سئو چیست؟ تمام آن چه باید در مورد SEO بدانید

زمانی که یک صفحه از وب سایت شما توسط یک مرورگر بارگذاری شود، Page View رخ داده است. اگر یک صفحه چندین بار توسط یک بازدید کننده تازه سازی شود، هر بار یک Page View جدا محسوب می‌شود. به کاربری که از سایت بازدید می‌کند، Visitor یا بازدید کننده گفته می‌شود.

امروزه، کسب رتبه تقریباً برای تمام کلمه کلیدی بسیار سخت‌تر از گذشته شده است و بیشتر جایگاه‌ها بیش از حد اشباع شده‌اند. این تکنیک، تاکید زیادی بر ایده استفاده مصنوعی از کلمات کلیدی خاص دارد، که خطر بزرگی برای یکپارچگی متن شما ایجاد می شود، چرا که معمولا منجر به استفاده بی رویه از کلمات کلیدی می گردد. منظور آنها این است که شما باید مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید و آنها را در سراسر صفحه پخش کنید تا مطمئن شوید که گوگل از موضوع صفحه آگاهی یابد. این مسئله بدان معنا نیست که باید کلمه کلیدی هدف را در همه این مکان ها قرار دهید. با اینکه کلمات کلیدی مختلف می توانند موضوعی مستقل برای تولید محتوا باشند، اما همیشه اینطور نیست.

  • بطور خلاصه گوگل باید به دامنه سایت شما اعتماد کند و این اعتماد بسته به میزان رقبا و سختی کلمه کلیدی شما متفاوت می باشد، البته نباید از برخی فاکتورهای مهم مثل برند بودن، تبلیغات محیطی و خارج از سایت، قدمت دامنه و…
  • سئو یک فرایند است، تا زمانی که آن را درک نکرده اید و تجربه ای از آن ندارید، قدری پیچیده به نظر می رسد، اما در حقیقت این طور نیست.
  • این تغییر اهمیت داشتن نسخه سازگار با موبایل را بیشتر کرده است.
  • استفاده از نقاط ضعف موتور های جستجو و روش های غیر قانونی برای فریب آن ها را سئو کلاه سیاه می نامند.

اگرچه این این اصطلاحات از دید عملی اهمیتی ندارند، اما خوب است معنای آنها را بدانیم. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید. سلام، سرویس کلود فلیر ایران را تحریم کرده است، پیشنهاد می کنیم از جایگزین های ایرانی استفاده نمایید.

معمولا رتبه بندی گوگل یک فضای رقابتی است و جایگاه سایت ها در مقایسه با سایر صفحاتی که در آن حوزه فعالیت میکنند تعیین میشود. در نظر بگیرید که اگر این سایت بر روی محتوای خود نیز سرمایه گذاری مناسبی کرده بود شاید در حال حاضر نتایج به مراتب بهتری کسب میکرد. مواردی که ذکر کردید لیست کاملی از سئو داخلی و خارجی نیست و تنها به بخشی از موارد اشاره داشته است. هریک از این موضوعات برای بررسی نیازمند چندین مقاله یا ویدئو آموزشی هستند. پیشنهاد میکنم برای شروع به صفحه کتاب سئو در سایت آکادمی مراجعه کرده و از کتاب های رایگانی که توسط مجموعه وبسیما تالیف و منتشر شده است استفاده کنید. هر محتوا، کد یا لینکی که در دامنه ما باشد جزئی از سئو داخلی بوده و هر اتفاقی که خارج از سایت ما رخ میدهد و بر سئو آن تاثیر گذار است (مثل لینک سازی، تبلیغات و فعالیت در شبکه های اجتماعی) را سئو خارجی می نامیم.

رسیدن به رتبه یک گوگل چقدر زمان می‌برد؟

اما برای موفقیت در سئو آگاهی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار امری ضروریست. سئو بر روی نتایج ارگانیک موتورهای جستجو متمرکز بوده و ارتباطی با بهینه سازی PPC (گوگل ادز) ندارد. هر دو در مکانی مناسب و موردنیاز قرار می‌گیرند یا حتی ممکن است تکی موردنیاز باشند؛ پس هیچ یک از آنها از دیگری بهتر نیست و درواقع هرکدام دارای انواع ویژگی و خصوصیاتی هستند. اگر دوست دارید و علاقه‌مند هستید که مخاطبان و کاربران با سایت شما بیشتر تعامل کنند بهتر است که اصل‌های قواعد و خوانایی متن‌ها را در تولید محتوا با توجه و دقت زیادی رعایت کنید، زیرا مطلبی که نخوانده بماند هیچ ارزشی ندارد. سئوکار کلاه سفید با استفاده از جدیدترن، استانداردترین و بهترین روش‌های ممکن سایت را در نتایج اول گوگل نمایش می‌دهند. با استفاده از این روش سایت شما همیشه در نتایج اول گوگل باقی می‌ماند.

پاسخ این است که هر کدام از این روش ها مزیت ها و معایبی دارند که در ادامه توضیح می دهیم. در این شیوه شما مبلغی را برای سئو پرداخت می کنید و کارتان واگذار می کنید به کسی که در این زمینه دانش و تجربه دارد. فراموش نکنید که سئو ره صد ساله را یک شبه پیمودن نیست و شما به فرایندی مستمر و پیوسته نیاز دارید. اما اکنون دیگر از این خبرا نیست و شما نمی توانید به راحتی هوش مصنوعی گوگل و الگوریتم ها را دور بزنید، چرا که آن وقت خودتان به قعر جدول رقابت سقوط می کنید. در این میان یک سری افرادی هم بودند که از برچسب های شبیه keywords برای کمک به درک بیشتر محتویات سایت می کردند. بدین صورت علاوه بر افزایش زمان ماندگاری در سایت شما می‌توانید نرخ خروج از سایت یا Bounce Rate را هم به حد چشمگیری کاهش دهید.

🔵 فراتر از موتورهای جستجو بیاندیشید

این وبسایت بیش از ۷۰ نفر تحلیل‌گر و کارمند فنی را در ختیار دارد. او یک مشاور سئو است و علاوه بر مشاوره سئو یک ابزار سئو به نام UbberSuggest هم دارد. او بنیانگذار وبسایت moz.com است که سرگذشتی مانند استیو جابز داشته و از شرکت خود اخراج شد. رند فیشکین مجددا یک سایت با نام sparktoro.com راه اندازی کرده است که یک ابزار برای مارکتینگ است. ابزارهای سئو؛ نرم افزارهایی هستند که می‌توانند در انجام سئو به ما کمک کنند. ابزارهای سئو به دو دسته رایگان و پولی تقسیم می‌شوند و واضح است که ابزارهای پولی بهتر هستند.

ارکان تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمام‌تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز سریع و آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌کنید تا راحت‌تر به وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و آن را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل نام‌گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست. شاید در نگاه اول اصطلاح تولید محتوا یک اصطلاح سئو محسوب نشود اما نقش بسیار بسیار مهمی در بهینه سازی سایت دارد.