ساخت فایل ربات Robots txt Generator ابزار سئو پونه مدیا

برای مثال، در وبسایت‌های خبری که همیشه در حال انتشار خبر و به‌روزرسانی اخبارشان هستند ربات‌ها با سرعت بیشتری صفحات را بررسی و ایندکس می‌کنند. اگر این فایل در هاست سایت شما آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات‌های موتورهای جستجو امکان دسترسی به تمام صفحات عمومی را خواهند داشت و قادر هستند تا تمام محتوای سایت شما را ایندکس کنند. یکی دیگر از کارهای سئو فنی مربوط به فایل روبوتس است.فایل Robots.txt یکی از فایل‌های مهم در سایت‌ها است. با استفاده از آن می‌توان به موتورهای جست‌وجو اعلام کرد که چه محتوا و صفحاتی را برای ایندکس شدن بررسی نکنند.

  • بنابراین بغیر از این سه مورد، توصیه می کنیم به جای robots.txt از دستورات متا استفاده کنید.
  • © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.
  • در هنگام طراحی سایت، مطمئن شوید که از این فایل در هیچکدام از URL هایی که می خواهید توسط گوگل ایندکس شوند و نتایج آنها نمایش داده شوند، استفاده نکرده اید.

هنگامی که فایل robots.txt خود را در رایانه خود ذخیره کردید، آماده است تا آن را در اختیار خزنده های موتورهای جستجو قرار دهید. هیچ ابزاری وجود ندارد که بتواند در این مورد به شما کمک کند، زیرا نحوه آپلود فایل در سایت شما به معماری سایت و سرور شما بستگی دارد. در مبحث شبکه، پروتکل قالبی برای ارائه دستورالعمل‌ها یا دستورات است. این پروتکلی است که به ربات‌ها می‌گوید از بررسی کدام صفحات وب و منابع آن اجتناب کنند. دستورالعمل‌های فرمت شده برای این پروتکل در فایل robots.txt گنجانده می‌شود.

مسدود کردن یک پوشه برای ربات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو:

برای خیلی از شما این سوال به وجود می آید که چرا باید برای بیزینس و کسب‌وکار خود، محتوا تولید… در غیر اینصورت احتمالا متا تگ نوایندکس گزینه بهتری برای شما باشد. استفاده از تگ noindex برای پیاده سازی روی منابع چندرسانه ای مانند فیلم ها و فایل های PDF دشوار خواهد بود. این قانون به Googlebot می‌گوید که پوشه تصویر وب‌سایت شما را ایندکس نکند. به عنوان یک فایل متنی، در واقع می توانید با استفاده از دفترچه یادداشت ویندوز یک فایل ایجاد کنید.

چرا فایل Robots.txt مهم است؟

کلیه حقوق این سایت برای شرکت “بهسازان مجازی فناوری اطلاعات آمارد” محفوظ می‌باشد. این یکی ازبهترین برنامه هاوپرکاربرترین برنامه هایی هست که تاالان باهاش کار کردم وپشتیبانی بسیارقوی منوحمایت کردندوازتمام… واقعادمتون گرم.ربات روامروزباخط خودم تنظیماتشوانجام دادم وبرای چند تاخط آزمایشی ارسال انجام دادم.خیلی خیلی عالیه. خیلی ممنونم ازپیگیری هایی که انجام دادید،مشخصه تیم حرفه ای وکارکشته ای پشت روداریدوخیلی پیگیر هستید،واقعاازخریدم راضیم.. سلام بزرگوار بنده وظیفه خود میدانم به خاطر عملکردعالی ربات شما تشکر و قدردانی کنم…

چنانچه فایلی با این عنوان مشاهده نکردید مطابق تصویر زیر می-توانید با کلیک راست بر روی گزینه Create new file کلیک کرده و نام robots.txt را برای آن انتخاب کنید. جلوگیری از دسترسی به یک سری از آدرس های سایت به معنای پاک شدن آنها از ایندکس گوگل نخواهد بود. به عبارتی دیگر اگر دسترسی به صفحه ایندکس شده ای را توسط فایل robots.txt بلاک کنید، همچنان آن صفحه در نتایج جستجو قابل رویت است.

وقتی فایلی نداشته باشید ربات هم آزاد است به تمام بخش های سایت سر بزند. علاوه بر دستورات “User-agent” و “Disallow”، ربات گوگل دستور دیگری به نام “Allow” را نیز درک می‌کند. دستور بالا به این معنی است که دستورات بعدی، برای همه ربات‌های جستجوگر یکسان عمل کند.

این کار باعث حذف ضایعات بودجه خزیدن شما می شود و هم شما و هم گوگل را از نگرانی در مورد صفحات نامربوط نجات می دهد. اگر فایل robots.txt یک وب سایت ظاهر نشود، ممکن است خالی یا از دایرکتوری ریشه خالی باشد (که در عوض یک خطای 404 را برمی گرداند). گهگاه بررسی کنید تا مطمئن شوید که robots.txt در وب سایت شما یافت می شود.