فایل Robots txt چیست و چطور یک فایل Robots عالی بسازیم؟ نوین

آنها پس از رسیدن به یک وب سایت، قبل از پایش آن نگاهی به فایل robots.txt می اندازند. در صورت یافتن این فایل، آن را خوانده و سپس به پایش وب سایت ادامه می دهند. فایل های robots.txt به منزله دستورالعمل پایشگرها برای پایش وب سایت است. در صورتی که فایل robots.txt دارای دستوری برای محدود کردن پایشگرها نباشد (یا اصلا هیچ فایل robots.txt وجود نداشته باشد)، پایشگرها بدون هیچ محدودیتی به تمام قسمت های یافته شده سر زده و آنها را ایندکس می کنند. هر ربات و موتور جستجویی وقتی سایت شما را برای اولین بار میبیند به این فایل سر میزند. اولین کاری که می کند سر زدن به این فایل است، بنابراین دو حالت بیشتر وجود ندارد، یا این فایل را دارید و شامل دستورات است، یا این فایل خالی است که همین یعنی فایلی ندارید.

  • برای اکثر مشاغل، چه کوچک چه بزرگ، داشتن یک فروشگاه آنلاین الزامی است و مهمترین گام، سرمایه گذاری در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای است.
  • این یکی از بهترین برنامه ها و پرکاربر ترین برنامه هایی هست که تا الان باهاش کار کردم و تیم پشتیبانی بسیار قوی من رو حمایت کردند همینجا از تمام تیم تشکر میکنم.
  • با اینکه این امکان می تواند در صورت اشتباه شما کمی خطر ناک نیز باشد، اما از طرفی بسیار کارامد نیز است.
  • Google دارای خزنده‌هایی جدا از «Googlebot» اصلی است، از جمله Googlebot Images، Googlebot Videos، AdsBot و موارد دیگر.

همچنین با مراجعه به Google Search Console و تایید مالکیت سایت خود، می‌توانید از صحیح بودن وضعیت robots.txt روی سایت خود مطمئن شوید. بنابراین، robots.txt یک ابزار ضروری برای کنترل نمایه‌سازی صفحات شما است. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent نمی‌تواند به آنها دسترسی پیدا کند. کدام دایرکتوری ها یا فایل هایی که User-agent می‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. دستتون دردنکنه وتشکرازراهنمایی های خوبتون چشم تمام مواردروکه گفتین انجام میدم تاسایت خوب رنک بگیره.ممنون میشم اگه… تشکر میکنم از شماوتیم بزرگتون وخداوقت میگم به خاطرپشتیبانی عالیتون محصول نرم افزارسئو تون خیلی بهم کمک کرد و خیلی راضی هستم…

مسدود کرده ربات‌ها و خزنده‌ها از دسترسی به یک فایل خاص:

متشکرم ازتیم خلاق ومبتکر کاربرمجازی،که بااجرایی کردن این ایده بسیارعالی فعالیت های وقت گیرانسانی رابه فعالیت رباتیک تغییر… برای استفاده از نرم افزاروکلاهرچیزی که میخوام استفاده کنم اول پشتیبانیش رومیسنجم.پشتیبانی نرم افزارکاربرمجازی واقعابه موقع وسریع… خداقوت به مجموعه فوق العاده کاربرمجازی بااینکه سالهاست بواسطه شغلم بامجموعه های مختلف درارتباطم میتونم به جرات بگم… سلام خواستم تشکر کنم ازرباتهایی که طراحی کرده اید،دریک جمله کوتاه دست مریزاد. من چند مدت قبل یه ربات استخراج اطلاعات خریدم ازتون،الان نیاز به4تای دیگه دارم.قبلا گفته بودین برای خریدهای بعدی هزینه ی…

یک ربات بد یا فایل robots.txt را نادیده می‌گیرد یا آن را پردازش می‌کند تا صفحات وب ممنوعه را پیدا کند. فایل‌های Robots.txt (فایل روبوتس) بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد احتمالاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند. هنگامی که فایل robots.txt خود را آپلود و آزمایش کردید، خزنده های گوگل به طور خودکار فایل robots.txt شما را پیدا کرده و شروع به استفاده از آن می‌کنند. اگر فایل robots.txt خود را به‌روزرسانی کردید و باید در اسرع وقت نسخه ذخیره‌شده گوگل را بررسی کنید.

در فهرست‌های شخصی، robots.txt می‌تواند از ربات‌های موتور جستجو جلوگیری کند، اما به یاد داشته باشید که این کار از اطلاعات حساس و خصوصی محافظت نمی‌کند. صفحات با بهترین عملکرد شما می توانند اعتبار صفحات ضعیف و متوسط ​​شما را در چشم گوگل افزایش دهند. فایل‌های robots.txt به ربات‌ها می‌گوید که پس از رسیدن به صفحه‌ای با دستورالعمل که تعریف شده، به آن توجه کند.

مثال هایی از فایل robots.txt

برچسب یا تگ چیست و چه نقشی در سئو دارد؟ تگ یا برچسب چیست؟ اگر با حوزه سئو آشنایی داشته باشید احتمالا شنیده‌اید که عده­ای از سئوکارها معتقدند استفاده از تگ بر سئو تاثیر مثبتی دارد… بدین ترتیب کمک می کنیم تا برای رتبه گرفتن در نتایج، صفحات اصلی ما بیشتر و بهتر دیده شوند. البته تعداد چنین سایت هایی اندک است و امروزه بیشتر سایت ها دارای صفحات بی شماری هستند.

در این بخش متوجه خواهید شد آیا گوگل قصد دارد صفحه‌ ای را با محتوای جاسازی شده فهرست کند یا خیر. از طرفی این موضوع به گوگل اجازه خواهد دهد تا محتوای یک صفحه را در صورتی که در صفحه دیگری از طریق iframe یا تگ های HTML مشابه بارگزاری شده باشد را علی‌رغم دستور noindex، فهرست‌ بندی کند. موتورهای جستجو در مورد محتوای تکراری حساس هستند ، با این حال، برای خزیدن صفحات محتوای تکراری و نمایش آنها در SERP ها، نیازی به ربات ندارید. با برخی از خدمات میزبانی وب سایت مانند وردپرس یا Wix، تنظیمات خزنده اغلب برای شما انجام می شود. شما باید مشخص کنید که آیا می خواهید صفحه ای از موتورهای جستجو پنهان شود یا خیر.

به‌واسطه‌ی ربات‌های موتورهای جستجوگر شما می‌توانید سایتتان را به این موتورها به‌راحتی معرفی کنید و میزان بازدید کاربران از سایتتان را افزایش دهید. بله برای اینکه صفحه سایت شما بتواند توسط گوگل، بینگ و… ایندکس شود شما به فایل Robots.txt نیاز دارید. برخلاف ربات‌های موتور جستجو گوگل، برخی از موتورهای جستجو دستورات موجود در فایل robots.txt را نادیده می‌گیرند. با اینکار خزنده‌های موتور جستجو گوگل حتی اگر فایل robots.txt سایت شما را هم نادیده بگیرند چون در داخل صفحه صراحتا از ربات‌ها خواسته شده که این صفحه را ایندکس نکنند، به این درخواست احترام می‌گذارند. اکثر خزنده‌های موتورهای جستجو بزرگ مانند گوگل، بینگ و یاهو به محدودیت‌های تعریف شده در فایل ربات سایت احترام می‌گذارند.

در مرحله ی اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه. یعنی باید از طریق عوض کردن ای پی، هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم باید تنوع بدین. ما در این سایت به صاحبان مشاغل آنلاین کمک می کنیم تا با بهینه سازی کامل وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجوگر، کسب و کار خود را به افراد بیشتری معرفی کنند و به فروش و درآمد بالایی برسند. قطعا داشتن فایل ربات کمک می کند بتوان استراتژی سئوی سایت را کنترل کرد، میتوان نقشه سایت را برای گوگل و بینگ مشخص کرد، قسمت های نامناسب سایت را از ایندکس گوگل خارج کرد و آدرس های ویژه را در آن قرار داد.