سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

الگوریتم های پیچیده گوگل یک راز است، ولی متخصصان سئو یا سئو کارانسایت بر اساس تجربه، آزمون و خطا بیش از 205 فاکتور و سیگنال سئو که بر نتایج گوگل تاثیرگذار هستند را معرفی کرده اند. البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند. از معروفترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل پنگوئنو رنک برین اشاره کرد البته حتی اثرگذاری این فاکتورها در زبان فارسی با انگلیسی تفاوت می کند. سئو به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجوست و شامل اقداماتیست که موجی افزایش رتبه سایت در نتیایج جستجو می شود. بهینه سازی تگ های هدر، عنوان صفحه، متن جایگزین تصاویر، فشرده سازی حجم تصاویر، کوتاه کردن یو آر ال ها، انتخاب کلمات کلیدی درست و بسیاری از آیتم های دیگر جز سئو محسوب می شوند.

  • این محتوا در بازه های زمانی مختلف بروز رسانی می شود و هر نکته جدیدی در راستای سئو سایت را برای شما شرح می دهیم.
  • UI سایت یعنی هر المان گرافیکی و عنصر بصری که کاربر آن ها را در سایت می بیند.
  • LSI مخفف عبارت و از نظر لغوی به معنای ایندکس معنایی پنهان است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای بررسی سایت ها و پست های وبلاگ آنها وقت بگذارید. همچنین اگر می خواهید از منابع فارسی استفاده نمایید سایت شرکت سئوکار شامل صدها مقاله سئو بوده که بصورت رایگان می توانید از این اطلاعات استفاده نمایید. SEM یک روش بازاریابی با استفاده از تبلیغات پولی است، که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو نمایش داده می‌شوند. به عبارت دیگر، SEM یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که بمنظور افزایش بازدید یک وبسایت، در صفحات نتایج موتور‌های جستجو انجام می‌پذیرد.

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

ما در این راستا تلاش کردیم برای آن که شما راحت تر بتوانید اصول و پایه سئو را یاد بگیرید سئو چیست pdf را آمده کنیم و در این قسمت برای شما قرار دهیدم. شما میتوانید با دانلود سئو چیست pdf به راحتی هرآنچه که در این مقاله گفته شده را به صورت جزیی تر یاد بگیرید و برای آموزش پیشرفته سئو آماده شوید. البته که کتاب در هر حوزه ای میتوند بهترین منبع برای یادگیری باشد و اگر شما جزو افرادی هستید که با مطالعه یک مطلب میتوانید به راحتی آن را به خاطر بسپارید خرید کتاب سئو میتواند به شما رد این زمینه کمک کند. شما میتوانید hز ابزارهای مختلفی برای سنجش سرعت سایت بهره بگیرید که رایج ترین این ابزار GTmetrix و pagespeed میباشد. سلام، سعی کردم مطلب سئو به زبان ساده رو خیلی جامع بنویسم، تا واقعاً کاربردی باشه، در ادامه هم به روز رسانی خواهد شد. اما نباید یک نکته را فراموش کنید، سئو همه چیز نیست، سئو هم پر هزینه است و هم زمان بر، اما اگر نتیجه دهد، بسیار پر قدرت خواهد بود.

سئو یعنی از داده های خام گوگل برای خودتان غذا بپزید!

مثلاً با درج کلمه سئو در گوگل، عبارت‌های دیگری که کاربران جستجو می‌کنند، پیشنهاد می‌شود. سئوی خارجی یا Off-Page شامل لینک‌سازی، محبوبیت صفحات در شبکه‌های اجتماعی و اشتراک‌گذاری صفحه و صفحات سایت در فضای اینترنت می‌باشد. سئوی داخلی یا On-Page، به لینک‌سازی داخلی بین صفحات سایت، کیفیت فنی وبسایت، محتوای منتشرشده، رفتار کاربر در سایت و … اشاره‌دارد. استفاده از نقشه سایت یا Sitemap موجب می شود که کرولرهای موتورهای جستجو به سادگی سایت شما را ایندکس کنند و چنانچه صفحات جدیدی در سایت تولید کرده یا در صفحات قدیمی سایت تغییراتی ایجاد کرده باشید، از آن ها آگاهی پیدا کنند. استفاده یا عدم استفاده از سایت مپ در رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر ندارد و تنها باعث شناخت درست گوگل از صفحات سایت می شود.

آیا سئو فقط برای گوگل است؟

به همین دلیل است که، گوگل مدام سایت و محتوای آن را بررسی می‌کند و از هر نظر مورد سنجش قرار می‌دهد. اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بد‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئو‌ی کار‌نا‌بلد و غیر‌حرفه‌ای است. اگر به بهبود سئو‌ی سایت خود علاقه‌مندید، اما نمی‌توانید از خدمات سئو‌ی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید.

با توجه به اینکه مخاطبان ایرانی به رتبه الکسا به عنوان یک روش اعتمادسازی نگاه میکنند، سئو باعث کاهش رتبه الکسا و افزایش اعتماد مخاطبان شما میشود. سئو سایت باعث میشود روزانه در مقابل بازدید ده ها و صدها مخاطب علاقه مند قرار بگیرید. برخی محتواها در نسخه موبایل پنهان می‌شوند و چون گوگل نسخه موبایل را یک نسخه کامل می‌داند، آن محتواها از چشم گوگل مخفی می‌ماند. نسخه موبایل محتوای شما باید به نحوی باشد که کاربر محتوا را با همان کیفیتی که در دسکتاپ می‌بیند، در موبایل هم ببیند. وقتی گوگل این کلمات را در متن شما ببیند، متوجه می‌شود که به خوبی موضوع را پوشش داده‌اید.

ما تلاش کردیم که نقطه نظرات افراد مختلفی را جمع آوری کنیم و همچنان در حال تکمیل و به روزرسانی این صفحه هستیم. اگر شخص خاصی مورد نظر شماست که میتوان از نظر تخصصی او بهره مند شد به ما اطلاع دهید تلاش میکنیم تا به لیست متخصصین اضافه کنیم. پیشنهاد میکنم یک مقاله یا یک راهنمای اولیه برای معرفی فعالیت ها و استراتژی های خود ایجاد نمایید و در همان ابتدا در اختیار کارفرما قرار دهید. در طول انجام پروژه نیز با ارائه گزارشات ماهانه و اطلاع رسانی های به موقع اعتماد ایشان را به استراتژی خود تقویت کنید.

این روبات‌ها وارد وب‌سایت شما می‌شوند و تمام صفحات را ایندکس می‌کنند. منظور از ایندکس، ثبت محتوای سایت در موتورهای جستجوگر می‌باشد. در ارتباط با نحوه فعالیت و کار این روبات‌ها در جلسات بعد به آن می‌پردازیم. وقتی مطلب شما به درد کاربر نخوره و صرفا با یه سری جملات بی سر و ته و بی معنی مواجه بشه، گوگل اصلا جایگاه خوبی به شما نمیده.