نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو-سئو خاکستری سئو خاکستری-لیلی ری | سئو

استفاده از این تگ اختیاریست، اما پیشنهاد می شود که حتما آن را به کار ببرید. با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود. پس از افزودن سایت مپ، باید همانند این تصویر حالت انتظار باشد تا گوگل در بهترین زمان اقدام به خواندن و Crawl آن کند. البته اگر با پیغامی مانند Couldn’t fetch مواجه شدید، احتمالا آدرس sitemap را به درستی وارد نکرده‌اید.

  • گوگل توصیه می‌کند که نقشه سایتِ حاویِ محتوایِ خبری را به عنوان یک فایل جداگانه در نظر بگیرید زیرا این نوع سایت مپ بیشتر از سایر فایل‌ها خزیده می‌شوند.
  • شما باید مهمترین صفحات سایت خود را درون نقشه سایت قرار دهید.
  • درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی.

پس به طور کلی نقشه سایت تاثیر بسزایی در نحوه دیدن ربات‌های گوگل، آنالیز صفحات مختلف و در نتیجه ایندکس آن‌ها در جستجوی گوگل دارد. می‌توانیم بگوییم که هر سایتی برای پیشرفت و ارتقاء رتبه خود در گوگل به این فایل نیاز خواهد داشت و این مورد تقریبا الزامی است. سایت مپ یا نقشه سایت، فایلی است که اطلاعات کلی درباره تمام محتوا‌های موجود در سایت را به گوگل ارائه می‌دهد. در واقع با استفاده از این فایل می‌توان خزندگان گوگل را بهتر راهنمایی کرد تا به صورت اصولی و کامل بتوانند صفحات را آنالیز و بررسی کنند.

شما می توانید از یک CDN استفاده کنید، به شرطی که آن را در گوگل سرچ کنسول تایید کرده باشید. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. با آپدیت و تغییر صفحات سایت شما، موتورهای جستجوی گوگل متوجه این تغییرات خواهند شد. حتماً آدرس نقشه سایت را به سرچ کنسول گوگل و ابزار وب مستر بینگ معرفی و ارسال کنید. اگر در نقشه سایت در نام گذاری لینک و صفحات سایت از مقدار «نام» به جای «اعداد» استفاده کنید در خروجی و گزارشات می­ توانید اطلاعات جامع و کافی را از سرچ کنسول گوگل دریافت کنید. نام و آدرس نقشه سایت خود را به ابزار سرچ کنسول گوگل و ابزار وب مستر بینگ معرفی و ارسال کنید.

مزایای ساخت و داشتن نقشه سایت چیست؟

همان طور که از نام این افزونه مشخص است، کارایی آن این است که برای شما سایت مپ XML و البته HTML می سازد. این افزونه برای سایت هایی مناسب است که نمی‌خواهند تا یک افزونه سنگین سئو بر روی سایت خود نصب کنند و صرفاً به دنبال ساخت سایت مپ برای سایت خود هستند. اگر سایت تان سیستم مدیریت محتوای اختصاصی دارد مجله خبری سئو و به طور خودکار هم هیچ افزونه ای برای ساخت سایت مپ در آن تعبیه نشده، کمی کارتان ساخته شده و باید به سراغ راهکار بعدی بروید. نبود سایت مپ در سایت باعث ایجاد جریمه از طرف گوگل و دیگر موتور های جستجو نمیشود اما مطمئنا وجود آن در سایت باعث کمک به خزنده های موتور جستجو و در نهایت بهبود سئو سایت میشود.

یک نقشه سایت خوب می‌تواند گوگل را به صفحات مهم سایت شما هدایت کند. همچنین در نقشه سایت، اهمیت تمام صفحات با هم برابر نیست و گوگل از این طریق، صفحات مهم ما را هم شناسایی می‌کند. به خاطر اهمیتی که نقشه سایت در سئو و بهینه‌سازی سایت دارد، در این مقاله به سراغ نقشه سایت رفتیم.

هر جا که نیاز باشد از متاتگ ربات در Robot.txt استفاده کنید.

وقتی صفحاتی که در نقشه سایت دارید تماما محتوای فنی و غنی برای جستجو کاربران باشد که بایستی کرال شود در نتیجه امتیاز بالاتری از گوگل می­ گیرد. نقشه سایت XML لیستی از صفحاتی باشد که شما قصد دارید گوگل آن را کرال کند و این ممکن شامل همه صفحات وب سایت شما نباشد. این ویژگی اعلام شده بیشترین تأثیر سئو سایت را نسبت به فایل نقشه سایت XML برای تصاویر را ارائه می­ دهد. به این معنی که حتی شما در خصوص سئو سایت و بهینه سازی وب‌سایت بهترین اقدامات و فاکتورهای سئو را انجام داده باشید بازهم این اقدامات شما نیاز به بروز رسانی و تغییر دارد. برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید.

اجازه ندهید تمام صفحات وب شما و صحفاتی کاربردی نیست و محتوایی خاصی ندارد کرال شود. یک خزنده گوگل هر صفحه از وب سایت شما را با مجوز و به هدف خاصی کرال می ­کند. برخلاف توصیه­ های گفته شده، نقشه سایت Google News از تصاویر مقالات پشتیبانی نمی ­کند و برای سئو تصاویر از نقشه سایت مخصوص تصاویر که در بالا گفته شد استفاده می کند. فقط وب‌سایت‌هایی که از هاست گوگل و ساب دامنه گوگل استفاده می کنند می توانند از این نقشه سایت استفاده کنند.

فقط کافی است وارد سایت شوید و در کادر مشخص شده، آدرس سایت خود را وراد کنید. اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند. این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند. این یکی از مشکلات وبسایت‌های فروشگاهی بزرگ است که صدها و هزارها صفحه مختلف برای محصولات گوناگون دارند و نمی‌دانند چگونه این مشکل بزرگ را حل کنند. یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند جداسازی قسمت‌های مختلف سایت و ایجاد نقشه سایت XML جداگانه برای هر قسمت باشد.

همچنین می‌توانید نقشه سایت XML خود را در برگه «عمومی» بیابید. همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است، فقط روی دکمه XML Sitemap کلیک کنید. سپس، تمام آن نقشه های سایت از طریق فهرست نقشه سایت قابل دسترسی خواهند بود. در مورد سوالت، پرتال (و سیستم‌های خوب مشابه) به شما امکان اتصال به وبمستر تولز رو میدن و خودشون سایت مپ رو براتون اضافه میکنند. حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی.