

با وارد کردن آدرس URL سایت در این قسمت ، به‌راحتی نقشه سایتتان را وارد webmaster tools کرده‌اید. اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. دکمه Export را بزنید و فایل را با نام sitemap.xml ذخیره کنید و آن را در پوشه public_html سایت بارگذاری کنید.

از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید.

فایل robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو است که برای موتورهای جستجو مشخص می‌کند اجازه دسترسی به کدام بخش‌های وبسایت را دارند و دسترسی به کدام بخش‌ها برای آن‌ها مجاز نیست. اغلب موتورهای جستجو شناخته‌شده نظیر گوگل، بینگ و یاهو از این فایل پشتیبانی می‌کنند و محتویات موجود در آن را بررسی می‌کنند. نسخه رایگان screamingfrog تنها قادر به بررسی ۵۰۰ صفحه از سایت شما هست. لذا اگر سایت شما بیش از ۵۰۰ صفحه دارد استفاده از این ابزار برای ساخت نقشه سایت کارایی ندارد.پس از پایان بررسی به منوی Sitemaps و سپس XML sitemap بروید. از آنجا که گوگل توجه چندانی به برچسب‌های ، و ندارد، توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در نقشه سایت خود قرار ندهید. همچنین بهتر است با رفتن به سربرگ Images تصاویر را در نقشه سایت خود قرار دهید.

روش برای بهینه سازی نقشه سایت XML

در صورتی که نقشه سایتتان از یکی از این دو مورد بزرگتر شود، باید با دسته بندی مطالب در نقشه‌های مختلف سایت هریک را بصورت جدا در موتورهای جستجو ثبت کنید. سایت شما می‌تواند یک نقشه سایت برای صفحات، یک نقشه برای تصاویر و یک نقشه برای ویدیوها داشته باشد. نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول را در ادامه توضیح خواهیم داد. نقشه سایت درواقع یک فایل متنی است که دربرگیرنده تمام نشانی‌های موجود در سایت شما است. بعلاوه نقشه سایت می‌تواند اطلاعات متا هر URL از سایت مانند آخرین بروز رسانی، میزان ارزش و نحوه ارتباط آن با دیگر صفحات را نیز شامل شود. وجود نقشه سایت (سایت مپ) به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای وب‌سایت شمارا پیدا کند، تا کراولر ها بتوانند به‌راحتی سایت را ایندکس کنند.

ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن ۵۰۰۰ صفحه وجود داشته باشد. یا احتمال دارد تعداد صفحات سایت شما از کرال باجت‌تان بیشتر باشد. اینجاست که نقشه‌های سایت مثل یک قهرمان وارد می‌شوند و سایت شما را نجات می‌دهند. موتورهای جستجو مانند گوگل‌، یاهو و بینگ، از سایت‌مپ برای پیدا کردن صفحات مختلف در وب‌سایت‌تان استفاده می‌کنند.