سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-لیلی ری | سئو

داشتن UX قوی به ویژه برای سایت های تجارت الکترونیک بسیار مهم است. داشتن یک تجربه کاربری قوی، و بنابراین، قبولی در ارزیابی Core Web Vitals می تواند به افزایش Conversion Rate کمک کند. موتورهای جستجو در نتایج جستجو به وب‌سایت‌هایی که ویژگی‌های فنی خاصی را نشان می‌دهند امتیاز بالاتری می‌دهد. به عنوان مثال کانکشن ایمن، طراحی واکنش‌گرا یا ریسپانسیو و لود سریع؛ ویژگی های فنی مورد اهمیت برای موتورهای جست و جو می‌باشند. سئو تکنیکال مجموعه اقداماتی است که باید انجام دهید تا مطمئن شوید وب‌سایتتان از نظر فنی در این موارد با مشکل مواجه نخواهد شد. اگر یک تجارت آنلاین دارید، احتمالاً با شخصیت مشتریان خود آشنا هستید.

پیشنهاد میکنم مطالعات بیشتری در این حوزه داشته باشید و از کارگاه ها و ویدئوهای آموزشی استفاده کنید. بعنوان مثال منوی اصلی سایت شما فقط شامل لینک به صفحه اصلی، تماس با ما و درباره ما است که موجب شده دسترسی درستی به صفحات دیگر نبوده و گوگل نیز قادر به درک اهمیت آنها نباشد. می‌توان بدون بررسی سایت و رقبا در مورد عدم کسب جایگاه در نتایج گوگل اظهار نظر کرد. اگر منظور شما این است که صفحه دیگری جایگاه کسب کرده بهترین راه حل ریدایرکت کردن آدرس قبلی به صفحه هدف است.

  • استفاده از تصاویر در صفحات لازم است اما همین تصایر باعث بالا رفتن حجم صفحه و کندی صفحه می‌شوند.
  • البته یادگیری همه چیز درباره این موضوع عملاً غیرممکن است، زیرا مباحث مربوط به آن دائماً در حال تغییر و بهبود است.
  • ولی اگر همانطور که در ویدئوی بالا مطرح شد، کمی دقیق تر نگاه کنیم میتوان فاکتورهای موثر بر سئو سایت را در 5 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی.
  • به عبارت بهتر هر صفحه‌ای از سایت که گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند به راحتی در آن خزش کنند و محتوای آن را بررسی و تفسیر و ایندکس نمایند، سئو فرندلی می‌نامند.

این ابزار توانایی آن را دارد که علاوه بر تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت، نقاط بهبود و قوت سایت را نیز تشخیص داده و برای بهتر شدن سایت، به نکاتی اشاره کند. نکاتی که راهکاری برای رسیدن به سایتی با سئوی بهتر خواهند بود. یکی از اصلی‌ترین مزایا و دلایل استفاده از سرچ کنسول، امکان بررسی کلمات کلیدی رتبه گرفته است. درواقع با استفاده از این ابزار می‌‎توان کلمات کلیدی را که در سایت توانسته‌اند تا رتبه بگیرند و سبب رشد و توسعه سئوی سایت شوند، شناسایی کرد. به این ترتیب، سلیقه مخاطب و پرسونا مشخص شده و با استفاده از آن می‌توان کلمات کلیدی مناسب‌تری را برای محتواهای بعدی در نظر گرفت.

سپس تصمیم گرفتم محتوانویسی را استخدام کنم که حرفه‌ای نباشد و خودم به او آموزش دهم. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها (حداقل برای من) این است که یک نویسنده محتوای عالی استخدام کنم. برای چک کردن پیج‌اتوریتی نیز می‌توانید از سایت ahrefs.com استفاده کنید. در این صورت در هر لینک ۲۰ امتیاز به صفحه مقصد لینک ارسال می‌شود.

چه عواملی باعث می‌شود صفحه شما مقصد کلیک پایانی شود؟

در این بین، ربات صفحاتی را که خزش می‌کند و ایراد فنی در آن نمی‌بیند را ایندکس می‌کند تا در سرچ گوگل کاربران پدیدار شود. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از خزنده هایی که گاهی ربات یا اسپایدر نیز نامیده می شوند برای جمع آوری اطلاعات در مورد تمام محتوایی که می توانند در اینترنت پیدا کنند استفاده می کنند. خزنده از یک صفحه وب ایندکس شده شروع می کند و لینک‌های داخلی سایت و همچنین لینک‌های خارجی آن را اصطاحا خزش می کند.

اگر امکان بررسی و تجزیه تحلیل نحوه عملکرد خود را نداشته باشید تمام وقت و انرژی‌ای که برای انجام این مراحل انجام داده‌اید به هدر خواهد رفت. نصب و استفاده از ابزارهای آنالیز وب نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یک امر ضروری برای هر وبسایتی است. دومین هدف در سئو سایت، ارتقا رتبه سایت در گوگل یا موتور جستجو می باشد.

روش یادگیری سئو و بهینه سازی سایت

سرعت سایت خود را متناسب با Crawl Speed یا سرعت کرول های موتورهای جستجو بهینه کنید. نام محصولات را منطبق با جستجوی کاربران انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید با نام دسته بندیتان مقایرت داشته باشد. برای صفحات وب سایت خود عنوان های صحیح استفاده کنید و از کلماتی همچون خرید، قیمت، هزینه و فروش استفاده فرمایید. برای درک بیشتر گوگل نسبت به صفحه دسته بندی ها، محتوایی برای هر دسته بندی تولید نمایید تا گوگل به خوبی ماهیت صفحه را درک کند. اکنون که درباره دو نوع لینکی که توسط صاحب یک وب سایت ایجاد می شود، توضیحاتی دادیم بهتر است به سراغ پیوندهایی برویم که در وب سایت های ما ایجاد نمی شوند.

بلکه راهنمایی ربات‌ها برای درک ساختار وبسایت ما از دیدگاه‌های مختلفی مانند محتوایی، ساختار، آدرس دهی و اهداف آن است. فاکتورهای رتبه بندی گوگل چیست؟ همانطور که می­‌دانید فاکتورها و دستورالعمل­‌… ✅ توصیه می‌کنیم ابتدا مقاله آموزش سئو دی ام روم را به طور کامل مطالعه کنید. ✅ رپورتاژ نوعی محتوا متنی به همراه تصویر یا ویدیو است که در قالب یک گزارش آموزنده یا خبری، در سایت‌های دیگر منتشر و از آن محتوا به صفحات هدفمند خود لینک می‌دهیم.

مشاور سئو باید بتوانند KPIهای دقیق ارائه کند تا مشخص باشد از زمان همکاری تا پایان همکاری چه تاثیرات مثبتی داشته است. این کار باعث می‌شود حالت معنوی خوبی پیدا کنید و حالتان بهتر شود. همانطور که در ابتدا توصیه کردم در شروع کار از مجله خبری سئو افراد با تجربه کمک بگیرید، حالا توصیه می‌کنم وقتی در کارتان موفق شدید رازهای موفقیت خود را به افراد تازه‌کار آموزش دهید. در ادامه می‌خواهم ۷ نکته را بررسی کنم که باعث می‌شود عملکرد بهتری به عنوان یک فریلنسر سئو داشته باشید.