فایل robots txt چیست؟ راهنمای جامع فایل ربات سایت دگردیسی

شاید تکّیه کردن به این توانمندی برای پنالتی نـشدن کافی باشد اما برای نتیجه گرفتن ربات ارتقاء سئو کافی نیست! گوگل سوابق بازدیدهای سایت شما را بر اساس ip، عباراتی که جستجو می شوند، زمان بین بازدیدها و دیگر پارامترهای مشابه، مورد بررسی قرار می دهد. لذا لازم است خودتان روی این موارد مدیریت داشته و ربات را به گونه ای تنظیم کنید که بهترین نتیجه را برای شما حاصل کند. از آنجاییکه ممکن است توضیح این موارد (در قالب نوشتار) کمی طولانی باشد، نکات لازم را در قالب یک فایل صوتی (وُیس) برای شما تهیه کرده ایم… در این مقاله در رابطه با اصول طراحی وب‌سایت مدرن صحبت می‌کنیم و عوامل مهم در این طراحی را بررسی می‌کنیم. دستورات فایل ربات به دو صورت Allow و Disallow تعریف می شوند، برای مجوز دادن به ربات موتور جستجو از دستور Allow استفاده می شود و برای محروم کردن یا محافظت کردن از آدرس یا قسمتی از سایت هم از Disallow استفاده می شود.

  • همچنین، اگر هزاران صفحه دارید که می خواهید آنها را مسدود کنید، گاهی اوقات راحت تر می توانید کل قسمت آن سایت را با robots.txt مسدود کنید، به جای اینکه به طور جداگانه یک تگ noindex به هر صفحه اضافه کنید.
  • دستورات فایل ربات به دو صورت Allow و Disallow تعریف می شوند، برای مجوز دادن به ربات موتور جستجو از دستور Allow استفاده می شود و برای محروم کردن یا محافظت کردن از آدرس یا قسمتی از سایت هم از Disallow استفاده می شود.
  • در ادامه از سایت ساز شاپفا اطلاعات کاملی در مورد فایل Robots.txt در اختیار شما قرار می دهیم.
  • گوگل اعلام کرده است یک تگ روبات جدید در آینده پیش روی شما قرار خواهد گرفت که این تگ یرچسب indexifembedded نام دارد.
  • من چندساله باانواع رباتهاکلنجارمیرم وهیچکدام مثل شمابرام راندمان نداشته وازمحسنات تیمتون پشتیبانی،پیگیری وبهادادن به مشتریست..

پروتکل نقشه سایت به ربات‌ها کمک می‌کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب‌سایت قرار دهند. استفاده از این مدل دستور در فایل robots.txt به خزنده‌های وب می‌گوید که تمام صفحات از جمله صفحه اصلی را بخزند. فایل robots.txt (فایل روبوت) مجموعه ای از دستورالعمل‌ها برای ربات‌ها است. اگر در نحوه دسترسی به ریشه وب سایت خود مشکل دارید یا برای انجام این کار به مجوز نیاز دارید، با ارائه دهنده خدمات میزبانی سایت تماس بگیرید. اگر نمی توانید به ریشه وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، از یک روش مسدودسازی جایگزین مانند متا تگ‌ها استفاده کنید. شما می توانید تقریباً از هر ویرایشگر متنی برای ایجاد یک فایل robots.txt استفاده کنید.

بهترین روش برای پیشگیری از مسدود شدن محتوا

همچنین برخی از دستورات انحصاری ربات‌های خاص هم برای بسیاری از ربات‌ها، ناشناخته و غیر قابل درک است و به همین خاطر ممکن است برخی ربات‌ها از این دستورات پیروی کنند و برخی دیگر به آن‌ها توجهی نکنند. دقیقا همانطوری که حرف زدن به زبان چینی برای بسیاری از مردم جهان کاملا غیر قابل مفهوم و درک است. قبل از اینکه بخواهیم در فایل robots.txt سایت‌مان تغییراتی ایجاد کنیم، لازم است که با محدودیت‌های این فایل آشنا باشیم.

اشتباه رایج در زمینه سئو و بهینه سازی سایت

حدود3 ماهه که ازکاربرمجازی استفاده میکنم.ازنحوه کارکردبدون عیب وایرادنرم افزارتاپشتیبانی عالی که همیشه انلاینندو… سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزارهای سایت شماروتهیه کردم ورضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم .. باسلام نرم افزاربسیارعالی هست (ربات تلگرام)وتیم پشتیبانی بسیارعالی باسپاس فراوان … سلام وقتتون بخیربنده کلیه ی نرم افزار های سایت شما رو تهیه کردن و رضایت کامل دارم بینهایت سپاسگزارم..

این ربات‌ها هر روز چندین بار صفحه‌های سایت شما را بررسی می‌کنند. اگر وبسایت بزرگی داشته باشید، امکان دارد ربات‌های گوگل تا چند ده هزار بار در روز صفحه‌های سایت را بررسی کنند. علاوه بر این یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو بیان می کند که نقشه سایت XML در کجا واقع شده است. پس از درک مفهوم فایل robots.txt به تاثیر این فایل در سئو و بهینه سازی سایت می پردازیم.