فایل Robots txt چیست و چطور یک فایل Robots عالی بسازیم؟ نوین

برای مشاهده و ویرایش فایل ربات در وردپرس یا هر سایت دیگری به فایل منیجر در پنل هاست مراجعه کنید و درون فولدر public_html بدنبال فایل robots.txt بگردید. خوب است بدانید که بصورت پیش فرض این فایل وجود ندارد و برای ویرایش محتوای آن باید یک فایل متنی بصورت robots.txt ایجاد کنید و دستورات لازم را در آن قرار دهید. من پیشنهاد میکنم اگر نیاز به نوایندکس کردن و حذف صفحه ای از دید ربات های موتور جستجو را دارید، با توجه به سخت بودن کار با robot به سراغ روش های دیگر بروید. در مقاله نوایندکس حدود 7 روش از این راهکارها را توضیح دادم که میتوانید از آنها استفاده کنید.

  • من میخوام برای ارسال پیام انبوه تلگرام و واتساپ هم خریدکنم..
  • خصوصی نگه‌داشتن بخش‌های کامل یک وب‌سایت (به‌عنوان‌مثال، سایت مرحله‌بندی تیم مهندسی وب جوان).
  • بعد از ایجاد و یا انجام اصلاحات در فایل ربات، باید از صحت تغییرات خود مطمئن شوید.
  • اگر می‌خواهید امنیت فایل ربات خود را چند درجه بالاتر ببرید از مکانیزم امنیتی Honeypot (یک مکانیزم مبتنی بر داده‌هایی که قابل دسترسی هستند اما دسترسی آن‌ها به صورت مداوم مانیتور می‌شود) استفاده کنید.
  • در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

اما اگر تعداد صفحات ایندکس شده دقیقا و یا تقریبا همان تعداد صفحاتی بود که انتظار دارید در داخل گوگل ایندکس شده باشند، نیازی به ساخت و یا تغییر فایل robot سایت خود ندارید. اگر تعداد صفحات ایندکس شده چیزی فراتر از تصور و انتظارتان بود در این حالت احتمالا به یک فایل robots.txt با قوانین و محدودیت‌های مشخص نیاز دارید. اما در صورتی که این فایل را پیدا نکردید و در آدرس robots.txt/ هم با یک صفحه ناموجود رو به رو شدید، تنها کاری که لازم است انجام دهید، ایجاد یک فایل جدید با پسوند txt و آپلود آن بر روی ریشه اصلی وبسایت‌تان است. چرا که ممکن است بتوانیم از طریق دیگری به خواسته‌ای که به دنبال آن هستیم برسیم و از روش‌های دیگری برای پنهان کردن صفحات سایتمان در نتایج موتورهای جستجو استفاده کنیم.

چگونه خزش ربات خاصی را متوقف کنم؟

بعد بررسی متوجه شدم همه ایندکس های حذف شده مربوط به tag ها بودن . من کدی که داخل این مطلب نوشتید (غیرفعال کردن Feed وردپرس از ۲ روش مختلف) رو داخل functions.php سایتم گذاشتم که فید سایت کلا غیرفعال بشه. بروزرسانی‌های پیاپی این فایل اگرچه در روند فعالیت سایت شما به ظاهر تأثیر زیادی نخواهد گذاشت، اما می‌تواند منجر به پیچیده شدن فرآیند دسترسی خزندگان و ربات‌ها به سایت شما شود. با تغییر عدد 10 به دیگر اعداد، می‌توانید مدت زمان مربوطه را کم یا زیاد کنید. به محض رویارویی با این فایل، خزندگان سطح وب شروع به بررسی محتوا و لیست داخل این فایل کرده تا بخش‌های قابل دسترسی را پیدا کنند.

مسدود کرده ربات‌ها و خزنده‌ها از دسترسی به یک فایل خاص:

اما به طور کلی توصیه می شود در طراحی سایت از یک متا تگ روبات ها با ویژگی “noindex, follow” برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحه ای از سایت خود توسط موتورهای جستجو استفاده کنید. در این روش شما رتبه صفحه و یا لینک های آن را از دست نخواهید داد. بهترین راه برای بالا بردن بازدید سایت شما بالا بردن رتبه سایتتان در موتورهای جستجو است. زمانی که رتبه سایت شما در این موتورها بالا رود شما بازدید بیشتری داشته و درنتیجه می‌توانید درآمد بیشتری نیز داشته باشید.

در روش اول می‌بایست فایل HTML را دانلود کرده و در پوشه Public_html هاست خود آپلود کنید. پس از وارد شدن به ابزار سرچ کنسول صفحه اصلی آن مانند تصویر زیر نمایان خواهد شد. و در روش Domain نیز کافیست آدرس سایت خود را بدون پیشوند Hamyarwp.com وارد کنید. پس از وارد کردن آدرس سایت کد موجود در صفحه را کپی کرده و در بخش DNS manager هاست خود اضافه نمایید. در این صفحه می‌توانید با انتخاب دکمه Add Ruleقوانین سفارشی خود را برای بهبود سایت به فایل robots.txt اضافه کنید.

در لایو 12 پاسخ سوال جوانی 20 ساله را دادم که پرسیده بود در شرایط کنونی چطور کسب و کار خودمان را راه اندازی کنیم و در ادامه نیز چند سوال دیگر در خصوص دیجیتال مارکتینگ و سئو پرسیده شد که به آنها نیز پاسخ داده شد. اولین و مهم‌ترین نکته حساس بودن ربات‌ها و خزنده‌ها به کوچک یا بزرگ بودن حروف است. این دو خط اما اجازه بررسی سایت ما را به صورت استثنا به ربات Googlebot می‌دهد.

البته ما تا اینجا تصور می کردیم که شما سیستم مدیریت محتوایی مثل جوملا، پرستاشاپ یا ASP دارید و از وردپرس استفاده نمی کنید. آموزش ارائه دسترسی ریموت به MySQL11 آذر 1401هر سرور قطعاً به دسترسی ریموت برای متصل‌شدن به دیتابیس نیاز دارد. آموزش کامل و جامع پایگاه داده MariaDB12 آذر 1401در این نوشتار ویژگی‌های پایگاه داده MariaDB و کاربردهای اساسی این دیتابیس را به‌طورکامل بررسی کردیم& با ما همراه باشید. اگر یک سئو کار حرفه ای نیستید، به هیچ عنوان سمت استفاده از این روش نروید؛ این تکنیک یکی از تکنیک های سئوی کلاه سیاه به حساب می آید و حتما باید توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.