فایل Robots txt چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ مه ویژن

معمولا یکبار قوانین و محدودیت‌های فایل robot مشخص می‌شود و تا زمانی که محدودیت‌های این فایل مشکل ساز نشده‌اند نیازی به اصلاح و تغییر فایل robots.txt نیست. افزونه رنک مث هم که به تازگی به یکی از رقبای جدی پلاگین یواست تبدیل شده، برای ویرایش مستقیم فایل robots.txt بخشی را در نظر گرفته است. در این قسمت شما می‌توانید دو فایل اصلی و مهم robots.txt و htaccess.

  • با تغییر عدد 10 به دیگر اعداد، می‌توانید مدت زمان مربوطه را کم یا زیاد کنید.
  • برای اطمینان هم می‌توانید دوباره از همین ابزار برای مطمئن شدن استفاده کنید.
  • برای استفاده از نرم افزاروکلاهرچیزی که میخوام استفاده کنم اول پشتیبانیش رومیسنجم.پشتیبانی نرم افزارکاربرمجازی واقعابه موقع وسریع…
  • چرا که ممکن است لینک این گونه صفحات در جایی دیگر از سایت قرار داشته و کاربران به آن دسترسی پیدا کنند.
  • ابزارهای مدیریت ربات مانند Cloudflare Bot Management یا Super Bot Fight Mode می‌تواند به مهار فعالیت مخرب ربات، بدون تأثیر روی ربات‌های ضروری مانند خزنده های وب کمک کند.

با این کار می‌توانید سئو سایت خود را بالابرده و در ضمن روی رتبه الکسا سایت شما نیز تأثیر زیادی دارد. شما می‌توانید توسط این فایل آمار ترافیک سایت خود را بهبود دهید؛ و فروش محصولات خود را بالا برده و فروش خود را گسترش دهید. همه ما می دانیم برای ورود به بازار رقابت تجارت های آنلاین، با سئو و بهینه سازی سایت سرو کار خواهیم داشت. در این مقاله به 9 نکته مهم و ابتدایی سئو برای کسب رتبه عالی در گوگل اشاره می کنیم.

احراز هویت در سرچ کنسولجندین روش برای احراز هویت وجود دارد که بتوانید تا مالکیت خود را ثابت کنید. ما برای شرکت ها و مراجعی که امنیت اطلاعات، برایشان بسیار حائز اهمیت است تضمین می کنیم که برنامه نویسی رباتیک هیچ نوع اطلاعاتی را از طریق اینترنت رد و بدل نمی کند زیرا اصلا دسترسی به اینترنت ندارد. من سئو کارم …اولش فکر میکردم کلک پوله…..ولی با مشورت با آقای تعالی این ربات رو خریدم …میشه از 20 بهش 18 داد…. پس نیازه شما هم درمورد منطق موتور های جست وجو هوشیاری لازم رو به خرج بدین و کارکرد کل سیستم رو ببینید. محصولی که خریداری میکنید؛ بصورت یک پکیج بوده و فایلها و ربات های متعددی در آن قرار دارد. کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

عوامل بسیاری در سئوی سایت تاثیرگذار هستند که امنیت سایت نیز یکی از مهم ترین هاست

ما با پنهان کردن کل سایت از دید گوگل در ابتدای کار، به خودمان فرصت میدهیم تا صفحات اضافی سایت را حذف کرده و بقیه تغییرات لازم را روی آن ایجاد کنیم. در صورتی که این صفحات پیش فرض قالب در سایت ما ایندکس شوند، گوگل از همان ابتدا به دلیل وجود یک سری مطلب تکراری، اعتبار سئو سایتمان را کاهش میدهد. در نهایت و بعد از اینکه فعالیت های لازم برای طراحی بقیه برگه ها و حذف برگه های اضافی انجام شد، سایت را برای ربات ها قابل بررسی خواهیم کرد. وباید در کل بشینم همه لینک هارو درست کنم و به صفحات درست خودشون ریدایرکت کنم بجز این فکری به ذهنم نمیرسه . توجه کنید که اگر سایت شما فایل Robots.txt نداشته باشد هم ربات‌های گوگل کار خودشان را می‌کنند. اگر چنین فایلی وجود نداشته باشد، ربات بدون هیچ محدودیتی به تمام بخش‌های در دسترس سر می‌زند.

۲ـ مشخص کردن صفحات و بخش‌های غیرمجاز با Disallow

آدرس صفحات سایت خود را آنالیز کرده تا متوجه شوید کدام یک از آن‌ها برای ربات‌ها مسدود شده هستند. به این معنی است که تمام بخش‌های این سایت قابل دسترس برای تمام ربات‌ها و خزندگان موتورهای جستجو است. اما اگر قصد این را دارید که اطلاعات خود را فقط برای یک ربات خاص تعیین کنید باید نام دقیق آن ربات را به جای ستاره جایگذاری کنید.

اولین قدم شما این است که واقعاً فایل robots.txt خود را ایجاد کنید. اگر برای ایندکس کردن تمام صفحات خود با مشکل مواجه هستید، ممکن است با مشکل بودجه crawl مواجه شوید. با مسدود کردن صفحات بی‌اهمیت با robots.txt، گوگل بات می‌تواند بیشتر بودجه خزشِ شما را صرف صفحاتی کند که واقعاً مهم هستند. در این دستور شما زمان تاخیر را هم به ربات ها اعلام می کنید؛ البته این دستور برای رباتی مانند Googlebot قابل اجرا نیست و برای انجام آن باید از ابزاری مانند گوگل سرچ کنسول بهره بگیرید. به طور کلی، دو نوع دستور برای این فایل ها داریم؛ اولین دستور برای محدود کردن موتور های جستجو از کراول کردن است و دومین دستور هم برای اجازه دادن به موتور های جستجو برای کراول کردن خواهد بود.

چطور یک فایل robots.txt بسازیم؟

عملا فایل ربات از طرف مدیر سایت برای موتورهای جستجو تهیه و ارائه می شود. مدیر سایت در فایل ربات به موتورهای جستجو دستور میدهد تا سایت را ایندکس کنند یا اینکه با دستورات خود مجوز خزیدن به بخش های مختلف سایت را به ربات موتور جستجو می دهد. فایل ربات همانطور که عرض شد یک فایل متنی با نام robots.txt است و به سادگی میتوان آن را ساخت. این فایل متنی شامل رشته متن هایی موسوم به “دستور” است که به ربات موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ می گوید چطور با سایت رفتار کنند. گوگل برای وبمسترها و صاحبان وبسایت‌ها چند راه برای دسترسی به نقشه سایت گذاشته است. هیچ الزامی وجود ندارد که آدرس نقشه سایت را از این راه به ربات‌های گوگل نمایش دهید.

حالا همینطور خورد خورد تعدادش رو افزایش بدین تا گوگل شک نکنه. طراحی سایت انتشارات برای ناشران و موسسات فعال در زمینه‌ی نشر کتاب اهمیت بسیاری پیدا کرده است. طراحی سایت انتشارات یکی از انواع طراحی سایت است که ما در مه ویژن به صورت کاملاً حرفه‌ای آن را از صفر تا صد طراحی و پیاده‌سازی می‌کنیم. بدون هیچ مقدمه اضافی به تعریف فایل Robots.txt و تأثیر آن بر سئوی سایت می پردازیم. آیا می‌خواهید روش انتقال از Ghost به وردپرس را یاد بگیرید؟ Ghost یک پلتفرم برای ساخت سایت است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی سایت خود را… بخش Tools در افزونه All in One SEOدر مرحله بعد لازم است گزینه Enable Custom Robots.txt را فعال کنید.

مثلا قالب flatsome وردپرس که یک قالب معروف است، در زمان طراحی در حدود 30 محصول، 30 برگه و چند مقاله غیر مرتبط و به زبان انگلیسی را به سایت شما اضافه میکند. این دستورات کدهای ساده ای به نظر می آیند اما از طریق آن ها می توان سئو وب سایت را تغییر داد. نکته هائز اهمیت حساس بودن فایل ربوتس دات تی ایکس تی به حروف کوچک و بزرگ در حروف لاتین می باشد که دقت کنید اسم و آدرس صفحات را درست و دقیق وارد کنید. فایل robots.txt در cms وردپرس به صورت پیش فرض وجود دارد و اگر در شرایطی وجود نداشت می توانید با نصب افزونه yoast seo فایل ربوتس دات تی ایکس تی را فعال و ایجاد نمایید. اگر شما قصد محدود کردن ربات های گوگل را دارید از فایل ربوتس دات تی ایکس تی استفاده کنید، ولی اگر صفحات وب سایتتان توانایی ایندکس به واسطه ی ربات های جستجو مثل گوگل را داشته باشد احتیاجی به این فایل نخواهد بود. برای خلق و ایجاد فایل robots.txt شما باید به هاست دسترسی داشته باشید و فایل ربوتس دات تی ایکس تی را در ریشه اصلی کپی و نگه داری کنید.

بنابراین بغیر از این سه مورد، توصیه می کنیم به جای robots.txt از دستورات متا استفاده کنید. و احتمال وقوع فاجعه کمتری وجود دارد (مانند مسدود کردن کل سایت شما). همچنین، اگر تعداد زیادی صفحه دارید که می‌خواهید آن‌ها را مسدود کنید، گاهی اوقات به‌جای افزودن دستی یک برچسب noindex به هر صفحه، مسدود کردن کل بخش آن سایت با robots.txt آسان‌تر می باشد.