فایل robots txt چیست؟ آموزش ساخت فایل روبوت سایت آکادمی فرین

اما چگونه؟ در این مقاله قصد داریم شما را با اهمیت ربات ها و نقش آنها در سئو به عبارتی نقش robots.txt در سئوو همچنین توجه به این فایل ها در طراحی سایت توضیح دهیم. در هنگام طراحی سایت ممکن است از فایل robots.txt استفاده کنید. برای این منظور ابتدا در مورد مفهوم این فایل توضیحاتی را ارائه می دهیم. به کمک دستورات فایل ربات، به راحتی می‌توانیم از ایندکس شدن و نمایش اینگونه فایل‌ها در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنیم.

  • آموزش ارائه دسترسی ریموت به MySQL11 آذر 1401هر سرور قطعاً به دسترسی ریموت برای متصل‌شدن به دیتابیس نیاز دارد.
  • علاوه بر بحث قیمت که من مطمئنم ربات سئوی ما در این رقابت پیروز هست، ربات ما دو مزیت عمده هم داره که خیلی سخت بتونید تو سایر روشهایی که گفتیم این مزیت رو پیدا بکنید.
  • فایل Robots.txt دسترسی خزنده‌ها به بخش‌های مختلف سایت شما را کنترل می‌کنند.
  • گوگل در این باره می گوید که تگ indexifembedded “به یک مشکل رایج می پردازد.

در این مقاله درباره تکنیک‌های سئو وب‌سایت فروشگاهی صحبت می‌کنیم. اما گاهی در همین فرایند جستجو و کاوش کردن مطالب مشکلات و معضلاتی پیش می آید که لازمه آن داشتن اطلاعات پایه ای و اساسی از سئوی سایت است. (کاوش شدن شاید عبارت بهتری باشد) مطالب سایت توسط ربات های گوگل اثرگذار است، یک فایل متنی است موسوم به فایل Robots.txt. اگر در وب سایت شما هیچ بخشی برای پنهان کردن در نتایج جستجو وجود ندارد، شاید بهتر باشد که فایل robots.txt را به کل نادیده بگیرید. مسیر نقشه های سایت را می توانید در انتهای دستورات فایل robots.txt به مانند تصویر زیر قرار دهید.

ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل

بنده وظیفه خودرامیدانم به خاطرعملکردعالی ربات شماتشکروقدردانی کنم شمالطف داریدبه ما،ممنون ازانرژی مثبت تون… سلام وقتتون بخیر خواستم تشکر کنم وخسته نباشیدبگم واقعا ربات های که خریدم عالین ومشکلی ندارن … برنامه بسیارعالی هستش وامکانات خیلی خوبی داره.اگه یسری اصول ارسال رعایت بشه،قطعارضایتبخش خواهدبودپشتیبانی… من از بسته ادمخاطب ازاکسل به تلگرام استفاده میکنم، بسیارکاربردیه،البته نمیدونم مشکل ازچیه ولی بعضی وقتاهنگام فیلتر … خیلی کم پیش اومده که از سایت های ایرانی خرید کنم و راضی باشم.شما جز اون کسایی بودید که واقعا از کار باهاتون لذت بردم. آقا مشکل حل شد، سپاس به خاطر پشتیبانی خوبتون حتما ربات اینستاگرام رو هم از شما خواهم خرید..

الان به حالت دیفالت برگردوندم و دسترسی همه بازه اما همچنان گوگل سرچ کنسول به من اخطار میده که ربات ها توسط روبوتس دات تی اکس تی بلاک شدن و صفحات کراول نمیشن. یا بهینه سازی سایت برای کاربر را می‌توان به‌طور کلی وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف بلند‌مدت در هر کسب‌و‌کار آنلاینی دانست. پس اگر قصد دارید از حوزه کاری خود در اینترنت محافظت کنید، باید نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم را به خوبی بشناسید.

چگونه فایل Robots.txt بسازیم؟

البته در حال حاضر می‌توان از این فایل برای خارج کردن فایل‌هایی مثل تصاویر، ویدیو یا صدا از نتایج جستجو استفاده کنید اما برای صفحات وب مناسب نیست. اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که استفاده از فایل Robots.txt تنها برای ربات های گوگل نیست. به کمک این فایل دسترسی ربات های مختلف را می توان مسدود کرد، برای مثال امکان مدیریت دسترسی ربات های Moz و Ahref نیز به کمک این فایل امکان پذیر است. در هنگام طراحی سایت، مطمئن شوید که از این فایل در هیچکدام از URL هایی که می خواهید توسط گوگل ایندکس شوند و نتایج آنها نمایش داده شوند، استفاده نکرده اید. درود زیادی شلوغ شده توی سایت ما سرچ کنید ساخت فایل ربات آموزشش هست یه فایل ساده باید بسازید. من مشکلی برام پیش اومده من زمانی داخل روبوتس دات تی اکس تی دسترسی ربات های گوگل رو به سایت بسته بودم.

نمونه یک فایل Robots.txt:

با استفاده از فایل robots.txt می توان به مدیریت دسترسی پایشگر ها در وب سایت پرداخت. با اینکه این امکان می تواند در صورت اشتباه شما کمی خطر ناک نیز باشد، اما از طرفی بسیار کارامد نیز است. دستوراتی که در فایل ربات سایت شما توسط افزونه اضافه شده فقط محض کنترل کرول متعلقات این افزونه است و نگران نباشید، چیزی از سایت شما با دستورات ربات از ایندکس گوگل خارج نمیشود.

ربات گوگل برای هر سایت یک بخش بودجه ای را که متناسب با مطلوبیت و ماهیت آنها باشد، کنار می گذارد. برخی از سایت‌ها بزرگ‌تر هستند، برخی دیگر از اختیارات زیادی برخوردارند، بنابراین از Googlebot کمک هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. مدیریت ربات‌ها برای راه‌اندازی یک وب‌سایت یا برنامه ضروری است، زیرا حتی فعالیت خوب ربات‌ها می‌تواند بر سرور مبدا بار اضافه وارد کند و سرعت وب را کند یا از بین ببرد. یک فایل robots.txt که به خوبی ساخته شده باشد، یک وب سایت را برای سئو بهینه نگه می‌دارد و فعالیت خوب ربات را تحت کنترل نگه می‌دارد. فایل robots.txt مجموعه ای از دستورالعمل ها برای ربات ها است. فایل‌های robots.txt بیشتر برای مدیریت فعالیت‌های ربات‌های خوب مانند خزنده‌های وب در نظر گرفته شده‌اند، زیرا ربات‌های بد اصلاً دستورالعمل‌ها را دنبال نمی‌کنند.

اما اگر می‌خواهید تنها به یک ربات خاص مانند ربات گوگل دستور خاصی را بدهید، دستور شما باید به شکل زیر نوشته شود. این کد به این معنی است که “اجرای دستورات فایل، تنها برای ربات گوگل الزامی است. برای مثال می توانید به ربات های گوگل بگویید که کدام صفحات سایت شما را ایندکس کنند و در نتایج گوگل نمایش دهند و کدام صفحات را در نتایج گوگل نمایش ندهند و ایندکس نکنند. اگر یک نفر بخواهد به صفحاتی از وبسایت شما دسترسی پیدا کند که شما این صفحات را در فایل ربات بلاک کرده‌اید یقینا برای شناسایی این صفحات می‌تواند به راحتی از فایل ربات استفاده کند. خیلی‌ها فکر می‌کنند که از طریق فایل‌های ربات از اطلاعات محرمانه‌ی خود مراقبت می‌کنند در حالی که کاملا برعکس است و برخی ربات‌ها می‌توانند از این اطلاعات شما سوءاستفاده کنند.

اگر به محصولات و خدمات ما نیاز دارید، از طریقسایت انگلیسیبا ما در ارتباط باشید. ما برای شما هموطنعزیز❤️ راهنمای فارسی محصولات را ارسال می‌کنیم و امکان خرید ریالی با تخفیف ویژه را برایتان فراهم می‌نماییم. صفحه overview در پنل سرچ کنسولاز بخش Web tools گزینه Testing Tools را انتخاب کرده تا خطاها و هشدارهای احتمالی را به شما نشان دهد.