نقشه سایت چیست ؟ تاثیر نقشه سایت در سئو-لیلی ری | سئو

بعد از اینکه نقشه های سایت خود را ایجاد کردید می توانید با دو لینک زیر نیز آن را اعتبارسنجی کنید. روش‌های زیادی برای ساخت sitemap وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم دو روش آن را برای شما بیان کنیم. به نظر می‌رسد که این ۶ تا URL در نقشه سایت ما در حال دریافت پیام « Duplicate, submitted URL not selected as canonical» هستند.

  • در این مطلب گفتیم که سایت مپ چیست و به صورت کامل و تصویری ساخت نقشه سایت و معرفی آن در گوگل را آموزش دادیم.
  • سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که دقیقاً چه صفحاتی و چه محتواهایی ایندکس شوند.
  • من نقشه دوتا سایت رو با yoast ساختم که در سرچ گوگل جایگاه مناسبی دارند.
  • آدرسش را بلد نیستید، فقط می‌دانید هر کدام در پیچ و خم جاده‌های فرعی قرار دارند و راه سختی در پیش دارید.

سایت مپ XML به گوگل و دیگر موتورهای جست و جو می‌گوید که موضوع محتوای سایت شما در مورد چیست و چه اطلاعاتی بر روی سایت شما وجود دارد. دقت کنید، در صورتی که از یکی از این 3 افزونه استفاده کردید، در آینده هم قرار نیست کار خاصی را برای بروزرسانی نقشه سایت انجام بدهید و به طور خودکار صفحات جدید سایت به این نقشه اضافه خواهند شد. در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید.

شروع ماجراجویی در وب

اما باز یکبار صفحه گوگل وبمستر خودتون رو بررسی بکنید، مطئمن شید نقشه سایت جدید ایندکس و نقشه قدیمی حذف شده. شما می‌توانید بر روی دکمه SEE INDEX COVERAGE که در بالا سمت راست قرار گرفته کلیک کنید تا گزارشات گوگل از سایت مپ خود را ببینید. این گزارش به شما نشان می‌دهد که گوگل چند صفحه از صفحات سایت شما را پیدا کرده است و چند تا از این‌ها مورد تایید گوگل قرار گرفته است. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ از فایل های Media RSS به عنوان جایگزینی برای تشخیص توضیحات متای فایل های ویدئویی استفاده می کنند. از آنجایی که بینگ نیز از این نوع فایل پشتیبانی می‌کند، توسعۀ Feed ویدئویی mRSS راهکاری هوشمندانه خواهد بود که از هدر رفتن وقت‌تان جلوگیری می‌کند. موتور جستجوی بینگ از فرمت‌هایی که توسط گوگل پشتیبانی می شود حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده است هر چیزی که پشتیبانی نشود، نادیده گرفته خواهد شد.

طبق تجربه بارها ما دیده ایم که وبمسترها از شنیدن نقشه سایت XML وحشت کرده اند. نام آن به گونه ایست که از نظر آنها، ساخت آن نیاز به کدنویسی فراوانی دارد. تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است.

استفاده از اسکریمینگ فراگ برای ساخت سایت مپ

از آدرس کامل که حاوی پروتکل است استفاده کنید و این آدرس نباید از 2048 کاراکتر بیشتر باشد. هر آدرسی که در سایت مپ قرار می‌گیرد باید دارای دو تگ و یک تگ باشد. نقشه سایت، هویت سایت شماست و باید بدانید چگونه آن را ایجاد کنید و ارتقا دهید تا بهترین مجله خبری سئو نتیجه را از آن بگیرید. از همین الان شروع کنید و این موارد گفته شده را به عنوان یک تمرین سئو انجام دهید و نتایج آن را رصد کنید. در صورتی که همه مراحل را به درستی انجام داده باشید در قسمت “Submitted sitemaps” مشخصات سایت مپ را مشاهده خواهید کرد.

بر روی آن کلیک کنید و پس از باز شدن لیست، بر روی عمومی کلیک کنید. حتما توجه داشته باشید که برای آپدیت همیشگی این فایل، این کد را در یک Task Scheduler قرار دهید تا در زمانبندی مناسب اینکار همیشه انجام شود و محتوای آن به روز شود. زبان نشانه گذاری توسعه پذیر یک قالب ساده مبتنی بر متن برای نمایش اطلاعات ساختاریافته است و همانند HTML یک زبان نشانه گذاری است. این فرمت از قالب استاندارد قدیمی‌تری به نام SGML مشتق شده است تا برای استفاده در وب مناسب‌تر باشد.