سئو تولید محتوا چیست؟ 16 فاکتور اصلی محتوای سئو شده آکادمی کاپریلا-لیلی ری | سئو

یکی دیگر از نکات آموزش تولید محتوا و سئو صفحات زامبی صفحات وبی هستند که ترافیک انسانی کمی ایجاد می­کنند یا اصلاً هیچ ترافیکی ایجاد نمی­کنند. آنها ممکن است ایندکس شوند، و ممکن است ترافیک ربات را از خزنده­های موتورهای جستجو ایجاد کنند، اما در جذب بازدیدکنندگان واقعی ناکام هستند. صفحاتی با محتوای 200 صفحه، صفحات 404، صفحات بسیار قدیمی، محتواهای سئو نشده و… جزء زامبی پیج محسوب می­شوند.

  • منظور از محتوا نیز، اطلاعاتی است که به صورت آنلاین بر روی وب هست و می تواند مورد استفاده افراد مختلف قرار بگیرد (در ادامه مقاله انواع محتوای سئو شده را نام بردیم).
  • موضعی آگاهانه در مورد اخبار، موضوع یا روند موجود در حرفه تخصصی خود داشته باشید و آن نظر را در یک مقاله، مصاحبه، ویدیو یا سایر شکل‌ های رسانه ای منتشر کنید.
  • بنابراین، محتوای با رتبه برتر خود را بررسی کنید تا ببینید چه مقالاتی بیشترین بازدید را دارند و تأثیر طول محتوا را تجزیه و تحلیل کنید.
  • از دیدگاه موتور جست‌وجو، این موضوع به‌معنای این است که هرچه کاربر زمان بیشتری روی محتوای یک سایت صرف کند، این محتوا نسبت به محتواهای دیگر مفیدتر است.

یکی از جنبه های استراتژی سئوی محتوا موفق، کپی رایتینگ است. مهمترین چیز این است که شما باید مقالاتی بنویسید که خواندن آنها جذاب باشد و باعث شود مخاطبان شما تمایل به ماندن در وب سایت شما داشته باشند. در عین حال می خواهید محتوای سئوی خود را برای گوگل جذاب کنید. اما برخی افراد زیاده روی می کنند و محتوای خود را چنان آشکارا بهینه می کنند که خواندن آنها وحشتناک می شود.

از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید

آپدیت محتوا یک استراتژی خوب برای افزایش رتبه صفحات شما در گوگل است. بهترین راه کار استفاده از استراتژی انتشار محتوای ناقص است. اما سعی کنید الکی تعداد لینک های داخلی در صفحه را زیاد نکنید و فقط برای دسترسی بهتر و ایجاد ارتباط معنایی بین صفحات ازش استفاده کنید. همینطور مقالات مرتبط و اشاره به آن ها در بین پاراگراف ها و در انتهای صفحه نیز جزء لینک های داخلی در صفحه محسوب می شوند. به خاطر این می گویم به هر قیمتی محتوای سئو شده تولید نکنید چون بارها دیده ام که محتوای مورد نظر صرفا برای جلب رضایت گوگل تولید شده است.

اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کرده‌اید شروع به اصلاح متن خود کنید و سعی کنید به جای خود کلمهٔ کلیدی از مترادف‌های آن استفاده کنید. زمانی که سئو محتوا خوبی داشته باشید، تجربه کاربری‌تان نیز خوب است. زمانی که کاربران با محتوایتان تعامل برقرار می‌کنند، زمان بیشتری روی محتوایتان می‌گذارند، با محتوا ارتباط برقرار می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند. سعی کنید از ساختار کلی تا جزئیات محتوای خود را خوب طراحی کنید. محتوایی است که نیاز مخاطب را درک کرده است و از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربر استفاده کند. از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی به آنها ارائه دهید که به دنبالشان هستند.

در هنگام لینک دادن به دیگر صفحات سایت از انکر تکست های مرتبطی استفاده کنید تا پایشگرها درک بهتری از محتوای صفحه لینک شده به دست بیاورند. شما از نحوه بهینه سازی محتوا و افزایش شانس حضور آن در نتایج ابتدایی جستجو آگاه خواهید شد. این موضوع در دراز مدت به معنی افزایش ترافیک و رتبه سایت است.

ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل

اگر شما یک موجود زنده اید، پس باید در ذهن خود داستانی بگویید! تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را از ذهن خود بیرون بکشید. وقتی محتوایی تولید می کنیم در واقع داریم به تعدادی از سوالاتی که در ذهن مخاطب در آن موضوع وجود دارد پاسخ می دهیم. تمام تیترهایی که تا الان در همین مقاله خوانده اید سوالاتی بود که در مورد سئوی محتوا به آن ها پاسخ دادم.

فکرش را بکنید که می خواهید بیوگرافی یک بازیگر مطرح سینما را از کودکی تا پیری بخوانید، آیا واقعا حوصله دارید که از اول تا آخر فقط متن بخوانید؟ بدون اینکه عکسی از کوچکی، جوانی و یا پیری اش نباشد. این مورد شاید در نگاه اول ساده باشد، اما تاثیر شگفت انگیزی روی رشد محتوا در موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل دارد. شاید عزیزانی که موضوع تولید محتوای سئو شده چیست مجله خبری سئو را دنبال میکنند، بخواهند بدانند محتوای سئو شده چگونه میتواند بر روی سرعت یک سایت تاثیر گذار باشد. در واقع محتوایی سئو شده است که تصاویر، ویدئو و فایل های صوتی که درون آن قرار داده می شوند، توسط ابزارهای مناسب کم حجم شده باشند. در صورتی که فردی با سئو آشنایی داشته باشد اما توانایی لازم برای نوشتن را نداشته باشد، نمی تواند محتوای کاملی تولید کند.

۱- انتخاب کلمات کلیدی مناسب

این داده ها را برای گنجاندن در یک اینفوگرافیک در مورد تخصص خود جمع آوری کنید. به اشتراک گذاری این دانش و اطلاعات به روشی بصری کمک می کند تا افراد را به اشتراک گذاری و پیوند به این منبع به صورت آنلاین تحریک کنید. این داده‌ها حتی می‌توانند از وب تهیه شوند، با این حال اطمینان از دقیق بودن تمام اطلاعات مورد استفاده واقعاً مهم است.

مثلا بخشی با عنوان تحقیق کلمات کلیدی داریم که در نهایت به محتوایی که بعدا قرار است برای صفحات سایت مان ایجاد کنیم مربوط می شود. همان طور که می دانید، سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. منظور از محتوا نیز، اطلاعاتی است که به صورت آنلاین بر روی وب هست و می تواند مورد استفاده افراد مختلف قرار بگیرد (در ادامه مقاله انواع محتوای سئو شده را نام بردیم).