سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست

در صورتی که از اعتبار وب سایتی که قرار است به آن لینک دهید نامطلعید، لینک را به صورت نوفالو درج کنید. اتفاقا کار خوبیه که تا زمان آماده سازی اسکریپت اقدام به تولید محتوا در بخش وبلاگ سایت کنید. کارمندان گوگل هستند که نتایج واقعی جستجو و کیفیت صفحات رتبه بندی شده را ارزیابی می کنند. امروزه نتایج جستجو (با نام صحیحSERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پویا تریست. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پویا می توان به بخش هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد.

چیزی به نام لینک سازی کلاه سفید وجود ندارد، هر روش ایجاد بک لینک، کلاه سیاه بوده و گوگل به شدت مخالف ساخت آن است. به طور مثال اگر شما در گوگل عبارت “آموزش سئو” را جستجو کنید گوگل یکسری از وب‌سایت‌ها را بر اساس الگوریتم رتبه‌بندی خود بین لینک ۱ تا ۱۰ در صفحه اول گوگل و مابقی سایت‌ها را در صفحات دیگر قرار می‌دهد. به غیر از نمایش آدرس سایت‌ها عکس، ویدیو، نقشه گوگل و …جز مواردی هستند که ممکن است در نمایش نتایج گوگل برای شما نمایش داده شوند. اگر کمی جامع‌تر بررسی کنیم؛ هنگامی که یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنید، یک لیست از نتایج در صفحات مختلف به شما نمایش داده می‌شود. اگر شما صاحب یک سایت باشید و سایت شما در صفحه اول SERPs قابل مشاهده نباشد پس باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. پس قبل از تمرکز روی سئو، اهداف کسب‌وکار خود را مشخص‌کنید تا بفهمید که قرار است از ترافیک ورودی حاصل از کسب رتبه برتر در گوگل، چه استفاده‌ای کنید.

در قدم بعدی به تمام آن آموزش‌ها مسلط شویم و نیز چند بار آن‌ها را بکار ببریم تا علاوه بر تسلط بر انجامشان، نتیجه را خود تجربه کنیم. درصورت داشتن چنین زمان، صبر و استقامتی، بله می‌شود رایگان سئو شد. سئو علاوه بر اهمیت فراوان و تاثیری که در کسب و کار می‌گذارد، مبحثی بسیار گسترده و عظیم است و درک کامل آن نیاز به تجربه و دانش فراوان دارد. مطمئنا کسب آگاهی پیرامون چنین مقوله گسترده‌ای، به یک منبع معتبر و معلمی توانا نیاز دارد. در مدیر‌وب سعی داریم تا تجربه و دانش خود را در اختیار مشتاقان این عرصه قرار دهیم و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. همانطور که گفته شد، شناخت مفاهیم سئو نیازمند منبعی جامع و پربار است.

  • خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است.
  • در این روش، ترافیک و تعامل بازدید کنندگان با یک سایت در طول سه ماه گذشته سنجیده می‌شود.
  • برداشت شما از این موضوع کاملاً درست بوده و ما هم بخاطر این موضوع بود که تصمیم گرفتیم این صفحه رو درست کنیم.
  • الکسا که شاید بسیاری از کاربران عادی هم به خوبی با آن آشنا هستند نیز دارای وبلاگ قدرتمندی برای آموزش سئو می باشد.
  • مهمترین مسائلی که در سئو بایستی از طریف کارفرما و صاحبین کسب و کارها درک بشه اینه که اولا به سئو ایمان داشته و ثانیا برای مشاهده نتایج آن صبر و حوصله داشته باشند.

این تنها راهی است که می توانید به کمک آن وب سایت یا وبلاگی که دارید کمک کند تا در نتایج موتورهای جستجو ، رتبه خوبی داشته باشد و از ترافیک بالایی برخوردار باشد. یکی از استراتژی های لینک سازی، ایجاد بک لینک با کیفیت برای وب سایت به صورت پلکانی و از کم به زیاد می باشد، این امر باعث طبیعی تر به نظر رسیدن لینک سازی ها شده و در نهایت افزایش رتبه وب سایت شما را حاصل می کند. موتورهای جستجو از الگوریتم های جستجوی پیچیده برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می کنند. بازاریابان و متخصصین سئو به دلیل عدم انتشار این قوانین توسط گوگل ممکن است این الگوریتم ها را به طور کامل درک نکنند و از طرفی موتورهای جستجوی بزرگ هم از مزیت رقابتی خود صرف نظر نمی کنند.

مزایای سئو سایت چیست؟

به عبارت دیگر، همه چیز از رسانه ها تا محتوا باید به دقت طراحی شود تا حداکثر تأثیر را داشته باشد. Link Farm یا مزرعه لینک، به یک وبسایت یا مجموعه‌ای از وبسایت‌ها گفته می‌شود که فقط به منظور لینک سازی ایجاد شده‌اند. هر وبسایت، به سایت یا سایت‌هایی که بخواهد لینک می‌دهد تا رتبه‌های بهتری در صفحات نتایج موتور‌های جستجو بگیرند. این یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که مشکلات بزرگی را بین شما و موتور‌های جستجو بوجود می‌آورد. همانطور که گفته شد، یکی از معیار‌های بهینه سازی موتور‌های جستجو ، تعداد بک لینک‌های یک وبسایت است. متخصصان سئو‌ی کلاه سیاه از مزرعه لینک، برای افزایش بک لینک‌های وبسایت مد نظرشان استفاده می‌کنند.

منظور از به دست آوردن بهترین رتبه در نتایج جستجو با seo چیست؟

بک لینک ها، شامل لینک هایی میشوند که سایر وبسایتها به یک صفحه از سایت ما میدهند. لینک داخلی،یک فعالیتی است که هیچ هزینه ای برای شما ندارد، و فوق العاده، در بهبود سئوی داخلی سایت شما، و به طور کل در بهبود سئوی صفحات شما اثر بسیار مثبتی دارد. همین الان سئو به زبان ساده را در گوگل جستجو کنید، ببینید سایت اثر خاص در کدام یک از نتایج گوگل نمایش داده میشود. کلمات کلیدی ما، یا کلید واژه ها، همان کلماتی هستند که کاربران ما با توجه به آنها، به دنبال ما میگردند.

هر چه رتبه بندی شما در SERP برای کلمات و عبارات کلیدی مربوطه بالاتر باشد، احتمالا مشتریان بیشتری سایت و خدمات و محصولات شما و یا موضوعات مربوطه در موتور جستجو را پیدا می کنند. Domain Authority یا اعتبار دامنه یک امتیاز رتبه بندی موتور جستجو است که توسط شرکت نرم افزاری سئو‌ی ماز ایجاد شده است. Domain Authority پیش بینی می‌کند که یک وب سایت، چه رتبه‌ای در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب می‌کند. امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود.

این امر در مورد متن اطراف لینک نیز صدق می کند، زیرا لینک ها ممکن است بار موضوعی اطراف خود را نیز حمل کنند. آخرین اما نه کم اهمیت ترین نکته این است که Featured snippet های موجود را بررسی و از آنچه برای رقابت با آن مفید است، الهام بگیرید. به طور دقیق نمی توان مشخص کرد که چه متنی باید در یک Featured snippet ظاهر شود. بسیاری از صفحاتی که در Featured snippet ظاهر می شوند رتبه اول گوگل را ندارند. در پست دیگر ما در مورد سایت مپ های XML اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پس اکثر مخاطبانی که از طریق گوگل وارد سایت می‌شوند، مخاطبان هدف هستند و شانس زیادی برای فروش محصول یا خدمات خود را به آن‌ها دارید؛ و در نهایت در‌میابید که تمام این اتفاقات زیر سایه سئو رخ می‌دهد. اصطلاح «سئوی کلاه سفید» یا White hat SEO به رویکردهایی از سئو اشاره‌دارد که با قانون و استانداردهای گوگل هم‌خوانی دارند و ضمن رعایت استانداردهای گوگل، بر جلب رضایت بیشتر مخاطبان سایت تمرکز می‌کنند. تفاوت نتایج ارگانیک و پولی در گوگلتبلیغات پولی برای سایت‌هایی مفید است که به‌دنبال نتیجه‌گیری در کوتاه‌مدت هستند و یا نتوانستند با منابع موجود خود، رتبه خوبی در گوگل به‌دست‌آورند. یکی از راه های مهم ایجاد اعتماد در سایت، ارائه گواهی SSL است. گواهینامه های SSL اطلاعات مبادله شده بین مرورگر وب کاربر و سرور شما را رمزگذاری می کند. اگر سئوی سایت برای شما موضوع جالبی است، بهتر است سعی کنید بیشتر درباره آن بدانید.

پس همراه ما باشید تا با مفاهیم و اصطلاحات سئو داخلی آشنا شویم. سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا از این زبان استفاده می کنند. جاوا اسکریپت محیط وب را به محیطی جذاب و کاربردی و البته کارپسند تبدیل می کند؛ شما می توانید بدون نگرانی از این زبان برنامه نویسی استفاده کنید. کاربری که از سایت شما بازدید می کند، ویزیتور است؛ بازدید کننده یک شخص در نظر گرفته نمی شود، بلکه بر اساس IP در نظر گرفته می شود. زمانی که می گوییم گوگل سایت شما را پنالتی می کند، منظورمان این است که گوگل شما را جریمه و تنبیه می کند و رتبه ها و مقام ها و افتخاراتتان را از شما می گیرد و دیگر در نتایج نمایش نمی دهد.