تعریف سئو چیست و چرا سئو سایت مهم است ؟ بیلاود مارکتینگ

در نتایج جستجو، گوگل به صفحاتی که مرتبط و معتبر باشند لینک می‌دهد و این آن برگ برنده‌ایست که به سایت شما اصالت و آبرو می‌بخشد. می‌پرسید یعنی چه؟ معتبر بودن سایت‌ها براساس تعداد و کیفیت وبسایت‌هایی که لینک گرفته شده مشخص می‌شود. به عبارت ساده‌تر وبسایت شما می‌تواند تا زمانی که از سایر صفحات لینک می‌گیرد در گوگل رتبه‌بندی شود. وب سایت های خبری از مزایایی همچون جریان مداوم محتوای جدید و ویژگی های خاص گوگل مانند Top Stories برخوردارند . اما این مزایا به تنهایی برای بهینه سازی این سایت ها کفایت نمی کند و باید از روش های منحصر به فرد دیگری که وجود دارند برای سئوی سایت های خبری استفاده کرد.

کارگاه استراتژی سئو و آموزش تولید محتوا دقیقا با همین هدف طراحی شده است. برای درک بهتر اینکه سئو چیست؟ و چگونه می توانید محتوا ها و مقالات سایت خود را در موتورهای جستجو مثل Google رتبه بندی و SEO کنید، ابتدا باید با نحوه عملکرد متور های جستجو و الگوریتم های گوگل آشنا باشید. Evergreen Content یا محتوای همیشه سبز محتوایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و از رده خارج نمی‌شود. محتوای همیشه سبز محتوایی بسیار تاثیر‌گذار، بنیادی و عمیق با طول عمری یک یا دو ساله برای بسیاری از صنایع است.

  • در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به ریز و درشت مفاهیم سئو بپردازیم و هر آنچه لازم است درباره سئو بدانید را، از بیان اصطلاحات گرفته تا توضیح اینکه چطور سئو را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید، برای شما شرح دهیم.
  • این ابزار می تواند نواقص وب سایت شما را مشخص کند و به شما بگوید که چه بخش هایی از وب سایت شما برای ارتقای رتبه در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند.
  • ارتباط مستقیمی بین کمیت و کیفیت بک لینک ها با رتبه یک سایت وجود دارد.
  • پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد.
  • این موضوع کاملا طبیعی است، چرا که گزارشات این ابزار، بسیار زیاد است، معیارهای بسیار زیادی وجود دارد، نمودارهای مختلفی نمایش داده می شد و انتقال در بین بخش های مختلف آن پیچیده است.

حضور این دو مورد در کنار هم میتواند قدرت بسیاری برای وب سایت شما ایجاد کند. اگر باز هم نتوانستید که رتبه خوبی کسب کنید، تجربه کاربری صفحه مورد نظر خود را بررسی کرده و حتی محتوای آن را دستخوش تغییر نمایید. موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، اما در عین حال نیاز به کمک ما نیز دارند.

بررسی، رشد و دوباره بررسی

این موضوع باعث بهبود قابلیت رویت شما، افزایش احتمال جذب مشتریان و بهبود رتبه بندی شما می شود. با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد، میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید. حال به فرآیند و مجموعه فعالیت هایی که در یک وبسایت جهت مطابق شدن با معیارهای موتورهای جستجو و ارتقاء جایگاه سایت در نتایج سرچ انجام می شود، سئو گفته می شود. یک سایت با سئو خوب یعنی وب سایت از نظر موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرد و با توجه به هدف سرچ کاربر در نتایج نمایش داده شود. فاکتورهایی که مد نظر موتور جستجو است شامل متون استفاده شده، سرعت سایت، لینک های وروردی و خروجی، چیدمان مناسب ساختار سایت و … می شود.

بهترین روش یادگیری سئو چیست؟

این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. اینکه چه افرادی از وب سایت شما دیدن می‌کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مخاطبان هدف شما اغلب بر‌اساس عوامل و فاکتور‌هایی همچون جنسیت، سن، شغل، درآمد و موقعیت جغرافیایی دسته بندی می‌شوند. این دسته بندی‌ها نیز متناسب با کلمات کلیدی هدف گذاری شده و یا نوع محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آن‌ها را دارید، شکل خواهند گرفت. برای مثال، مشتریان شرکت‌های آرایشی عمدتا بانوان هستند و یا مشتریان بسته‌های آموزشی کنکور، دانش‌آموزان خواهند بود. بطور کلی، محتوای سایت شما روی مجموعه‌ای از یک سری کلمات کلیدی سئو می‌شود که افراد با جستجو‌ی آن‌ها، می‌توانند سایت شما را در میان سایت‌های مشابه ببینند.

✔️ بک لینک

برای مثال عبارت “تکنیک‌های بهینه سازی 2020” در سال 2021 دیگر جستجویی نخواهد داشت و کارایی خودش را از دست خواهد داد. اما در‌مقابل، عبارت “اهمیت بهینه سازی موتور‌های جستجو” نمونه مطلوبی از یک محتوای همیشه سبز است و هرگز کارایی خودش را از دست نخواهد داد. براساس نتایج سایت رتبه بندی الکسا، موتور جستجوی گوگل در ایران دارای رتبه یک و محبوب ترین سرویس جستجوی آنلاین در جهان به حساب می آید و بیش از 80 درصد ترافیک یک وب سایت از طریق گوگل تامین می شود. Ahref برای آنالیز محتوای رقبا و یافتن بک لینک های آنها فوق العاده عمل می کند. Content explorer ابزار Moz برای یافتن منشن های بدون لینک کارایی خوبی دارد و SEMrush نیز برای دنبال کردن رتبه کلمات کلیدی بسیار عالیست. هر یک از این ها دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند و بسته به نیاز و بودجه خود میتوانید اقدام به تهیه اکانت یکی از این ابزارها کنید.

ایشان برگزار کننده دوره جامع و پیشرفته سئو موسوم به استادی سئو بوده و همچنین مشاور برندهای مختلفی در زمینه‌های متنوع کسب و کار اینترنتی نیز می‌باشد. یکی دیگر از ملاک‌هایی که گوگل توسط آن به کسب رضایت کاربرانش پی می‌برد نرخ پرش یا بانس ریت است. مورد بعدی که باید به آن خیلی توجه کنید آدرس لینک‌های صفحات سایت شماست باید سایت شما به ازای هر صفحه یک لینک مجزا داشته باشد و آدرس آن کوتاه و برای موتورهای جستجوگر قابل درک باشند. سئو داخلی سایت تکنیک‌ها و روش‌هایی است که بر روی وب‌سایت و محتوا پیاده شده و باعث می‌شوند گوگل بهتر مطالب و سایت ما را درک کرده و آن‌ها را Crawl نمایند. سئو کلاه سیاه که بدترین حالت ممکن در سئو سایت است و معمولاً ریسک بالایی در پنالتی شدن سایت توسط گوگل دارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.