نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد-لیلی ری | سئو

و اگر سایت خود را به صورت اختصاصی کدنویسی کرده اید باید کدنویسی های لازم جهت ایجاد Sitemap را انجام داده باشد. وظیفه XML Sitemap این است که روند پیدا کردن صفحات برای گوگل را راحت تر کرده و به آن سرعت ببخشد. استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید.

  • در این تب، همان گونه که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید، با آپشن های مختلفی روبه‌رو می‌شوید.
  • اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی.
  • نقشه سایت یا سایت مپ، فایلی است در آن تمام صفحات مهم سایت لیست شده اند.
  • تا این جا در مورد چیستی و مزایای نقشه سایت یا همان سایت مپ گفتیم.

همانطور که مشاهده می کنید، این افزونه یک سری اطلاعات را در رابطه با وضعیت سایت شما در اختیارتان قرار می دهد. در صورتی که افزونه XML-Sitemap نتواند به موتورهای جستجو اعلام کند که محتوای جدیدی اضافه شده است و آن را ایندکس کند، در این صورت به شما اطلاع داده می شود. بعنوان مثال نحوه قرار گرفتن نقشه سایت در فایل robots.txt سایت نردبان به شکل زیر است. کافیست ادرس نقشه سایت خود را مشابه زیر در فایل robots.txt سایت خود قرار دهید.

در این مرحله تب “طبقه بندی ها” یا تکسانومی را انتخاب کنید و مشابه مرحله قبل مواردی که باید در سایت مپ وجود داشته باشند را مشخص نمائید. در یک سناریوی نرمال بایستی “دسته ها” و “دسته های محصولات” در وضعیت “بله ” باشند و سایر موارد مثل برچسب نوشته ها که محتوای تکراری تولید می کنند به صورت “خیر” تنظیم شوند. مطمن شوید فیلد آخرین زمان اصلاح در سایت مپ وجود داشته باشد، فیلد فوق به موتور جستجو کمک می کند تا متوجه آخرین تغییرات شود. صفحاتی که منجر به ایجاد محتوای تکراری می شوند را خارج کنید، در وردپرس صفحات بایگانی، برچسب ها و نویسندگان گزینه مناسبی برای اینکار هستند.

نقشه سایت HTML که مخفف Hypertext Markup Language است، مخصوص کاربران و مخاطبانی ست که از وب‌سایت بازدید می‌کنند. این نقشه سایت به کاربران کمک می‌کند تا محتوا، اطلاعات و صفحات مورد نیاز را به‌راحتی پیدا کنند. این افزونه امکان تهیه و ساخت سایت مپ برای سایت شما را دارد. اما امکانات آن به نسبت افزونه های دیگری که تا اینجا معرفی کردیم، کمی کمتر است. به طور مثال شما خودتان باید به صورت دستی، نقشه سایت را در موتورهای جست و جو ثبت کنید و این افزونه، این کار را به صورت خودکار انجام نمی‌دهد.

آموزش ثبت نقشه سایت به گوگل سرچ کنسول

افزونه All in One SEO Pack یک افزونه رایگان سئو است که ویژگی های مختلفی دارد و می‌تواند کارایی های زیادی برای سایت شما داشته باشد. این افزونه از سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شده و تا کنون بیش از دو میلیون دانلود داشته. در ادامه آموزش می‌دهیم که چگونه با استفاده از نسخه رایگان این نرم افزار، برای سایت خود یک سایت مپ بسازیم. سایت مپ XML می‌تواند ضعف های موجود در لینک دهی داخلی سایت را پوشش دهد. سلام داشتن سایت مپ اجباری نیست ولی یکی از فاکتورهای سئو هست که بودنش مزایایی داره که به سایت کمک میکنه. ساختار لینک سازی داخلی سایتتان از حالت مناسبی برخوردار نیست و صفحات بدون لینک زیادی دارید.

چگونه صفحات بی ارزش را از نقشه سایت حذف کنیم؟

اگر قبلا سایت مپ خود را ثبت کرده باشید، لیستی از صفحات را در این قسمت مشاهده می کنید. با کلیک بر مشاهده نقشه سایت، می توانید لیست صفحات را مشاهده کنید. به این معنا که هر زمان که یک URL جدید به سایت خود اضافه کنید، به صورت خودکار به نقشه سایت اضافه خواهد شد. بهترین مزیت استفاده از این افزونه برای تهیه نقشه سایت این است که به طور خودکار به روز رسانی می شود. در صورتیکه سایت شما استاتیک است می توانید از ابزارهای آنلاین جهت ایجاد نقشه سایت استفاده کنید.

اما رایج‌ترین آن‌ها که مورد استفاده اکثر سایت‌ها می‌باشد دو نوع سایت مپ HTML و سایت مپ XML است. افزونه Jetpack یکی از تحسین شده ترین و پراستفاده ترین افزونه های وردپرسی است. این افزونه در زمینه های مختلف از جمله امنیت، سرعت سایت، آمار و سئو به سایت شما کمک می‌کند.

اما هم آقای مولر و هم آقای Illyes اعلام کرده اند که موتورهای جستجو این تگ را نادیده می گیرند. خوب است بدانید که ربات‌های خزش همیشه فایل robots.txt را بررسی می‌کنند تا بتوانند متوجه شوند مجله خبری سئو که چه مسیر‌هایی از سایت را باید مشاهده کنند و چه صفحاتی را مجاز نیستند. این فایل حکم یک راهنما برای شناسایی مسیر توسط ربات‌های خزش را دارد که گوگل بات نیز توجه ویژه‌ای به این فایل دارد.