سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست

بهترین ابزاری که می‌توانیم به شما معرفی کنیم سایت tinypng.com هستش که خود زیر مجموعه ای تحت پروژه های گوگل است. اگر از وردپرس استفاده می کنید پلاگین های زیادی برای اینکار وجود دارد و نمونه ای خوب آن wp smush است ولی هیچ ابزاری قدرت سایت tinypng رو ندارد در فشرده ترین حالت عکس باز درصد زیادی از حجم عکس را کاهش خواهد داد. برای شروع ابتدا باید با سئو و تکنیک‌های آن کاملاً آشنا شوید و بعد آن را قدم به قدم بر روی وب‌سایت خود پیاده‌سازی کنید.توصیه می‌کنیم از منو مقالات بخش آموزش‌های سئو را به طور کامل مطالعه کنید. خوب اینکه چطوری باید CTR را افزایش دهید خود یک بحث بسیار مفصل است که توصیه می‌کنم حتماً مقالات سایت ما را مطالعه کنید و یا برای یادگیری حرفه‌ای و تسلط به تکنیک‌های آن در دوره سئوشرکت کنید. نمونه بارز و شناخته شده این الگوریتم‌ها Rankbrain یا هوش مصنوعی گوگل است.

وقتی کاربری روی یکی از نتایج طبیعی کلیک کرده و از آن سایت بازدید کند، در ابزار گوگل آنالیتیکس یک ترافیک جستجو‌ی طبیعی یا Organic Search Traffic برای آن سایت ثبت می‌شود. ایندکس‌ها شامل تمام اطلاعاتی هستند که موتور‌های جستجو قادر به جمع آوری آن‌ها از وب سایت‌ها بوده‌اند. اگر محتوای سایتی در ایندکس موتور‌های جستجو نباشد، کاربران قادر به پیدا‌کردن و دستیابی به آن نخواهند بود. Indexing یا ایندکس کردن، به فرآیند اضافه کردن صفحات وب به موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود.

  • سئو تلاشی یک باره نیست و متخصصین سئو آن را به عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت پیشنهاد می کنند.
  • اما در این میان کسب و کار ها می خواهند بیایند نتایج اول موتورهای جستجو، چون برایشان سود و منفعت دارد.
  • در مقاله سئوی کلاه خاکستری می‌توانید با تکنیک‌های این روش آشنا شوید.
  • برخی صفحات 400 دیدگاه دارند و اگر قرار باشه یک صفحه این تعداد لینک خروجی به موضوعات بی ربط داشته باشه حتما جایگاهش رو توی گوگل از دست میده.
  • در این روش نه سیخ می سوزد و نه کباب و یک روش محبوب به شمار می رود.

گفتیم که در سال های دور، بسیاری از دارندگان سایت از محتوای پنهان استفاده می کردند و سر موتورهای جستجو را شیره می مالیدند. محتوای پنهان یکی از روش های سئوی کلاه سیاه است که در آن یک مقاله به کاربر نشان می دهید و یک مقاله پنهان دارید برای موتور های جستجو که طولانی تر است و بهینه شده تر. به استفاده بیش از اندازه، از کلمات کلیدی، کیورد استافینگ می گویند. پیشنهادهای گوگل در مورد جستجوی کاربراندر وب‌سایت‌هایی که در رتبه‌های اول گوگل هستند، بگردید و محتوا و ساختارشان را آنالیز کنید تا بفهمید از چه روش‌هایی استفاده‌کردند و چه نقاط قوتی دارند. اگر از روش‌های کلاه سفید استفاده کنید و محتوای مرتبط و باکیفیت در وب­سایت‌تان منتشر کنید، رتبه شما در گوگل بالا خواهدرفت و باعث می‌شود نزد مخاطبان خودتان هم اعتبار کسب‌کنید.

سوالات پرتکرار سئو

در بالا هم اشاره کردیم که رنک برین الگوریتمی است که نتایج جستجو را دسته بندی می کند؛ در حقیقت رنک برین تعامل و ارتباطی که کاربر با محتوا دارد را بررسی می کند و نتیجه را رده بندی می کند. و نهایی که مهم‌ترین بخش سئو هم محسوب می‌شود Off-Page سئو است. بعد از بهبود مشکلات تکنیکالی و همچنین سئو داخلی و بهینه کردن محتوا حالا نوبت آن است که با ساخت و یا خرید بک لینک محتوای خود را از نظر اعتبار قوی‌تر کرده تا بتوانیم نسبت به رقبا جایگاه بهتری کسب کنیم. می‌­توانید برای آشنایی با قصد کاربر، کلمات کلیدی مد نظرتان را گوگل کنید تا بتوانید نتایج را ببینید و پیشنهادهای گوگل در انتهای صفحه را نیز ارزیابی‌کنید. برای چنین کاری، مقاله «تحقیق کلمات کلیدی چیست؟» را حتماً بخوانید.

On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است. چراکه بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است. فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگ‌ها و تصاویر است. با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردی‌تر و باارزش‌تر می‌سازید.

عملیات سئو سایت را به سه روش مختلف می‌توانیم انجام داد:

اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله لینک سازی داخلی را مطالعه کنید. با رعایت سئو داخلی سایت مطالب قرار داده شده مانند حلقه های یک زنجیر به هم مرتبط شده و پیوستگی در سایت ایجاد میشود. لینک سازی داخلی یکی از تکنیک های On Page SEO است که به بهینه سازی موتورهای جستجو seo کمک زیادی میکند.

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی چیست؟

برای درک بهتر مفهو بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو بهتر است با چند اصطلاح پرکاربرد آشنا شوید. دانستن این اصطلاحات از نظر کاربردی اهمیتی ندارد اما دانستن معنی و مفهوم این عبارت‌ها خالی از لطف نیست. ارزش بک لینک ها به مرور زمان طبق بسیاری از نظر سنجی های انجام شده در حال کاهش است و امروزه گوگل جهت رنکینگ فاکتورهای مختلفی نظیر UX و UI را نیز بررسی می کند و در این حوزه بسیار هوشمند عمل می کند. در مقاله آموزشی سئو داخلی به تکنیک های جامع و اصلی این روش بهینه سازی پرداخته شده است.