سئو چیست ؟ Seo چیست

مطالعات بسیاری در این زمینه نشان می دهد که وب سایت های در صدر نتایج جستجو حداقل از 2000 کلمه محتوا برخوردار هستند. یکی از دلایل این موضوع علاقه بیشتر کاربران به مطالبیست که به صورت عمیق تری به موضوع مورد نظر آنها پرداخته اند. با توجه به تغییرات گوگل در سال های اخیر، گوگل مسئله نمایش سایت در دستگاه های موبایل را در اولویت قرار داده است. بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد. در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست.

Permalink، URL کاملی است که برای هر صفحه وب یا پست در نوار آدرس می‌بینید و از آن استفاده می‌کنید. از این جهت که یک لینک دائمی است، نام آن را Permalink (گرفته شده از Permanent Link به معنی لینک دائمی) گذاشته‌اند. حتی اگر محتوای یک صفحه را بروز‌رسانی کنید، این لینک‌ها بی‌تغییر باقی خواهند ماند. اگر به مقدار زیادیKeyword Staffing کنید و یک کلمه رو به تعداد زیاد در یک صفحه خاص تکرار کنید، برای اینکه به گوگل بفهمانید این صفحه برای این کلمه سئو شده است.

  • اصطلاح «سئوی کلاه سفید» یا White hat SEO به رویکردهایی از سئو اشاره‌دارد که با قانون و استانداردهای گوگل هم‌خوانی دارند و ضمن رعایت استانداردهای گوگل، بر جلب رضایت بیشتر مخاطبان سایت تمرکز می‌کنند.
  • Java یکی دیگر از زبان‌های برنامه نویسی است که در ساخت نرم افزار‌ها، بازی‌های ویدئویی، اپلیکیشن‌های موبایل‌های هوشمند و پلاگین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • البته که کتاب در هر حوزه ای میتوند بهترین منبع برای یادگیری باشد و اگر شما جزو افرادی هستید که با مطالعه یک مطلب میتوانید به راحتی آن را به خاطر بسپارید خرید کتاب سئو میتواند به شما رد این زمینه کمک کند.
  • شبکه‌های اجتماعی، بلاگ‌ها، ویکی‌ها، سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت‌هایی از این دست، نمونه‌هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند.

اگر علاقه دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، مقاله نرخ پرش یا بانس ریت را مطالعه کنید. این دقیقا همان دلیلی است که در بخش آموزش سئو داخلی گفتیم لینک های داخلی روی سئو سایت شما تاثیر دارند. در اصل این لینک ها با افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت، باعث بهبود رتبه هایتان میشوند. Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود. هم کاربران و هم موتور‌های جستجو از لینک‌های داخلی برای پیدا کردن محتوا روی یک وبسایت استفاده می‌کنند.

الگوریتم Mobile First Index گوگل (

روبات‌های گوگل هستند که باتوجه به عادات شما در بروزرسانی سایت، به وب‌سایت شما سر می‌زنند. به این معنی که اگر سایت خود را روزانه بروز می‌کنید این ربات‌ها به صورت روزانه به سایت شما سر می‌زنند و مطالب شما را می‌خوانند و یا اگر ماهیانه سایت شما بروز می‌شود این ربات ها به صورت ماهیانه به سایت شما سر می‌زنند. وجود همچین مواردی خواندن متن را برای مخاطبانتان سخت و آزار‌دهنده می‌کند و از کیفیت محتوایتان می‌کاهد. HTML یک زبان نشانه گذاری و مخفف عبارت است که برای ساخت صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که صفحه مورد نظر بطور دائمی به آدرس جدیدی منتقل شده است. ورد‌پرس ابزاری محبوب و رایگان برای افرادی است که می‌خواهند وبسایت یا وبلاگ ایجاد کنند اما هیچ دانش و تجربه کد‌نویسی ندارند. بیش از 36 درصد تمام وبسایت‌های موجود، از ورد‌پرس استفاده می‌کنند. برای مثال، اگر شما نرخ کلیک خود را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دهید، بدون نیاز به گرفتن رتبه بهتر، به سادگی توانستید ترافیک وبسایت خود را 2 برابر کنید. وقتی یک کاربر از‌طریق یک بروزر از وبسایتی بازدید می‌کند، یک کوکی روی کامپیوتر او ذخیره می‌شود که شامل داده‌هایی است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر یک کاربر مکررا از یک وبسایت بازدید کند، این بطور خودکار توسط کوکی ثبت می‌شود.

Client-Side Rendering چیست و چطور کار می‌کند؟ چه تفاوتی با تفسیر سمت سرور دارد؟

فراموش نکنید که در طراحی سایت ارزان و حتی قالب های آماده ای که میفروشند، از HTML5 استفاده نمی کنند. HTML5 این امکان را به کروال های گوگل می دهد تا بتوانند سایت شما را به راحتی تجزیه و تحلیل کنند و این می تواند برای شما یک پوئن مثبت در سئو باشد. HTML بیشتر برای طراحی سایت استفاده می شود و یک زبان نشانه گذاری است که مخفف عبارت Hypertext Markup Language است. در ابتدا باید زبانش را متوجه شوید تا بتوانید دستورالعملی را بدهید. کامپیوتر نیز زبان دارد و باید با زبان خودش ارتباط برقرار کنید.

اگر دامنه با حوزه کاری شما مرتبط بوده و اسپم نباشد، مطمئنا تاثیرات مثبتی را مشاهده خواهد کرد. همچنین در نظر داشته باشید که گوگل به واسطه الگوریتم سندباکس، تا چند ماهی به وب سایت هایی که در دامنه های جدید قرار می گیرند، بهای زیادی نمی دهد. با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند. لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند.

زمانی که هدف مورد نظر شما توسط کاربر انجام می شود، Conversion Rate یا همان CR شما بهبود پیدا می کند. شما با تکرار کلمات، به گوگل می فهمانید که در مورد چه موضوعی صحبت کرده اید، اما نیاز است تا بر روی معانی و مفاهیم هم کار کنید. الگوریتم مرغ مگس خوار، مانند یک انسان مفهوم و معنای محتوا و سرچ ما را درک می کند و نتایج مرتبط را نشان می دهد. گوگل چند ماه حواسش به شما است و مراقب است تا دست از پا خطا نکنید!

به سئو تکنیکال، سرعت سایت و موارد مربوط به کرالینگ سایت غافل نشوید. برای وب سایت آموزشی خود از آدزس URL ای استفاده کنید که مختصر باشد و کلید واژه اصلی را دربربگیرد. وب سایت خود را تعاملی کنید تا دانشجویان نظرات خود را به راحتی بارگو و پاسخ مطمئنی دریافت نمایند. از لینک ها و بک لینک های معتبر و مرتبط مثل سایت های edu و سایت های دانشگاهی استفاده کنید.