فایل robots txt و کاربردهای آن در سئو روکا

برای خیلی از شما این سوال به وجود می آید که چرا باید برای بیزینس و کسب‌وکار خود، محتوا تولید… در غیر اینصورت احتمالا متا تگ نوایندکس گزینه بهتری برای شما باشد. استفاده از تگ noindex برای پیاده سازی روی منابع چندرسانه ای مانند فیلم ها و فایل های PDF دشوار خواهد بود. این قانون به Googlebot می‌گوید که پوشه تصویر وب‌سایت شما را ایندکس نکند. به عنوان یک فایل متنی، در واقع می توانید با استفاده از دفترچه یادداشت ویندوز یک فایل ایجاد کنید.

وقتی فایلی نداشته باشید ربات هم آزاد است به تمام بخش های سایت سر بزند. علاوه بر دستورات “User-agent” و “Disallow”، ربات گوگل دستور دیگری به نام “Allow” را نیز درک می‌کند. دستور بالا به این معنی است که دستورات بعدی، برای همه ربات‌های جستجوگر یکسان عمل کند.

  • این قضیه از الگوریتم پاندای گوگل شروع شد و به راحتی می توان به آن اشاره کرد که هرگز فایل های سی اس اس یا جاوا اسکریپت شما را مورد بررسی قرار ندهد.
  • فایل robots.txt یکی از بخش‌های مهم هر سایت برای عملکرد صحیح در مواجهه با ربات‌های اینترنتی است.
  • صفحه ای را که ما به عنوان مثال در آن کدهای مربوطه را جایگذاری می کنیم به طور حتم ایندکس خواهند شد.
  • اما تا تاثیر مثبت این کارها رو در سایتتون ببینید خب ممکنه چند ماهی طول بکشه و نیاز هم باشه برای هر کدوم انرژی و هزینه جداگانه ای بذارین.
  • برای دسترسی به دایرکتوری Root وب‌سایت‌تان می‌توانید به اکانت هاستینگ وب‌سایت وارد شوید.
  • همانطور که مشاهده نمودید، این مقادیر، جلوی دسترسی به سایت را برای موتورهای جستجو میگیرد.

این کار باعث حذف ضایعات بودجه خزیدن شما می شود و هم شما و هم گوگل را از نگرانی در مورد صفحات نامربوط نجات می دهد. اگر فایل robots.txt یک وب سایت ظاهر نشود، ممکن است خالی یا از دایرکتوری ریشه خالی باشد (که در عوض یک خطای 404 را برمی گرداند). گهگاه بررسی کنید تا مطمئن شوید که robots.txt در وب سایت شما یافت می شود.

جمع بندی

چنین چیزی باعث میشود گوگل نتواند جریمه‌ای برای اعمال رباتیک در نظر بگیرد. RPA مخفف Robotic Process Automation به معنی خودکارسازی فرایندهای رباتیک است. به بیان ساده‌تر،RPA جایگزینی ربات‌های نرم‌افزاری بجای انسان است. گوگل آنالیتیکس و گوگل کنسولکه قوی ترین الگوریتم های ضد ربات را دارندبازدیدهای ربات ارتقاء سئو ما را به عنوان بازدیدهای یک انسان واقعی ثبت میکنند! برای مشاهده عملکرد ربات ارتقاء سئو، نسخه آزمایشی را تست کنید. دریافت آپدیت های ربات افزایش ورودی گوگل ما در سال اول رایگان بوده و در سالهای بعدی، تمدید سالانه، فقط با پرداخت 20% قیمت (به روز) پکیج انجام خواهد شد.

فایل Robot.txt چیست؟

تیم وب داران با تکیه بر سه اصل آموزش , اجرا و مدیریت به صورت تخصصی در حوزه های طراحی سایت، سئو از سال 1394 فعالیت خود را با نام رایانه پویان آغاز کرد. این بسیار مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شده باشد. و مهم نیست که در نهایت فایل robots.txt را چگونه و با چه روشی می سازید. بسیاری از موتورهای جستجو به دستور العمل های این فایل توجه می کنند. یکی از نکات قابل توجه در ایجاد این فایل، ایجاد نام فایل با حروف کوچک است.

چنانچه فایلی با این عنوان مشاهده نکردید مطابق تصویر زیر می-توانید با کلیک راست بر روی گزینه Create new file کلیک کرده و نام robots.txt را برای آن انتخاب کنید. جلوگیری از دسترسی به یک سری از آدرس های سایت به معنای پاک شدن آنها از ایندکس گوگل نخواهد بود. به عبارتی دیگر اگر دسترسی به صفحه ایندکس شده ای را توسط فایل robots.txt بلاک کنید، همچنان آن صفحه در نتایج جستجو قابل رویت است.

در حال حاضر سئو و بهینه‌سازی سایت از جمله موارد مهمی است که به وبسایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی گوگل جایگاه بهتری داشته باشد. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که بتوانید رضایت بازدیدکنندگان را جلب و نیاز آن‌ها را برآورده کنید که این کار باعث افزایش ترافیک سایت، افزایش نرخ تبدیل، افزایش فروش محصولات و خدمات می‌شود. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه بهینه سازی فایل Robot.txt را به شما آموزش دهیم.