فایل robots txt چست؟ چه تاثیر بر روی سئو دارد؟ با دستورات و نحوه ساخت- پارس‌پک

طراحی ریسپانسیو علاوه بر اینکه روی تجربه کاربری سایت تاثیرگذار است، سئو سایت را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله درباره اهمیت طراحی ریسپانسیو روی سئو سایت صحبت کرده‌ایم. نادرست تنظیم شده باشد، می تواند باعث اشتباه در ایندکس شدن صفحات سایت شود. گاهی اوقات صاحبان سایت ها بعلت نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه اشتباهاتی را در ساخت یا ویرایش این فایل متنی رقم می زنند که منجر به خساراتی به سئوی سایت آنها می شود.

  • فقط کافی است در انتهای آدرس یک سایت کلمه Robots.txt را قرار دهید تا این فایل را برای شما نشان دهد.
  • این کار فقط به خزنده گوگل می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را که حاوی رشته URL /example-subfolder/ است، نخزد.
  • بنابراین اگر سایت شما است فایل robots.txt باید در آدرس example.com/robots.txt قابل دسترسی باشد.

هر چیزی که بعد از “Disallow” می آید صفحات یا بخش هایی هستند که می خواهید مسدود کنید.

در برخی شرایط، مشکلاتی برای یکی از صفحات شما پیش می آید که باید آن را برطرف کنید؛ قبل از برطرف کردن حتما باید دستور Disallow را در فایل Robot.txt اجرا کنید. فایل Robot.txt در دایرکتوری روت سایت شما ذخیره می شود؛ برای پیدا کردن آن می توانید به دسترسی FTP در سی پنل یا دایرکت ادمین بروید. سپس می توانید این فایل را در public_html سایت خود پیدا کنید.

اگه بخواهید روی چندین کامپیوتر آن را اجرا کنید برای هر دستگاه باید یک لایسنس جداگانه تهیه نمایید. دقت داشته باشید که لایسنس برنامه بعد از فعالسازی، قابلیت باطل کردن و انتقال به کامپیوتر دیگر را نـدارد. لذا قبل از فعالسازی توجه کنید که بر روی کدام دستگاه می خواهید آنرا فعال نمایید. در مرحله اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه. یعنیباید ازطریق عوض کردن IP هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم تنوع بدین. پس شما و تقریبا همه ی ادم هایی که به عنوان یه انسان معمولی از گوگل استفاده میکنندهیچ وقت یه کلمه کلیدی ثابت رو به مدت یه هفته تا یه ماه پشت سر هم سرچ نمی زنند و روی یک سایت کلیک نمیکنند.

بهینه سازی فایل Robot.txt برای بهبود سئو

به کمک این فایل ما می‌توانیم محدودیت‌هایی را در خزش ربات‌ها تعیین کنیم و انتظار داشته باشیم که آن‌ها هم به این محدودیت‌ها پایبند باشند. در مورد فایل robots.txt چه می دانید و چه اطلاعاتی دارید؟ آیا از موارد و کاربردهای فایل robotx.txt آگاهی دارید؟ در ادامه قصد معرفی فایل robots.txt، دستورات، عملکرد آن را داریم، پس همراهمان باشید. Robots.txt در واقع یک فایل است با پسوند TXT که به ربات ها و خرنده های موتورهای جستجو این را می گوید که در کدام صفحات یا بخش های یک سایت حق خزیدن ندارند.

فایل robots.txt چگونه کار می کند؟

عدم وجود یک فایل robots.txt موتورهای جستجو را از خزیدن و نمایه‌سازی وب‌سایت شما متوقف نخواهد کرد. در ادامه قصد داریم توضیحات مفصلی را درباره فایل Robot.txt به شما بدهیم و کاربرد های آن را بگوییم. در چند مورد نادر که در یک صفحه همزمان از تگ‌های نوفالو و ربات دیس‌آلو استفده می‌شود ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. چرا که اگر به طور همزمان استفاده شود گوگل در نتایج جستجو چنین پیغامی را نمایش می‌دهد که «توضیحی برای این صفحه در دسترس نیست» و در کارکرد کلی سایت شما تاثیر می‌گذارد.

تشکر از سایت همیار وردپرس که در مورد هر موضوعی، محتوای کامل انتشار می دهند. توجه داشته باشید که کدهای تخفیف، از نظر تعداد و زمان استفاده محدود هستند؛لذا اگر در حین خرید شما، شخص دیگری زودتر از آنها استفاده کند ممکن است شما با اتمام موجودی مواجه شوید. کار ما، خودکارسازی، رباتیک کردن و بهینه‌سازی کلیه امور کامپیوتری است که توسط نیروی انسانی بر روی کامپیوتر قابل انجام باشد.