فایل Robots txt چیست و چطور یک فایل Robots عالی بسازیم؟ نوین

ربات های این پکیج دارای امکان بی نظیری حل کپچای گوگل (من ربات نیستم) هستند. همچنین این پکیج دارای تضمین 100% پنالتی نـشدن و ثبت قطعی تک تک بازدیدها در گوگل کنسول و گوگل آنالیتیکس نیز می‌باشد. در «مه ویژن» طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای به صورت اختصاصی، برای هر فروشگاه اینترنتی اجرا می شود. هدف مه ویژن در طراحی سایت فروشگاهی، رشد کسب و کار مشتریان است. آنچه “مه ویژن” را در طراحی سایت های مختلف از دیگر شرکتهای طراحی سایت متمایز کرده است، طراحی سایت خلاقانه، منحصربفرد و متناسب با ویژگی‌های هر کسب و کار است. برای اکثر مشاغل، چه کوچک چه بزرگ، داشتن یک فروشگاه آنلاین الزامی است و مهمترین گام، سرمایه گذاری در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای است.

پیکربندی صحیح فایل robots.txt یکی از اقدامات اساسی در بهینه سازی بودجه خزش و سئو سایت است. بررسی و ویرایش فایل ربات TXT سایت یک فاکتور رتبه بندی نیست و تنها کنترل‌کننده نحوه رفتار ربات‌های خزنده است. به خاطر داشته باشید هر سایت نیازمند فایل robots.txt خاص خودش است. از کپی کردن محتویات فایل robots.txt سایر سایت‌ها پرهیز کنید.

  • گوگل این گونه می تواند وب سایت را از دید موبایل فرندلی بودن بررسی نماید.
  • به کمک فایل robots.txt می‌توانیم دقیقا مشخص کنیم که کدام یک از این ربات‌ها به کدام بخش‌های سایت اجازه دسترسی دارند و کدام یک باید دارای محدودیت‌هایی برای بررسی سایت‌مان باشند.
  • Crawl-delay به موتور های جستجو دستور می دهد که صفحه ای را با تاخیر ایندکس کنند؛ این دستور زمانی کاربرد دارد که صفحه شما دارای مشکل است و می خواهید آن را برطرف کنید.
  • آیا از وجود فایل robots.txt در وب سایت خود مطمئن نیستید؟ تنها کافیست که عبارت robots.txt را به انتهای نام دامنه خود اضافه کرد و یو آر ال نهایی را در مرورگر خود وارد کنید.
  • در این بخش متوجه خواهید شد آیا گوگل قصد دارد صفحه‌ ای را با محتوای جاسازی شده فهرست کند یا خیر.

اگر صفحاتی را می‌خواهید مشخص کنید که موتورهای جستجو به آن‌ها وارد نشده و از دیدن آن‌ها پنهان بمانند، می‌توانید در Robots.txt دسترسی به آن‌ها را محدود کنید. به این نکته توجه داشته باشید که این صفحات توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو بررسی نمی‌شوند. دقت کنید که استفاده غلط و نادرست از فایل robots.txt ممکن است باعث ضررو زیان به سئو سایتتان شود پس قبل از انجام هرگونه تغییرات در فایلتان بهتر است با مشاور سئو صحبت کنید و از او راهنمایی بگیرید. هم چنین از انجام به روز رسانی های مداوم این فایل خودداری کنید. شاید به روز رسانی های مداوم فایل ربوتس دات تی ایکس تی برای سایت به ظاهر تاثیری نداشته باشد اما در نهایت منجر به پیچیده و سخت شدن دسترسی ربات موتورهای جستجو به سایت می شود. خزیدن ربات در موتورهای جستجو ارزشمند است، اما خزیدن می‌تواند سایت‌هایی را که قدرت رسیدگی به بازدید ربات‌ها و کاربران را ندارند، تحت تأثیر قرار دهد.

بنده پیشنهاد می کنم برای این کار از افزونه استفاده نکنید و صفحات را با دستور htaccess ریدایرکت کنید تا یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنید چون همونطور که گفتم افزونه ها ممکن است در این تعداد صفحات دچار مشکل شوند. به علاوه، اتفاقاتی که بر کل سایت تاثیر می‌گذارند مانند جا‌به‌جایی وب‌سایت، ممکن است میزان Crawl Demand را جهت ایندکس دوباره وب‌سایت بر روی آدرس جدید، افزایش دهند. صاحبان وبسایت و وبمسترها می‌توانند ورود ربات‌ها به وبسایت را از راه‌های مختلفی کنترل کنند. البته ربات‌های دیگری متعلق به سرویس ‌دهنده‌های مختلف اینترنتی هستند.

نحوه صحیح انتقال از Ghost به وردپرس (ابزار رایگان)

بعد از کلی گشتن تو نت دنبال پیدا کردن مشکلم، شما واقعا یه محتوای کاربردی نوشتید، بقیه یه چیز تکراری رو کپی زدن از هم. بدین ترتیب تمامی صفحات موجود در وبلاگ از دسترس ربات بایدو خارج خواهد شد. طبق این تصویر، گوگل هیچ اخطار و اروری برای این فایل ثبت نکرده.

ایجاد فایل Robots.txt در وردپرس

این کار به این دلیل کار می کند که فایل robots.txt همیشه باید در فهرست اصلی وب سایت قرار گیرد. ایجاد یک صفحه برای هدایت کاربران به سایت‌های خارجی و مسدود کردن دسترسی گوگل به آن در جهت جلوگیری از اثرات منفی لینک‌های خارجی بی کیفیت در سایت‌هایی که تعداد زیادی لینک از کاربران در سایت درج می‌شود. مجموعه وب جوان از سال 1397 تا سال 1399 در 4 پروژه سئو و بهینه سازی کامل ( 0 تا 100 ) اثر گذار بوده و در 12 پروژه نیز به عنوان مشاور وارد عرصه کاری شده است. جلوگیری از ایندکس کردن فایل‌های خاص در وب‌سایت شما (تصاویر، PDF و غیره) توسط موتورهای جستجو. نقشه‌های سایت، ربات‌های خزنده را مجبور نمی‌کنند تا صفحات وب را متفاوت اولویت‌بندی کنند.

گوگل در این باره می گوید که تگ indexifembedded “به یک مشکل رایج می پردازد. این مشکل به طور کلی ناشران رسانه ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حالی که در برخی مواقع مشاهده خواهید کرد که متقاضیان بخواهند محتوای خود را در زمانی مشخص در صفحات شخص ثالث جایگذاری کنند تا گوگل به ایندکس صفحات بپردازد. از اینرو لزوما نیاز نخواهد بود که صفحات رسانه ای خود را به تنهایی مورد ایندکس گوگل قرار دهید.

به عنوان مثال، Notepad، TextEdit، vi و emacs می توانند فایل های robots.txt معتبر ایجاد کنند. واژه‌پردازها اغلب فایل‌ها را در قالبی اختصاصی ذخیره می‌کنند و می‌توانند کاراکترهای غیرمنتظره‌ای مانند نقل قول‌ها به آن اضافه کنند که می‌تواند برای خزنده‌ها مشکل ایجاد کند. شما میتوانید آپدیت‌های ربات افزایش ورودی گوگل ما را در سال اول پس از خرید به صورت کاملاً رایگان از پنل خود دریافت کنید اما برای دریافت آپدیت و پشتیبانی در سال‌های بعدی نیاز به تمدید سالانه محصول دارید.

از نظر گوگل هم اساسا یکی از فاکتورهای مهم سئو داشتن فایل ربات است. دستور Allow به شما امکان می‌دهد تا به ربات گوگل بگویید که اجازه مشاهده یک فایل، در فولدری که Disallowed شده را دارد. Crawl-delay به موتور های جستجو دستور می دهد که صفحه ای را با تاخیر ایندکس کنند؛ این دستور زمانی کاربرد دارد که صفحه شما دارای مشکل است و می خواهید آن را برطرف کنید. همانطور که گفته شد با استفاده از این فایل و دو دستور بالا، می توانید به ربات های گوگل بگویید که صفحه مورد نظر شما را ایندکس کنند و یا ایندکس نکنند.