سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

نکته آخر اینکه مطمئن شوید که مکان فیزیکی سرور تا حد امکان به مخاطبان هدف شما نزدیک است (به عنوان مثال اگر کاربران ایرانی را هدف قرار داده اید، وجود سرور در کانادا کار عاقلانه ای نیست). اگر مطمئن نیستید که چگونه یک سایت مپ ایجاد کنید و از روی اتفاق هم وب سایت شما با وردپرس ساخته شده است (که به احتمال زیاد هم همین است)، توصیه می کنیم سایت مپ را با افزونه Yoast SEO ایجاد کنید. از طرف دیگر، داشتن سایت مپ هرگز نمی تواند به شما آسیبی برساند. علاوه بر این، حاوی اطلاعات اضافی مفیدی مانند ویژگی lastmod است، منظور تاریخی است که آخرین به‌روزرسانی بر روی صفحه انجام شده تا پایشگر‌ها بدانند که آیا صفحه نیاز به پایش مجدد دارد یا خیر. این یک توصیه مهم است، اما شگفت‌انگیز است که من با سایت های زیادی رو به رو می‌شوم که چنین استراتژی نامناسبی در آنها وجود دارد. پس از انتشار پست یا صفحه جدید، چند لینک داخلی از سایر صفحات مرتبط با آن، به آن صفحات اضافه کنید.

هرچه فروشگاه اینترنتی شما (چه بازرگانی و چه خدماتی) جایگاه و رتبه بالا‌تری داشته باشد، قطعا مشتریان بیشتری نیز خواهد داشت؛ و این افزایش مشتری، به معنی افزایش فروش و کسب سود بیشتر است. حال، این موتور جستجو (گوگل) است که جایگاه و رتبه سایت شما را تعیین می‌کند و این کار را نیز با در نظر گرفتن استاندارد‌ها و معیار‌هایی که سئو نام دارد انجام می‌دهد. برای بیشتر بخش ها، اکثر مشتریان فقط صفحه اول گوگل، بینگ یا هر موتور جستجوی دیگر را بررسی می کنند. به همین دلیل هر کسب و کاری که می خواهد قابلیت رویت خودش را در موتور های جستجو و مشتریان خودش را افزایش دهد، باید تلاش کند که رتبه بندی SERP خودش را بهبود بخشد و در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد. در حال حاضر لینکدین، فیس بوک، توییتر جزو وب سایت های پر قدرت از نظر سیگنال شبکه های اجتماعی محسوب می شوند. در جواب سوال دوم شما هر چقدر وب سایت محتوای جدیدتر در سایت بارگذاری نماید از نظر موتورهای جستجو بیشتر مورد تایید است و می تواند به سئو سایت شما بیشتر کمک نماید.

  • کارگاه استراتژی سئو و آموزش تولید محتوا دقیقا با همین هدف طراحی شده است.
  • یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود.
  • درست مثل Rich Snippet، محتوای Rich Card نیز با فرمت بصری متفاوتی نمایش داده می‌شود تا تجربه کاربران تلفن‌های همراه را بهبود بخشد.
  • برای وب سایت آموزشی خود از آدزس URL ای استفاده کنید که مختصر باشد و کلید واژه اصلی را دربربگیرد.

اصطلاحاتی مثل سئو کردن سایت، بهبود سئو، افزایش سئو سایت و سئوسازی عباراتی هستند که کاربران فارسی زبان برای جستجو درباره سئو استفاده می‌کنند. این مقاله یک راهنمای بسیار جامع است و با مطالعه کامل این راهنما بیش از ۸۰ درصد از مهمترین نکات برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه گوگل خود را فراخواهید گرفت. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو هستید، تعدادی وب سایت عالی وجود دارند که می توانند منابع مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. Search Engine Land، Moz و Semrush همه این سایت ها از مراجع معتبر در سراسر دنیا هستند و اطلاعات زیادی در رابطه با تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد لینک و بازاریابی محتوا ارائه می دهند. نکته مهم اینکه، آنها بسیاری از این اطلاعات را به صورت رایگان ارائه می دهند.

ورود کاربر به سایت اولین هدف ما از کسب موفقیت در سئو است ولی مهمتر از آن تبدیل همین کاربر به مشتری خواهد بود. از کجا بفهمیم که بهترین جواب را به سوال کاربر داده ایم؟ با توجه به جایگاهی که در نتایج جستجو کسب کردیم و تعداد بازدیدکنندگانی که به سایت ما مراجعه میکنند میفهمیم که پاسخ ما برای آنها مفید و کاربردی بوده است. یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی.

نتیجه گرفتن از سئو به زمان نیاز دارد

مشخص است که سئو سفید برای سایت شما مناسب‌تر است و درکل زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن به طول می‌انجامد. سئو خاکستری فرایندی مابین سئو سیاه‌وسفید است که صرفاً زمان بیشتری طول می‌کشد تا بعد از سئو گوگل متوجه شود که شما قوانین را دور زده‌اید. این عبارت معمولا در تبلیغات اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال یک کاربر بنر تبلیغاتی شما را در یک سایت مشاهده می‌کند و با کلیک برروی آن وارد سایت شما می‌شود. شما در این روش بابت هرکلیک کاربر روی تبلیغات، باید یک هزینه‌ای را پرداخت کنید.

نکته مهم در اینجا اینست که در سئو بر خلاف سایر روش هایی که قابل ارزیابی هستند، نمی توان نتایج را به طور قطعی از قبل پیش بینی کرد، چرا که ساز و کار این سبک از بازاریابی متفاوت از آنهاست. آیا من اشکالی نداره کل روز رو مشغول بک لینک گذاشتن باشم؟ آخه شنیدم اگه بیشتر از یه ساعت در روز لینک سازی کنم، به سئو آسیب میرسه. آیا لینک دادن به وب سایت های اسپم و بد میتونه باعث جریمه شدن سایت من بشه؟ لطفا به من پاسخ بدید. توجه همه جانبه به این سه بخش می تواند پتانسیل سئو سایت را به بالاترین حد ممکن برساند. من به شخصه در سئو بیشتر به مباحث سئو داخلی توجه می کنم و همیشه هم نتیجه خوبی گرفتم.

انکر تکست باید مرتبط با موضوع صفحۀ لینک شده باشد.

برای اینکار ابتدا باید دامنه هایی که موضوع مرتبطی با سایت شما دارند را شناسایی کنید و بعد از بررسی دقیق بک لینک های قدیم، صفحات سایت، پنالتی نبودن دامنه و… می توانید با ری دایرکت 301 سایت هدف به سایت خودتان از قدرت سایت خریداری استفاده نمایید. ما در سایت کدُ سئو برای پیدا کردن سایت های از دسترس خارح شده از سایت های و استفاده می کنیم. سیستم امتیازدهی ستاره‌ای برای محصولات و برخی مفاهیم خاص مثل یک رستوران و … تعریف شده است. اگر از انتقال صحیح فرآیند مطمئن هستید و همه چیز به درستی انجام شده، بایستی صبر کنید.

با این وجود مرجع اصلی برای آموزش سئو در سایت های خارحی از خود سایت گوگل developers.google.comمی دانیم. تولید محتوای تصویری با در نظر گرفتن اصول صحیح، علاوه بر اینکه سایت خبری شما را جذاب تر می کند، بلکه برای سئوی آن نیز سودمند می باشد. نام محصولات را منطبق با جستجوی کاربران انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید با نام دسته بندیتان مقایرت داشته باشد.

زبان کامپیوتر همان زبان برنامه نویسی است که مانند ما انسان ها که تنوع زبانی داریم، زبان های برنامه نویسی های مختلفی دارد که هر کدام را برایتان توضیح خواهیم داد. توجه داشته باشید که استفاده از HTTPS سرعت سایت را شما کم می کند. HTTP همان مخفف عبارت Hyper Text Transfer Protocol است و در واقع همان بستری است که ما سایت را روی آن باز می کنیم.

با خواندن این مقاله میتوانید سایت تان را در مدت زمان کوتاعی به رتبه های برتر گوگل برسانید. سئو انواع مختلفی دارد که هر نوع از سئو با رعایت اصول و تکنیک هایی خاص شناخته میشود و باید بهترین نوع سئو را برای بهبود سئو سایت استفاده کرد. زمان زیادی باید صرف کنید تا بتوانید سایت مورد نظر و رقبا را بررسی کنید و از بهترین و اصولی ترین تکنیک ها برای سئو این سایت استفاده کنید. در صنایع دیگر ، مانند املاک یا بیمه ، ارزش ترافیک موتورهای جستجو به طور قابل توجهی بالاتر است.