فایل Robots txt چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ مه ویژن

البته الان توی گوگل انتهای لینک هایی که noindex شدند کلمه feed درج شده. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید. سپس باید آن را توسط یک ویرایشگر متنی آنلاین اجرا کرده و آن را ویرایش کنید. همچنین می‌توانید این فایل را دانلود کرده و روی کامپیوتر خود ویرایش کنید و در نهایت فایل ذخیره شده را با فایل قبلی جایگزین کنید. می‌باشند که در ادامه به صورت جداگانه هریک از این موارد را با جزئیات آن‌ها شرح می‌دهیم.

همچنین برخی از دستورات انحصاری ربات‌های خاص هم برای بسیاری از ربات‌ها، ناشناخته و غیر قابل درک است و به همین خاطر ممکن است برخی ربات‌ها از این دستورات پیروی کنند و برخی دیگر به آن‌ها توجهی نکنند. دقیقا همانطوری که حرف زدن به زبان چینی برای بسیاری از مردم جهان کاملا غیر قابل مفهوم و درک است. قبل از اینکه بخواهیم در فایل robots.txt سایت‌مان تغییراتی ایجاد کنیم، لازم است که با محدودیت‌های این فایل آشنا باشیم.

حدود3 ماهه که ازکاربرمجازی استفاده میکنم.ازنحوه کارکردبدون عیب وایرادنرم افزارتاپشتیبانی عالی که همیشه انلاینندو… سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزارهای سایت شماروتهیه کردم ورضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم .. باسلام نرم افزاربسیارعالی هست (ربات تلگرام)وتیم پشتیبانی بسیارعالی باسپاس فراوان … سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزار های سایت شما رو تهیه کردن و رضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم..

  • راحت‌ترین راه حذف کردن صفحه‌ای از نتایج جستجو استفاده از دستورهای به اصطلاح متا تگ در قسمت هد صفحه است.
  • وب‌مسترهای موفق همواره عملکرد و تغییرات این ربات‌ها را دنبال کرده و مطابق با استانداردهای آنان پیشروی می‌کنند.
  • این فایل را فقط یکبار باید آماده کنید و دیگر کاری با آن نخواهید داشت مگر این که تغییرات مهمی در ساختار سایت ایجاد کنید.
  • موتورهای جستجو در مورد محتوای تکراری حساس هستند ، با این حال، برای خزیدن صفحات محتوای تکراری و نمایش آنها در SERP ها، نیازی به ربات ندارید.
  • الان به حالت دیفالت برگردوندم و دسترسی همه بازه اما همچنان گوگل سرچ کنسول به من اخطار میده که ربات ها توسط روبوتس دات تی اکس تی بلاک شدن و صفحات کراول نمیشن.

شاید تکّیه کردن به این توانمندی برای پنالتی نـشدن کافی باشد اما برای نتیجه گرفتن ربات ارتقاء سئو کافی نیست! گوگل سوابق بازدیدهای سایت شما را بر اساس ip، عباراتی که جستجو می شوند، زمان بین بازدیدها و دیگر پارامترهای مشابه، مورد بررسی قرار می دهد. لذا لازم است خودتان روی این موارد مدیریت داشته و ربات را به گونه ای تنظیم کنید که بهترین نتیجه را برای شما حاصل کند. از آنجاییکه ممکن است توضیح این موارد (در قالب نوشتار) کمی طولانی باشد، نکات لازم را در قالب یک فایل صوتی (وُیس) برای شما تهیه کرده ایم… در این مقاله در رابطه با اصول طراحی وب‌سایت مدرن صحبت می‌کنیم و عوامل مهم در این طراحی را بررسی می‌کنیم. دستورات فایل ربات به دو صورت Allow و Disallow تعریف می شوند، برای مجوز دادن به ربات موتور جستجو از دستور Allow استفاده می شود و برای محروم کردن یا محافظت کردن از آدرس یا قسمتی از سایت هم از Disallow استفاده می شود.

چگونه دستورات ‘Disallow’ در فایل robots.txt کار می‌کنند؟

بنابراین این ربات در بالا رفتن سئو سایت اهمیت فراوانی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در نظر داشته باشید که عدم نصب این فایل به معنی جستجو نشدن سایت شما نیست اما نصب آن به‌شدت به مدیران سایت توصیه می‌شود و تقریباً تمام مدیران سایت‌ها به خاطر اهمیت آن حتماً آن را نصب می‌کنند. شما توسط این فایل به‌عنوان یک وب‌مستر حرفه‌ای عمل کرده؛ اهمیت فایل تاحدی است که حتی خود گوگل هم دارای این فایل است! اگر مایلید که بعضی از صفحات سایت شما در موتورهای جستجو ایندکس نشوند، پیشنهاد می‌کنیم از متاتگ‌های هدر هر صفحه استفاده کنید.

این ربات‌ها هر روز چندین بار صفحه‌های سایت شما را بررسی می‌کنند. اگر وبسایت بزرگی داشته باشید، امکان دارد ربات‌های گوگل تا چند ده هزار بار در روز صفحه‌های سایت را بررسی کنند. علاوه بر این یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو بیان می کند که نقشه سایت XML در کجا واقع شده است. پس از درک مفهوم فایل robots.txt به تاثیر این فایل در سئو و بهینه سازی سایت می پردازیم.

چرا فایل robots.txt انقدر مهم است؟

همین زمان طولانی، روی رتبه سایت‌تان در نتایج جستجو، تاثیر منفی خواهد گذاشت. در فایل ربات تی ایکس تی به کمک دستورهایی مشخص می توان تعیین کرد که ربات های گوگل کدام یک از صفحات سایت را نباید بررسی کنند، موضوعی که در سئو سایت، به خصوص سئو سایت فروشگاهی اهمیت بسیار بالایی دارد. از آنجایی که گوگل و سایر موتورهای جستجو برای ایندکس کردن و سئو از ربات ها استفاده می کنند، بنابراین می توان گفت که ربات ها در سئو نقش دارند.

پروتکل نقشه سایت به ربات‌ها کمک می‌کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب‌سایت قرار دهند. استفاده از این مدل دستور در فایل robots.txt به خزنده‌های وب می‌گوید که تمام صفحات از جمله صفحه اصلی را بخزند. فایل robots.txt (فایل روبوت) مجموعه ای از دستورالعمل‌ها برای ربات‌ها است. اگر در نحوه دسترسی به ریشه وب سایت خود مشکل دارید یا برای انجام این کار به مجوز نیاز دارید، با ارائه دهنده خدمات میزبانی سایت تماس بگیرید. اگر نمی توانید به ریشه وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، از یک روش مسدودسازی جایگزین مانند متا تگ‌ها استفاده کنید. شما می توانید تقریباً از هر ویرایشگر متنی برای ایجاد یک فایل robots.txt استفاده کنید.

بهترین راه ارائه نقشه سایت به گوگل استفاده از ابزار سرچ کنسول است. Robot.txt یک فایل متنی است که برای سئو استفاده می‌شود و حاوی دستوراتی برای روبات‌های فهرست‌کننده موتورهای جستجو است که صفحاتی را مشخص می‌کند که می‌توانند یا نمی‌توانند ایندکس شوند. Robot.txt یک فایل متنی است که برای بهبود سئو سایت از طریق مدیریت ایندکس گوگل، مورد استفاده قرار می گیرد. با لیست کردن برخی صفحات خاص و استفاده از Disallow‌ در حقیقت شما به ربات‌های مخرب و هکرها می‌گویید که این صفحات سایت مهم هستند و نباید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و آن‌ها به راحتی این صفحات را پیدا می‌کنند. اما اگر مسیرها و دایرکتوری‌ها را دیس‌آلو کنید این ربات‌ها صرفا می‌توانند صفحه‌ی دایرکتوری را ببینند و امکان دیدن سایر صفحات و وب‌پیج‌ها وجود ندارد.

بعضی وقت‌ها هم ربات‌ها گوگل چیزهایی را که دوست نداریم هر کسی ببیند را برمی‌دارند می‌برند در سرورهای گوگل ذخیره می‌کنند و به عالم و آدم نشان می‌دهند. باید و نبایدهای استفاده از اسکرول بی نهایت اسکرول بی نهایت یک از تکنیک‌های طراحی صفحات وب است. در صفحاتی که با این تکنیک ساخته می‌شوند، بارگزاری محتوا متوقف نمی‌شود و هرچه کاربر به… البته شما به‌عنوان مدیر سایت می‌توانید از افزونه WordPress SEO by Yoast جهت عدم نمایش دسته‌بندی سایت در ایندکس شدن صفحه‌نمایش صفحه‌هایی که ساخته‌شده‌اند استفاده کنید. بعد از انتخاب، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن گوگل آخرین فایل ربات پیدا شده از سایت‌تان را به شما نمایش می‌دهد. حالا به راحتی می‌توانید محتوای فایل ربات خود را ویرایش کنید و بعد از انجام تغییرات بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید.