سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل-لیلی ری | سئو

اما همانطور که مشاهده می کنید بخش Articles دارای عملکرد مناسبی نیست. مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است. از این رو به دست آوردن اطلاعات صحیح در این مورد به کار سختی بدل گشته است. وارد پنل سرچ کنسول خود شوید و بر روی تب Sitemaps در مجموعه تب‌های Index کلیک کنید.

  • با کلیک بر مشاهده نقشه سایت، می توانید لیست صفحات را مشاهده کنید.
  • از نظر من، توسعه‌دهندگان وردپرس به خصوص در ایران، جادوگران حوزه طراحی سایت هستند.
  • ما در زیر، این دسته‌بندی را بیان کرده‌ایم و سپس به بررسی 2 مورد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نقشه‌ های سایت می‌پردازیم.
  • اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .
  • اما چگونه نقشه سایت بسازیم؟ در این مطلب به شما خواهیم گفت که سایت مپ چیست و در ادامه نحوه ثبت سایت مپ گوگل را بیان کرده ایم.

در واقع با استفاده از نقشه سایت می توانید به موتورهای جستجو اعلام کنید که بر روی چه صفحاتی از وب سایت متمرکز شوند. همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود. همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند. به زبان ساده، نقشه سایت XML لیستی از یو آر ال های وب سایت شماست.

ساخت نقشه سایت به کمک افزونه یواست

این افزونه همچنین می‌تواند برای محتواهای مختلف سایت (عکس، ویدئو، پست و غیره) سایت مپ جداگانه بسازد و همچنین امکان اتصال مستقیم به گوگل کنسول را داراست. افزونه Google XML Sitemaps افزونه اختصاصی گوگل برای وردپرس است که به کمک آن می‌توانید برای سایت خود سایت مپ تهیه کنید. بعد از وارد کردن آدرس، گزینه Submit را بزنید تا سایت مپ سایت شما در گوگل ثبت شود. شما با استفاده از نرم افزار Screaming Frog هم می‌توانید یک سایت مپ XML برای سایت خود تهیه کنید.

فرمت متن یا TXT

ربات‌های گوگل برای اینکه بتوانند یک سایت را ارزش گذاری کنند، باید آدرس صفحات سایت را به درستی تشخیص دهند. داشتن سایت مپ یکی از کارهای مهمی است که شما باید برای بهینه‌سازی سایت و به دست آوردن رتبه مجله خبری سئو در گوگل انجام دهید. در این مطلب سعی کردیم نکات مهم و تاثیر‌گذار در ساخت یک سایت را به شما بگوییم. اگر تا کنون سایت مپی را برای وب سایت خود نساخته‌اید، هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهید.

نقشه سایت یک فایل با فرمت XML است که در سایت قرار می‌گیرد. این فایل به موتورهای جستجوگر مانند گوگل اجازه می‌دهد که تمام پیچ و خم‌ها و URL‌هایی که باید در گوگل ثبت شوند را، شناسایی و ثبت کنند. به کمک نقشه سایت صفحاتی که موتور جستجو می تواند آنها را بخواند، به وی معرفی می شود که در افزایش سئو و بهینه سازی سایت شما کاربرد بسیار دارد. ابزار‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند با استفاده از آن‌ها فایل نقشه را ایجاد کنید.