سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص

همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندي بالا براي کلمات کليدي خاص در اوايل کار خيلي راحتي نسبت به امروز بوده است. با بکار گيري روش‌هاي غير اخلاقي در آن زمان قرار گرفتن در بالاي ليست نتايج جستجو تضمين شده بود. میتونید در دوره های آموزش سئو وبسیما شرکت کنید، یا مقالات رایگان وبسیما که به صورت مستمر ارائه میشوند را مطالعه نمایید. اگر محتوای سایت جدید از نظر موضوعی به سایت قبلی شباهت دارد شما باید از طریق ابزار google search console همه صفحات سایت قبلی را شناسایی کرده و آدرس های آنها را جایی ذخیره کنید. پاسخ گویی در این مورد نیازمند بررسی دقیق سایت و وضعیت آماری آن از طریق سرچ کنسول و ابزارهای جانبی سئو است. برای ارائه پاسخ دقیق پیشنهاد میکنیم با بخش مشاوره تماس گرفته و درخواست خود را به صورت دقیق ارسال نمایید.

  • اگر میخواهید سایت شما در کمتر از ۶ ماه در صفحه اول گوگل جایگاه ویژه ای پیدا کند میتوانید وارد صفحه شرکت سئو سایت ما شوید و با حدود هزینه سئو سایت تان و شرایط عقد قرارداد در بهترین شرکت سئو تهران آشنا شوید.
  • فراموش نکنید که میدان نتایج گوگل، میدان نبرد توسعه دهندگان وب است و همه باهم برای کسب جایگاه نخست نتایج تلاش می کنند، اما این نکته را هم فراموش نکنید که سئو کلاه سفید، نتایج پایدار تر و کم ریسک تر دارد.
  • ایران هاست، ارائه دهنده سرويس های ثبت دامنه، ميزباني وب، تجارت الکترونیک، میزبانی ایمیل، میزبانی اختصاصی، سرورهای مجازی و سرورهای اختصاصی مطابق با استانداردهای جهانی است.
  • به آموزش دقیق و نحوه تحلیل سایت‌های بزرگی همچون دیجیکالا و حتی روش خرید ارزان این ابزار پرداختیم که بدون هیچ زحمتی بتوانید از اسرار سئو دیجیکالا و سایت‌های بزرگ نیز باخبر شوید.
  • ابتدا به کمک اصول تکنیکال صفحه را کشف و ایندکس می کند و بعد به کمک سئو داخلی و خارجی به گوگل کمک می فهمانیم محتوای صفحه بیشترین ارتباط را با کلمه سرج شده توسط کاربر را دارد.
  • حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین می‌کند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استاندارد‌ها و معیار‌هایی که سئو نام دارد انجام می‌دهد.

تمامی تکنیک و روش‌هایی که برای سئو سایت امروزه استفاده می‌شوند چه توسط افراد مبتدی و چه متخصصین سئو در ۳ دسته کلی قرار می‌گیرند که به ترتیب زیر تقسیم‌بندی می‌شوند. بسیاری از افراد که هنوز با مباحث سئو سایت و معنی دقیق سئو آشنا نیستند گمان می‌کنند که seo صرفاً همان تبلیغات اینترنتی و یا گوگل ادوردز است. پروسه عملکرد موتورهای جستجو نیز بسیار ساده بود بدین شکل که صفحات Crawl شده توسط اسپایدرها بر روی همان سرور موتور جستجوگر دانلود و ذخیره می‌شد. آژانس دیجیتال وبیما همراهی با تجربه در مسیر توسعه کسب و کار شماست.

تاثیر برندسازی در سئو سایت

موتورهای جستجو هدفشان این است که سایت هایی در نتایج اولیه گوگل دیده شوند که به نفع کاربران هستند و نیاز آن ها را رفع می کنند و از هر نظر از کاربران خوب ارزیابی می شوند. در واقع سئو به افزایش ترافیک سایت شما و کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل کمک می کند. هر عملیاتی در سئو که درون سایت اجرا شود رو سئو داخلی و هر کاری که به قوی شدن و شناخته شدن وب سایت از خارج از سایت خودمان انجام بشه سئو خارجی گفته میشه مشخصا سئو خارجی رو با ساخت و یا خرید بک لینک نیز میشناسند. سئو مخفف سه کلمه Search Engine Optimization به معنی فرآیند بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجوگر است.

البته یادگیری همه چیز درباره این موضوع عملاً غیرممکن است، زیرا مباحث مربوط به آن دائماً در حال تغییر و بهبود است. لیستی از کلمات کلیدی که با کسب و کار شما مرتبط است انتخاب کنید. نیل پاتل که جزء 10 نفر اول در بین سئوکاران دنیا قرار دارد (به گفته مجله Entrepreneur Magazine) در آمد این فرد در راه سئو بیش از 35 میلیون دلار می باشد. نیل پاتل که دارای یک وبسایت شخصی برای آموزش Seo می باشد هم گزینه خوبی برای آموزش مقدماتی سئو برای علاقمندان به این زمینه می باشد. این وبسایت که متعلق به خود گوگل می باشد و برای شروع کار آموزش سئو می توانید از همین اسناد و آموزش های ابتدایی که خود گوگل به انتشار آنها پرداخته استفاده نمایید. برای صفحات وب سایت خود عنوان های صحیح استفاده کنید و از کلماتی همچون خرید، قیمت، هزینه و فروش استفاده فرمایید.

مبانی سئو

نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آن‌ها و استفاده از تگ Alt است. تگ Alt به موتورهای جستجو کمک می‌کند متوجه موضوع عکس و ارتباط آن با متن شوند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تگ alt می‌توانید به مقالۀ تگ آلت چیست در وبلاگ ما مراجعه کنید. کاربران وقت کمتری روی سایت‌های کُند می‌گذارند و با بستن زودهنگام صفحه به گوگل می‌فهمانند که این سایت خوب نیست. با بهینه کردن حجم عکس‌ها می‌توانیم به بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک می‌کنیم.

این بدان معنا نیست که هر محتوایی به بروزرسانی مکرر نیاز دارد، اما بسیاری از آنها نیاز دارند. موضوع را به صورت جامع پوشش دهید به گونه ای هر چیزی را که یک خواننده بالقوه ممکن است بخواهد درباره آن بداند، در محتوای شما چیزی درباره آن نوشته شده باشد. بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند. بیایید دریابیم که چگونه می توانید از همکاری این دو عنصر بهره مند شوید.

به این صورت که فردی که تبلیغات کسب و کارش را به گوگل سپرده است، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کند تا در صورت جستجوی آن‌ها، تبلیغات او قبل از نتایج اصلی نمایش داده شود. وجود علامت Ad (آگهی) در کنار نتایج نیز، راه تشخیص این تبلیغات از نتایج اصلی است. مثلا شما میتوانید محتوایی را بنویسید که به صورت عالی برای موتور جستجو بهینه سازی شده است، اما در صورتی که این محتوا برای انسان ها بی معنی باشد، هیچ فایده ای نصیب کسب و کار شما نمی شود. اصلا مهم نیست که چند مرتبه از یک کلمه کلیدی در پست یا صفحه خودتان استفاده می کنید، در صورتی که محتوا به بازدید کنندگان شما کمکی نکند، قطعا آن ها سایت شما را ترک کرده و دیگر به سایت شما باز نمی گردند.

از طرفی برای یک مجله اینترنتی یا سایت خبری که تبلیغات مهم‌ترین منبع درآمدش است، میزان بازدید روزانه و زمان حضور کاربران در سایت مهمترین شاخص ارزیابی عملکرد است. گوگل محبوب‌ترین موتور جستجو است و بیش از ۹۲٪ جستجوها در سال ۲۰۲۱ در گوگل انجام می‌شود. وب‌سایت‌ها نیز برای اینکه در آن عبارت در گوگل جایگاه مناسب و رتبه برتر بگیرند، وب سایت خود را بهینه سازی یا سئو می‌کنند. زمانی که به درستی از کلمه کلیدی در سایتتان و محتواهایتان استفاده کنید، به موتور های جستجو می فهمانید که سایت شما در این باره است تا مخاطبان شما با کلمات کلیدی شما را پیدا کنند. Text to HTML Ratio به معنای این است که در یک صفحه، چه میزان کد HTML وجود دارد و چه میزان متن.

سئو رایگان چیست و آیا واقعا می‌‌‌شود رایگان سئو شد؟

بدست آوردن هر موفقیتی بهایی دارد که افراد موفق آن را پرداخت کرده‌اند. اگر بخواهیم بهای موفقیت کسب و کار دیجیتالمان را با پول نپردازیم، ناگزیر مجبور به صرف منابع دیگری خواهیم بود؛ یعنی انرژی و زمان. به عبارت دیگر، باید خودمان شخصا دست به کار شده و به یادگیری و تمرین مشغول شویم. با وجود شبکه اطلاعاتی عظیمی مثل اینترنت، ممکن است بتوانیم مطالب مورد نیازمان را به طور رایگان پیدا کنیم.

سئو در رابطه با استانداردهایی سخن می‌گویید که قرار است به شما کمک ‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید. جمله ای که به نظر بنده همیشه یک سئو کار باید در نظر داشته باشد این است که “تحلیل، نظم و استمرار در اجرای فرآیند سئو برگ برنده ای است که نتیجه آن باصبر نمایان خواهد شد .” بنابراین انجام تحقیق و آنالیز بصورت مستمر برای ارائه بهترین محتوا اهمیت فراوانی دارد. تا بستر مناسب نداشته باشی و نتونی به لحاظ سرعت، پایداری و خوانایی محتوا قدرت بگیری، بهتره که وارد جنگ خارجی نشی چون برات گرون تموم میشه و در نهایت ممکنه با کلی هزینه پایان خوشی نداشته باشه. گستردگی مفهوم سئو موجب میشود هرشخص به فراخور تجربه و دانش خود تعریف متفاوتی از آن ارائه نماید. هدف ما از جمع آوری این تعریف ها کمک به درک بهتر و سریعتر در این حوزه و شناسایی ابعاد گسترده آن است.