سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص

کسب و کار شما اگر در صفحه اول هست و جزء سه نتیجه ابتدایی در موتور های جستجو نیست، احتمالاً نمیدانید سئو چیست. لینک سازی تنها بخشی از فرایند سئو محسوب میشه و شما نبایست سایر مسائل مهم تر سئو رو نادیده بگیرید. صد البته که لینک سازی یک شبه و زیاد موجب آسیب به وب سایت خواهد شد. بله، لینک دادن غیر طبیعی به وب سایت هایی که نامرتبط بوده یا پنالتی شده باشند، می تواند موجب جریمه شدن وب سایت شما گردد. لینک دادن شما به وب سایت ها از دید گوگل به معنای تایید شدن آنها از طرف شماست. تایید وب سایت هایی که خود دچار پنالتی شده اند، عواقب خوبی برای سایت شما به همراه ندارد.

در کنار گوگل، بینگ و یاهو نیز نمونه‌هایی از محبوب‌ترین موتور‌های جستجو هستند. SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. در تعیین اینکه به چه بودجه‌ای برای سئوی سایت خود نیاز دارید، عوامل و معیار‌های مختلفی دخیل هستند. میزان سختی و رقابت در کلمات کلیدی هدف گذاری شده، بررسی وضعیت و ساختار سایت و صفحات آن، تعداد صفحات موجود در وبسایت شما و تحلیل رقبایتان عمده عواملی هستند که در قیمت گذاری سئو‌ی یک سایت مد نظر قرار گرفته می‌شوند. بطور کلی، در بررسی یک وب سایت، پرسش‌های زیر مطرح می‌شوند و سپس مدت زمان مورد نیاز و مبلغ قابل پرداخت برای سئو‌ی آن، برآورد می‌شود.

هدف از بهینه سازی سایت، جذب ترافیک و بازدیدکننده رایگان از طریق موتورهای جستجو و بخصوص گوگل است. زمانی که به سایتی وارد شوید که نه محتوای خوبی داشته باشد و نه UI و UX خوبی، سریع سایت را ترک می کنید و به نتایج جستجو باز می گردید تا سایت دیگری را باز کنید. در این صورت الگوریتم گوگل متوجه می شود که این صفحه، کاربرپسند نیست و به خوبی سرچ کاربران پوشش نمی دهد و به همین دلیل آن را از لیست نتایج تاپ خارج می کند.

  • محتوای خود را مطابق با پرسونای مخاطبان خود طراحی‌کنید، نه مطابق با ویژگی‌های ربات‌های گوگل.
  • شاید مخاطب ما به برخی از مطالب گفته شده مسلط باشد و نیازی نبیند که وقت برای مطالعه آنها اختصاص دهد.
  • با استفاده از تحلیل داده های مبتنی بر تاثیر فصول بر تعداد جستجوها و همچنین شناخت رقبا می توان فرضیه هایی ایجاد کرد و از آنها در تعیین هدف بهره برد.
  • به همین دلیل گوگل تبدیل به پرطرفدارترین موتور جستجو در اینترنت شده‌است.

در سئو شما به مدت زمان بیشتری برای رسیدن به نتایج اولیه دارید؛ اما در گوگل ادز شما سریع و بلافاصله می توانید نتیجه را مشاهده کنید. در سئو شما امکان دریافت بازدید به صورت نامحدود دارید، اما گوگل ادز، در بازه زمانی کمپین شما برایتان ترافیک خواهد داشت. سئو به برندسازی شما در بین رقیب هایتان کمک می کند، اما تبلیغات چنین امکانی را برای شما در پی نخواهد داشت. در این الگوریتم گوگل با کسانی که قانون کپی رایت را رعایت نکرده باشند، برخورد می کند. یعنی اگر شما از متن، عکس، ویدیو، موسیقی و … استفاده کنید که قبلا توسط دیگران استفاده شده است، گوگل با شما برخورد می کند.

مفهوم یادگیری یا Learning در موتورهای جستجو

دوستی با مخاطب بهترین هدفیه که هر سایتی میتونه روی اون سرمایه گذاری کنه. ولی وقتی گام به گام یادش میگیری میبینی تو هر مرحله یک فرمول خاصی داره که باید رعایت بشه. سئو مثل بالارفتن از پله های برج میلاد میمونه، حالا اگر در حین طی مسیر روپایی هم بزنی – تولید محتوای جذاب_ داورها امتیاز بیشتری برات قائل میشن. من تجربه بسیار خوبی از سایت شما دارم، به همین خاطر تمام سرچ های خودم در رابط با سئو را با پسوند آکادمی وب سیما انجام میدم. اگر لینک‌های ارجاعی از سایت‌های نامرتبط و در عباراتی هستند که هدف شما در سایت جدید نیست، پیشنهاد می‌کنیم تا همه آنها را از طریق ابزار Disavow به گوگل معرفی کنید.

پس از سئو چه افرادی وارد وب سایت من می‌شوند؟

گوگل، موتور جستجوی هوشمندی است که از یک هسته الگوریتم مرکزی ساخته شده. این هسته فعالیت های اصلی را کنترل کرده و فاکتورهای مهم سئو به آن مربوط است. اگر یک وبمستر تازه کار با اصول سئو داخلی آشنا بوده و چند تکنیک خاص از آن را هم آموزش ببیند، میتواند به خوبی از پس اجرای بهینه سازی این بخش بزرگ سایت بربیاید.

مزایای سئوی ویدئویی:

بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی هدف شما باشد. عبارت‌ها و کلماتی که کاربران برای جستجوی یک وب سایت و محتوای دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده می‌کنند را Keyword یا همان کلمه کلیدی می‌نامند. یکی از اصطلاحات کاربردی متخصصن سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب با میزان جستجوی کاربران و محتوای موجود در وب سایت است. انتخاب کلمه کلیدی مرتبط با محتوای سایت و جستجوی کاربران می‌تواند در بهینه سازی جایگاه سایت و سئوی آن تاثیر مناسبی داشته باشد و همین امر باعث پیشی گرفتن سایت شما به نسبت رقبا شود.

به‌شکلی که در موتورهای جستجوگر بتوانیم در نتایج بهتری نمایش داده شویم. از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند. تمرکز اصلی الگوریتم موش کور بر سئوی محلی است و به کسب و کارهای محلی کمک می‌کند که رتبه بهتری در نتایج گوگل به دست آورند.