راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو-لیلی ری | سئو

برای فعالسازی این افزونه سئو می توانید از قسمت مخزن وردپرس، yoast را جستجو کرده و آن را نصب کنید. زمانی که تعداد صفحات یک سایت زیاد و موضوعات زیادی را در بر می گیرد، فایل ایندکس نقشه کاربرد زیادی دارد. زمانی که از صفحات زیاد صحبت می کنیم، منظورمان سایتی با 5000 صفحه و با سایز نقشه بالای 100 مپ است.

  • ساخت نقشه سایت با استفاده از کدهای XML برای موتورهای جستجوی گوگل مناسب تر است.
  • حتما دقت کنین که تعداد کارکترهایی که برای آدرس صفحه مورد نظر خود قرار میدین از 2048 کاراکتر بیشتر نباشه.
  • نقشه سایت XML برای تصاویر برای بهبود ایندکس صفحات با محتوا تصویری و تصاویر مقالات طراحی شده ­اند.
  • مطابق با تصویر زیر به تب ” Features ” رفته و گزینه ” XML sitemaps ” را روی حالت ” on ” قرار دهید.

اما خبر خوب این است که شما در وردپرس با استفاده از افزونه‌ها می‌توانید نقشه سایت ایجاد کنید. افزونه‌های Yoast Seo و Rank Math این کار را برای شما انجام می‌دهند. احتمالا در سئو اصطلاح نقشه سایت یا سایت مپ را شنیده باشید و از خودتان بپرسید نقشه سایت چیست؟ نقشه سایت یک فایل xml هست که به موتورهای جستجوگر معرفی می‌کنیم تا با پیچ‌ و خم‌های سایت ما آشنا شود. در این ویدیو شما را با نقشه سایت به‌طور کامل آشنا خواهیم کرد. هدف از ایجاد نقشه سایت XML برای صحفات HTML ، دسترسی موتورهای جستجو و ربات های گوگل را به صفحات وب سایت آسان تر می ­کند.

آموزش گام به گام و رایگان وردپرس​

بنابراین باید خودتان به صورت دستی این قایل را در اختیار گوگل قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که نقشه سایت تان نباید بیش از 1% خطای لینک داشته باشد. خطای لینک، هر نوع کد پاسخ HTTP است که شامل تغییر مسیر 404 برای لینک های شکسته و ریدایرکت 301 و 302 برای لینک‌های تغییر مسیر یافته است. استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است. شما می‌توانید کد پاسخ HTTP برای هر URL را با استفاده از ابزار Header Checker بررسی کنید.

هرچند اگر بخواهید صفت hreflang را پیاده سازی کنید ، باید یک نقشه سایت XML کامل ایجاد کنید، بنابراین استفاده از یک ابزار کار شما را بسیار راحت خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟

نقشه ی سایت عاملی موثر در زمینه ی سئو است و اطلاعات دقیقی از محتوا و صفحات سایت در اختیار موتور های جستجوگر می گذارد. در نتیجه بهینه سازی سایت در موتور های جستجوگر با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می پذیرد. شرکت گوگل تایید کرده است که قرار دادن نقشه ی سایت ، تاثیر مثبتی بر روی سئو دارد. همانطور که گفته شد سایت مپ می‌تواند سرعت ایندکس گذاری صفحات سایت را بالا ببرد. همچنین موجب بهبود سئوی سایت می‌شود، خصوصا در سایت‌های بزرگ و با تعداد صفحات زیاد، نیازمند یک سایت مپ هستید. با استفاده از افزونه یوست سئو می‌توانید نقشه سایت را ایجاد کرده و صفحات سایت را مدیریت کنید.

از این نقشه سایت هنگامی استفاده می‌کنیم که بخواهیم گوگل اخبار ما را بعد از انتشار، در بخش Google News نمایش دهد. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه XML، این است که به صورت خودکار به روز می‌شود. در واقع شما با استفاده از این پلاگین، یک سایت‌مپ داینامیک یا پویا خواهید داشت.

۱. ایجاد نقشه سایت در وردپرس

در این مقاله آموزشی سئو می خواهیم که بتدا بدانیم نقشه سایت چیست و چه اقداماتی انجام دهیم که با بهینه‌سازی فایل نقشه سایت XML و بررسی تمامی جوانب آن به جهت بهترین عملکرد نقشه سایت (سایت مپ) برسیم. لزومی ندارد که حتما از نقشه سایت HTML استفاده کنید؛ زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو در حال حاضر به سایت‌مپ XML اعتماد می‌کنند. افزونه Sitemap by مجله خبری سئو BestWebSoft یکی دیگر از افزونه های قوی برای تهیه سایت مپ است. با استفاده از این افزونه می‌توانید به شکلی سریع و بهینه، سایت مپ تهیه کنید و این افزونه نیز نقشه سایت را به صورت خودکار در موتورهای جست و جو ثبت می‌کند. بعد از این که استخراج لینک های سایت به صورت ۱۰۰ درصدی کامل شد، کافی است از منوی بالای صفحه، گزینه Sitemaps را انتخاب کنید.

به همین دلیل ساخت نقشه سایت تصاویر برای بسیاری از وب سایت ها ضروری نیست. درج نقشه سایت تصاویر در برخی وب سایت ها چیزی جز هدر دادن Crawl Budget نیست. با اینکه احتمالا اغلب شما اطلاعات کلی در مورد اهمیت ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول دارید، اما شاید با پیچیدگی های نحوه ساخت نقشه سایتی که در راستای ارتقا شاخص های سئو باشد بی خبر باشید. هر مکانی آدرس مخصوص خود را دارد، صفحات سایت شما هم همینطور هستند. نقشه سایت در حقیقت گوگل را در پیدا کردن صفحات سایت راهنمایی می‌کند.