سئو چیست ؟ چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهم؟-لیلی ری | سئو

برای سنجش اتوریتی وب‌سایت فاکتورهای گوناگونی را می‌توان مورد بررسی قرار داد. همیشه فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل؛ محل مناقشه متخصصین سئو بوده است. با توجه به پیشرفت‌هایی که گوگل داشته؛ دامنه سئو فراتر از چند تکنیک ساده رفته است.

  • کاربران و موتور‌های جستجو عاشق محتوا‌های پیدا‌شدنی و به خوبی طبقه بندی شده‌اند.
  • دوستان نکات داخل این مقاله رو جدی بگیرید چون وقتی افت میکنه سئوی شما، باا بردنش سخت تر میشه.
  • البته این روش ممکن است نتایج خوبی داشته باشد و سرعت را افزایش دهد اما مطمئن باشید نتیجه عالی به همراه ندارد.
  • سئو در نهایت در ذیل اهداف کلان یک وب‌سایت و در واقع یک مجموعه تعریف می‌شود و یک وب‌سایت در واقع حکم یک رسانه از یک مجموعه را دارد.
  • پس از تجزیه و تحلیل 23 میلیون اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌های منتخب، آنها یک پیوند مبهم بین شبکه‌های اجتماعی و SEO را کشف کردند.

برای انجام این کار، آن‌ها از یک برنامه کامپیوتری به نام عنکبوت استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که همزمان نمی توانید برای همه موتورهای جستجو بهینه سازی یکسانی داشته باشید زیرا تفاوت های قابل توجه بین آنها وجود دارد. موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار توسط کاربران مختلف در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این طریق روزانه صدها میلیون دلار درآمد به‌ دست می‌ آورد.

لینک‌های داده شده به سایت شما

سپس باید محتوای خودتان را بر اساس این کلمات و عبارات کلیدی ایجاد کنید تا بتوانید احتمال رتبه بندی در SERP ها را افزایش دهید. ارجاع به منابع با کیفیت منجر به بهبود سیگنال‌های موضوعی برای وبسایت شما خواهد شد و به گوگل در تشخیص بهتر موضوع سایت کمک خواهد کرد. ارجاع به سایت‌های خارجی و دادن بک لینک به سایت‌های معتبر برای کاربران ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد و بر اعتبار و سندیت مقاله شما نزد خوانندگان خواهد افزود. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه‌سازی محتوا هستند و سرعت بارگذاری سایت و سازگاری با موبایل از دیگر فاکتورهای مهم سئوی سایت هستند. در ادامه این راهنما مهمترین فاکتورهای رنکینگ سایت‌ها را با هم مرور خواهیم کرد. معیار گوگل برای تعیین رتبه شما کیفیت محتوا، بهینه بودن ساختار کدنویسی و سرعت صفحه و در نهایت لینک سازی های داخلی و خارجی است.

Alexa Rank یا رتبه الکسا چیست و چه کاربردی دارد؟

حقیقت این است که به این موضوع در مجامع سئو زیاد پرداخته نشده است و آزمایش اثبات شده‌ای نیز وجود ندارد. کاربر به دنبال خرید یک محصول خاص است و تصمیم خود را گرفته است. فرض کنید برای دفتر کار خود نیاز به یک کامپیوتر دارید و می‌خواهید به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید. این پروتکل نسخه امن HTTP است که پروتکل اولیه‌ برای ارسال داده بین مرورگر وب و وب‌سایت استفاده می‌شود. HTTPS برگرفته از Hyper Text Transfer Protocol Secure یک پروتکل انتقال امن داده در شبکه وب است.

فرایند تولید محتوا با تحقیق درباره کلمات کلیدی آغاز می شود. انتخاب درست کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه سایت و قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل می شود. عنوان صفحات در نتایج جستجو نشان داده می شود و باید برای کاربران جالب باشد. عنوان یک صفحه هم چنین باید به ربات های موتور جستجو سرنخ های کافی درباره محتوای همان صفحه را بدهد.

سئو داخلی در صورتی در بهبود رتبه بندی سایت شما تاثیرگذار است که محتوای ساختاریافته، یونیک(غیر کپی)، باکیفیت و خاص را به مخاطبین ارائه کند. رتبه بهتر صفحات وبسایت کسب و کار در نتایج جستجو‌ی گوگل منجر به افزایش بازدید وبسایت و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. در نقطه مقابل اگر وب سایت شما برای جستجوی مجله خبری سئو عبارات مرتبط در صفحه یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد. سئو سایت یا همان بهینه سازی سایت هنر استفاده از الگوریتم های موتورهای جستجو به منظور نمایش سایت در صدر نتایج است. هر کس که به اینترنت دسترسی داشته باشد خدمات یا محصولات خود را در گوگل جستجو می کند و از اولین وب سایتها برای برطرف سازی نیاز خود استفاده می کند.

آنها از خلاقیت استفاده می‌کنند تا تصویر برند سایت را با استفاده از الگوهای زبانی مختلف و اصطلاحات عامیانه یا اصطلاحات تخصصی به تصویر بکشند. نویسندگان محتوای خوب باید سازگار و منعطف باشند تا بتوانند چالش نوشتن در سبک‌های متعدد را تحمل کنند. استراتژیست های محتوا مستقیماً با مشتریان سرو کار دارند و رفتار آن ها را تحلیل می‌کنند در حالی که نویسندگان محتوا فقط کار نوشتن را انجام می‌دهند. در این بخش می‌توانید ببینید کدام صفحات ایندکس شده‌اند و کدام صفحات سایتتان مشکل خزش و ایندکس دارند. ضمن اینکه می‌توانید صفحات را بر اساس تاریخ، کلمات و نوع جستجو فیلتر کنید. همچنین این ابزار به شناسایی و رفع مشکلاتی مانند متاتگ‌های نادرست، محتوای تکراری، خطاهای ۴۰۴، ۵۰۰ و ۳۰۱ (تغییر مسیرها) کمک می کند.

زمانیکه یک صفحه از سایت شما در منوی اصلی سایت قرار میگیرد به واسطه لینک سازی خوبی که برایش انجام میشود جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کند. اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله لینک سازی داخلی را مطالعه کنید. به عبارت دیگر، علاوه بر اطلاعات گوگل، باید خودتان وارد عمل شوید و طی آنالیز و بررسی بازخورد هایی که از بهینه سازی های داخلی و خارجی سایت خود میگیرید، روند بهبود جایگاه خود را هر روز بیشتر و قوی تر کنید. یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند.

Referring Domain به دامنه‌ای گفته می‌شود که بک لینک‌ها از آن داده شده‌اند. برای درک بهتر موضوع، Referring Domain را بعنوان یک شماره تلفن و بک لینک‌ها را تعداد دفعاتی که از سوی آن شماره تلفن تماس داشته‌اید، در‌نظر بگیرید. مثلا اگر یک صفحه یک بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، پس یک Referring Domain دارد.