سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

وضعیت سایت خود را در موتورهای جستجویی مانند گوگل، یاهو، بینگ و… بررسی کنید تا متوجه شوید وب سایت شما از صفحه اول موتور جستجو چقدر فاصله دارد. به عبارت ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، فرایند ایجاد تغییرات در طراحی و محتوای وب سایت شما به منظور کمک به دیده شدن آن در موتورهای جستجو است. تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید.

الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند. تو بعضی از سایت ها نوشته الان دیگه کار نمیکنه این قابلیت و گوگل نشون نمیده. ولی هنوزم دیده میشه در جستجو ها خواهشمندم یه اموزش براش بنویسید. نام سایت شما یک کلمه عمومی است و اشاره به یک نام برند یا سایت ندارد.

در حقیقت گوگل اعلام کرده بود که RankBrain سومین عامل مهم رده‌بندی است. RankBrain ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند نتایج جست‌وجو را دسته‌بندی کند. RankBrain نحوه تعامل کاربر با نتایج جست‌وجو را بررسی می‌کند و در نتیجه آن را رده‌بندی می‌کند.

  • برای سئو سایت، نیاز به یک کارشناس سئو یا فراگیری بهینه سازی سایت دارید.
  • در کسب و کار اینترنتی، موقعیت فروشگاه (وب سایت) شما را، جایگاه و رتبه آن تعیین می‌کند.
  • اگر تمامی موارد رعایت شده و صفحه مجدداً در گوگل فچ شده، باید منتظر بمانید تا تایتل جدید در نتایج دیده شود.

یک راهکار عالی برای شروع تحقیق، استفاده از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است، جای که میتوانید در آنها به طور خاص، کلمات کلیدی پرسشی را پیدا کنید. همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است. اگر مطمئن نیستید که وب سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است یا نه، می توانید آن را با این ابزار گوگل تست کنید یا به گوگل سرچ کنسول بروید و ببینید آیا در بخش Mobile Usability مشکلی وجود دارد یا خیر. علاوه بر دلایل واضحی که برای استفاده از آن وجود دارد، استفاده از پروتکل HTTPS در سال 2014 به یک فاکتور رتبه بندی (البته نسبتا کم قدرت) تبدیل شده است. به عبارت دیگر، اگر از HTTPS استفاده نکنید، ممکن است وب سایت شما در گوگل بدتر از رقبا عمل کند.

اصطلاحات سئو؛ ندانستن عیب است!

پروفایل های شرکت شما در رسانه های اجتماعی نیز می توانند در موتورهای جستجو رتبه بندی شود. ارجاع به منابع با کیفیت منجر به بهبود سیگنال‌های موضوعی برای وبسایت شما خواهد شد و به گوگل در تشخیص بهتر موضوع سایت کمک خواهد کرد. ارجاع به سایت‌های خارجی و دادن بک لینک به سایت‌های معتبر برای کاربران ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد و بر اعتبار و سندیت مقاله شما نزد خوانندگان خواهد افزود.

اخبار فناوری اطلاعات

چگالی کلمه کلیدی به این معناست که تعداد دفعاتی که از یک کلمه هدف استفاده کرده اید را به تعداد کلمات کل متن تقسیم کنید. در آن زمان محبوب ترین موتورهای جستجو آلتا ویستا، اینفوسیک و یاهو بودند. حقیقتا به تازگی با آپدیت های جدید گوگل اثر بک لینک های رایگان کمتر شده ولی بی اثر نشده و هنوز تاثیرات مثبتی هم دارد ولی بهترین نوع بک لینک ها نوع رپورتاژ آگهی هستند که واقعا تاثیر فوق العاده دارند. بر اساس نیاز کارفرما و میزان سختی کلمه کلیدی هزینه سئو متفاوت است ولی حداقل مبلغ موردنیاز ۱ میلیون و حداکثر تا ۱۰۰ میلیون هم می‌توان برای پروژه‌های سئو متصور شد. ماندگاری در سایت یک عامل بسیار مهمی است که در گوگل آنالیتیکس نیز می‌توانید به ازای هر صفحه میانگین آن را مشاهده کنید.

اما مسئله‌ای که هست، این است که گوگل توجه کمی به اینگونه لینک‌ها می‌کند و اگر‌ این لینک‌ها برای سئو‌ی سایت شما مضر نباشند، آنچنان مفید هم نخواهند بود. عنوان یک مطلب را tittle می‌گویند که مهمترین بخش در سئوی آن مطلب به حساب می‌‌‌‌آید. در عنوان یک مطلب حتما باید کلمه‌ی کلیدی اصلی که می‌خواهیم روی آن سئو شویم را استفاده کنیم ،قطعا وجود کلمه کلیدی ما در عنوان مطلب تاثیر بسیار بالایی در سئوی سایت خواهد داشت.

توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است. در حالی که در حقیقت محتواهای طولانی‌تر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر می‌شود. واقعیت این است که پست های طولانی تر معمولاً موضوع را به صورت جامع تر پوشش می دهند. بسیاری از افراد از لینک دادن به وب سایت های دیگر می ترسند، زیرا نمی خواهند “بازدید کنندگان خود را به سمت آنها بفرستند”.