سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2022 نردبان

عوامل مختلفی وجود دارد که بر روی رتبه بندی و سئو شما تاثیر دارد. اگرچه گوگل از الگوریتم های پیچیده ای برای مشخص کردن رتبه بندی شما در موتور جستجو استفاده می کند، اما باز هم می توانید با استفاده از بهترین روش های موجود برای طراحی و تولید محتوای وبسایت، رتبه بندی خودتان را بهبود بخشید. اگر کسب و کار شما کوچک است و تازه می خواهید کار خود را شروع نمایید بهتر است روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز داشته باشید. زیرا رقابت روی این کلمات معمولا کمتر است و براحتی می توانید در موتورهای جستجو جایگاه کسب نمایید. به طور کلی پیشنهاد می شود برای وب سایت خود ترکیبی از کلمات کلیدی Seed و طولانی انتخاب نمایید.

  • Search Engine Land، Moz و Semrush همه این سایت ها از مراجع معتبر در سراسر دنیا هستند و اطلاعات زیادی در رابطه با تحقیقات کلمات کلیدی گرفته تا ایجاد لینک و بازاریابی محتوا ارائه می دهند.
  • اگر میخواهید اطلاعات بیشتری راجب به سئو خارجی به دست آورید میتوانید مقاله سئو خارجی چیست را مطالعه کنید.
  • برای بررسی سازگاری وبسایت خود با موبایل می‌توانید از ابزار «تست سازگاری با موبایل سایت» با عنوان Mobile Friendly Testing Tool ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید.
  • بطور کلی، محتوای سایت شما روی مجموعه‌ای از یک سری کلمات کلیدی سئو می‌شود که افراد با جستجو‌ی آن‌ها، می‌توانند سایت شما را در میان سایت‌های مشابه ببینند.
  • از دیدگاه گوگل، هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج جستجو کند، انجام درست وظایف گوگل را مختل کرده است.
  • هیچ کس حاضر نیست بیشتر از چند ثانیه برای بارگذاری یک صفحه منتظر بماند.

به نظر بنده اونچه که از تعاریف متخصصین جالب تر بود ویدیویی بود که در این صفحه قرار داده شده. واقعا باید از متخصصینی که دانششون رو در اختیار بقیه میزارن تشکر کرد. توصیه میکنم به تمامی دوستان، که از هیچ صفحه ی این سایت نگذرن و همه صفحات رو ببینن و نت برداری کنن.

قبل از این که با الگوریتم‌های سئو آشنا شوید، به یک توصیه مهم توجه کنید.

کلمات کلیدی، عبارات پر جستجویی هستند که همه روزه توسط کاربران اینترنتی در گوگل جستجو می‌شوند و می‌توانند در حد باورنکردنی باعث افزایش بازدید سایت شما شوند. کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسب‌ترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند.

قرار دهید. (برخی سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس به طور خودکار این کار را انجام می‌دهند)

اما چرا صفحات یتیم برای سئو مشکل ایجاد می‌کنند؟ موتور‌های جستجو ازجمله گوگل، معمولا صفحات وب را به دو طریق پیدا می‌کنند. Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود.

باید از ابزارهایی استفاده کنید و واقعاً ساعتها فکر کنید و بررسی کنید که مخاطبین شما دقیقاً چه عباراتی را جستجو می کنند. اگر مانند سایت ما، از سایتهای وردپرسی استفاده میکنید، یک تقلب بسیار مهم باید به شما دوستان برسانم. این ابزار چون به خود گوگل تعلق دارد، کمک بیشتری از gt متریکس میتواند به شما کند. مانند ریدایرکت کردن صفحاتی که وجود ندارند و به اصطلاح 404 شده اند به صفحه اصلی یا مطلب جدید. پس در نتیجه هر دو این مدل های سئو از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید هر دو به درستی انجام شود.

در برخی از نظر سنجی ها مطرح شده است که حدود 40 درصد از بحث سئو مربوط به موارد داخلی وب سایت است و حدود 60 درصد از سئو مربوط به موارد خارج از وب سایت است. هنوز در مبحث سئو لینک سازی اهمیت ویژه ای دارد که وابسته به پارامترهای مختلفی است. به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد. نگه داشتن بازدیدکننده و جلب رضایت یعنی که ما زمان میذاریم و این تعداد سوال رو بصورت رایگان در روز جواب میدیم.

بنابراین گوگل برای حفظ محبوبیت خود و بهبود تجربه کاربری همیشه در تلاش بوده است که بهترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهد. مجموعه‌ای از کارها و فعالیت‌هایی که در داخل سایت انجام می‌شود، سئو درونی یا داخلی گفته می‌شود تا ما قادر باشیم به میزان محبوبیت زیادی در نزد موتورهای جستجو دست‌یابیم. مثلاً هرروز مقاله سئو شده در سایت خود منتشر کنید و از طریق فرایند لینک سازی عنکبوتی، لینک‌های داخلی دهید تا کاربر زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف کند. یکی از بخش‌هایی که گوگل به آن توجه می‌کند، آدرس صفحات مختلف سایت است. تجربه نشان داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاه‌تر، خواناتر و با موضوع محتوای شما مرتبط باشد، تاثیر بهتری روی سئو دارد. برای این‌که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید.

اگر در این دوره وبسایت شما خوب کلیک بگیرد و نرخ پرش پایینی داشته باشد، احتمالا بعد از این دوره نیز افت رتبه زیادی نخواهد داشت. اما در‌مقابل، اگر وبسایت شما نرخ کلیک پایین و نرخ پرش بالایی داشته باشد، انتظار افت چشمگیر رتبه برای آن، پس از پایان دوره ماه عسل می‌رود. موتورهای جستجو در هدف قرار دادن چیزی که مردم از پیشنهادهای شما به دنبالشان هستند منحصر به فرد عمل می‌‌‌کنند. در واقع موتورهای جستجو راه‌‌‌های ارتباطی هستند که این قضیه را عملی می‌‌‌‌کنند. موارد جستجو شده، همان کلماتی که کاربران آنها را در فرم جستجو تایپ می‌‌‌کنند دارای اهمیت فوق العاده‌‌ای می‌‌باشند. تجربه نشان داده است که ترافیک موتورهای جستجو می‌‌‌‌تواند به یک موفقیت ساماندهی شده یا بالعکس منجر شود.

یک خوش شویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 300 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند. خوب مشخص است که همه افراد وقتی برای خرید یک خدمت یا کالای خاص دست به دامن گوگل میشوند، به یکی از سه نتایج اول در گوگل بیشتر توجه میکنند. هر کاربری که مطلبی را جستجو کند و شما را در نتایج اول ببینند، بدون شک یکی از انتخاب هایش خواهید بود.