سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست

اگر شما محتوای خوبی نداشته باشید و کاربر پس از آن که وارد سایت شما شد، بلافاصله خارج شود، الگوریتم رنک برین شروع به کار می کند و متوجه ناکارامد بودن سایت و محتوای شما می شود و تاثیر منفی خودش را اعمال می کند. گفتیم که برای گوگل این مهم است که سایت شما از هر نظر برای کاربران مفید باشد و مورد پسند کاربران قرار بگیرد. مثلا زمانی که سرعت سایت شما پایین باشد، کاربر اذیت می شود و گوگل این مورد را برای سایت شما یک نکته منفی در نظر می گیرد. زمانی که می خواهید بدانید سئو چیست، اولین کاری که می کنید، در گوگل سرچ می کنید. گوگل نتایج سایت هایی که در زمینه سئو مقاله نوشته اند، را به شما نشان می دهد و می دانیم که شما تمامی نتایج را نمی خوانید و به همان صفحه اول نتایج اکتفا می کنید.

  • امکان تشخیص اینکه یک IP به کرالر تعلق دارد یا یک کاربر واقعی، با بکار بردن ترفند‌هایی وجود دارد.
  • Meta Title Tag عنوان صفحه است که موتور‌های جستجو در اسنیپت‌های صفحات نتایج خود نشان می‌دهند.
  • فایده شناسایی دایرکتوری‌های معتبر چه بود؟ با شناسایی دایرکتوری‌های معتبر فرصت خوبی در اختیار سایت‌های کوچکی که در آن‌ها لینک داشت قرار می‌گرفت تا بتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند.
  • قبل از هر چیز شما باید با فرایند بازاریابی و قیف فروش اینترنتی آشنا شوید.

اینجاست که برای بررسی واقعی بودن یا نبودن اعتبار شما به سراغ سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و… میرود. در مورد این موضوع و تکنیک های اجرای آن در مقاله سوشیال سیگنال اطلاعات مهمی ارائه کردم. اما نترسید… قرار نیست از فردا یک برنامه روزانه برای اِعمال 200 فاکتور سئو روی وب سایت خود داشته باشید و کل زمانتان را صرف آن کنید. بیشتر این فاکتورها صرفا نیاز به یک بار پیاده سازی داشته و بعد از اینکه روی سایت شما اعمال شوند، نیاز به فعالیت دوباره در موردشان ندارید.

۴- بهینه سازی تصاویر در سئو

بسیاری از وبمستران گمان می‌کنند که سرعت صفحه اول سایت است که مهم بوده و اگر روی این لندینگ خود خوب کار کنند همه‌چیز عالی خواهد بود ولی واقعیت چیز دیگری است تمامی صفحات سایت شما باید برای کاربرانتان به سرعت باز شوند. زمانی که تازه وب‌سایتی را راه‌اندازی کنید تا موقعی که توسط دیگران شناخته و اصطلاحاً برند شوید راه بسیار طولانی در پیش دارید. طی این مدت باید بتوانید با روش‌های بازاریابی آنلاین و بالأخص سئو در موتورهای جستجو دیده شوید.

گوگل سرچ کنسول

بنابراین همیشه الگوریتم‌ها و معیارهایی جدید برای سئو سایت‌ها در نظر می‌گیرد. سئوکار کلاه سیاه فردی است که معمولا از روش‌های غیرقانونی که موتورهای جستجوگر آن‌ها را تایید نمی‌کنند. سعی دارند موتورهای جستجو را دور بزنند و ورودی بسیار زیادی از آن‌ها دریافت کنند. اما این کار باعث می‌شود که وب‌سایت شما پس از مدتی توسط موتورهای جستجوگر مثل گوگل پنالتی شود.

اشتباهات مهم و رایج در سئو

همچنین سایت ماز دارای ابزار نه چندان قدرتمندی در زمینه آنالیز سایت های زقبا می باشد که بیشتز همین ابزار باعث افزایش شهرت moz شده است. امروزه دانشگاه های سراسر جهان دوره های رسمی بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهند و کلاس های آنلاین زیادی برای آموزش سئو و دریافت گواهینامه وجود دارد. استفاده از ابزارهای ایرانی که می توانید بسته به میزان تعداد صفحات سایت خود پلن های گوناگون را انتخاب فرمایید، ابزارهای همچون جت سئو و نردبان تریبونبهترین گزینه ها هستند.