فایل Robots txt چیست به همراه تگ ربات های جدید گوگل 2022

1- روی Submit در گوشه سمت راست پایین ویرایشگر فایل robots.txt کلیک کنید. هنگامی که یک برنامه، اتصال به یک وب سرور را آغاز می‌کند (خواه یک ربات باشد یا یک مرورگر وب استاندارد)، اطلاعات اولیه هویت خود را از طریق یک هدر HTTP به نام “user-agent” ارائه می‌دهد که منظور همان عامل کاربر است. مختصر بخواهیم بگوییم، این فایل به خزنده ها می گوید که چه قسمت هایی را اجازه دارند دنبال کنند و چه قسمت هایی را مجاز نیستند و اجازه ندارند که دنبال کنند. البته که این دستورالعمل ها می تواند بسیار بیشتر از این حرف ها باشد اما نباید جزء به جزء دستور در آن وارد کنیم. در حال حاضر لایسنس برنامه، تک کاربره بوده و تنها میتوان بر روی 1 کامپیوتر (یا سرور) از آن استفاده کرد.

خصوصی نگه‌داشتن بخش‌های کامل یک وب‌سایت (به‌عنوان‌مثال، سایت مرحله‌بندی تیم مهندسی وب جوان). 2- کد robots.txt اصلاح شده خود را از صفحه ابزار تست Robots.txt با کلیک بر روی دکمه آپلود در کادر محاوره‌ای آپلود کنید. وقتی صحبت از URLهای واقعی برای مسدودکردن یا مجاز شدن می‌شود، فایل‌های robots.txt می‌توانند نسبتاً پیچیده شوند زیرا امکان استفاده از تطبیق الگو را برای پوشش طیف وسیعی از گزینه‌های URL ممکن می‌دهند. این کار فقط به خزنده گوگل می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را که حاوی رشته URL /example-subfolder/ است، نخزد. فایل روبوت سایت مانند هر فایل دیگری در وب‌سایت بر روی وب سرور میزبانی می‌شود.

این محلی پیش‌فرض است که ربات‌ها و خزنده‌ها آن را بررسی می‌کنند تا به دنبال این فایل باشند. درنتیجه اگر این فایل در آنجا نباشد برای ربات‌ها به این معنی است که این سایت فایل Robots.txt ندارد. وقتی صحبت از URL های واقعی در فایل Robots.txt می‌شود، آدرس‌ها و دستورهای کاملاً پیچیده‌ای در این فایل استفاده می‌شوند. با این حال امکان تطبیق الگو برای طیف وسیعی از URL ها وجود دارد. موتور جست‌وجوهای گوگل و بینگ هردو از یک الگوی منظم برای بررسی URL ها در این فایل استفاده می‌کنند. این بدان معناست که اگر از دستور شما پیروی کنند، برخی یا کل صفحات را بررسی نمی کنند.

با این کار ربات‌های موتورهای جستجو زمان کافی و اختیارات لازم برای بررسی محتوای وب‌سایت شما را داشته و بهتر سایت شما را بررسی می‌کنند. کلیک کاربران بر روی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل (یعنی همان کاری که ربات انجام میدهد) یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر ارتقاء رتبه سایت میباشد. 1 هفته با پروکسی های مختلف، از ربات ارتقاء سئو استفاده کنید تا خودتان شاهد افزایش محسوس رتبه در بعضی کلمات کلیدی باشید. دستور Disallow از پرکاربردترین دستورات در فایل robots.txt است. این دستور مشخص کننده صفحه یا صفحات غیر قابل دسترس برای ربات‌های خزنده وب است. مجددا باید تکرار کنیم که استفاده از این دستور صرفا صفحات را از دسترسی ربات‌ها مخفی می‌کند و ممکن است کاربر با کلیک روی لینک این صفحات امکان بازدید صفحه را داشته باشد و یا حتی این صفحات در نتایج جستجو فهرست شوند.

پروتکل دیگری که برای فایل‌های robots.txt استفاده می‌شود، پروتکل Sitemaps است. نقشه‌های سایت به خزنده وب نشان می‌دهند که در کدام صفحات می‌توانند بخزند. این کار کمک می کند تا مطمئن شوید که یک ربات خزنده هیچ صفحه مهمی را از دست نخواهد داد.

  • به کمک این سه قاعده به راحتی می توان برای تعریف فایل Robots.txt اقدام کرد.
  • همچنین، اگر تعداد زیادی صفحه دارید که می‌خواهید آن‌ها را مسدود کنید، گاهی اوقات به‌جای افزودن دستی یک برچسب noindex به هر صفحه، مسدود کردن کل بخش آن سایت با robots.txt آسان‌تر می باشد.
  • برای درک بهتر نقش فایل ربات در سایت، علائم راهنمایی و رانندگی را در ذهنتان تجسم کنید.
  • حالا خودتون میتونید قیمت ربات سئوی ما رو با روشهایی دیگه ای که ذکر کردیم مقایسه بکنید و قیمت ها رو بسنجید.
  • پس از ساخته شدن فایل ربات با افزونه Yoast میتوانید دستورات خود را در افزونه قرار دهید و آن را ذخیره کنید.

این ربات نیز همانند ربات افزایش ورودی گوگل، قابلیت تعویض IP و User-Agent را دارا بوده و ویژگی های خاص برای کاهش درصد خروج نیز در آن لحاظ شده است. ربات بعد از ورود به سایتی که از آن ریپورتاژ یا بک لینک گرفته اید؛ ابتدا، لینک یا انکر تکستی که حاوی لینک صفحه سایت شما است را پیدا میکند و سپس بر روی آن کلیک میکند و وارد سایت شما میشود. این حرکت باعث میشود گوگل سریع تر بک لینک شما را شناسایی و ثبت کند و در نهایت اعتبار سایت ریپوتاژ / بک لینک دهنده زودتر به سایت شما منتقل میشود. در آخر این رو هم در نظر داشته باشید که شاید شما در همون هفته اول تمام تاثیرات رو ملاحظه نکنید یا نتونید رو تمام کلمات کلیدی کار بکنید. ولی این ربات یه ربات دائمیه و هزینه های خودش رو خیلی سریع جبران میکنه و در نهایت بعد از مدتی میبینید از اون صفحاتی که رشد کرده توی گوگل شما بهره بیشتری نسبت به هزینه ای که برای این ربات کردید دریافت خواهید کرد.

ایجاد یک فایل خالی robots.txt یا عدم ایجاد این فایل نیز، همین اثر را خواهد داشت. ایجاد فایل با محتوای فوق سبب از بین رفتن خطاهای ۴۰۴ در هنگام مراجعه‌ی موتورهای جستجو خواهد شد. دقت داشته باشید که اگر هیچ ناحیه‌ای در سایت شما وجود ندارد که بخواهید دسترسی عامل کاربر به آن را کنترل کنید، ممکن است اصلاً به فایل robots.txt نیاز نداشته باشید.

آنالیز تخصصی سئوکار

به اطلاع شما عزیز می رسانم که با توجه به افزایش قیمت سراسری در کشور و به روز رسانی‌هایی که روی تمامی ربات ها انجام و منتشر شده است، قیمت تمامی محصولات رباتیک تا 2/5 برابر افزایش پیدا کرده است . اما برگردیم به بحث اصلی در مورد تعداد کلیک خور شدن و رشد کردن توی گوگل. علاوه بر بحث قیمت که من مطمئنم ربات سئوی ما در این رقابت پیروز هست، ربات ما دو مزیت عمده هم داره که خیلی سخت بتونید تو سایر روشهایی که گفتیم این مزیت رو پیدا بکنید. الان خدمت شما این دو مزیت رو عرض میکنم تا خودتون ملاحظه کنید. حالا خودتون میتونید قیمت ربات سئوی ما رو با روشهایی دیگه ای که ذکر کردیم مقایسه بکنید و قیمت ها رو بسنجید. این دستورات به پایشگر Bingbot (ربات پایشگر بینگ) اعلام می کند که صرفا یو آر ال /example-subfolder/blocked-page.html را پایش نکند.

چطور بهترین نتیجه را از ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل بگیریم؟

با اینحال در سیستم مدیریت محتوا وردپرس به لطف پلاگین‌های مختلف که برای آن طراحی شده است، کار حتی از این هم راحت‌تر است. علاوه بر این‌ها، حجم زیادی از ترافیک و منابع هاست و سرور ما هم صرف پاسخگویی به ربات‌ها می‌شود که بسیاری از این درخواست‌ها بدون سود و تنها مضر هستند و الکی منابع سایت ما را هدر می‌دهند. برای درک بهتر نقش فایل ربات در سایت، علائم راهنمایی و رانندگی را در ذهنتان تجسم کنید. در سئورب، مقالات آموزشی سئو و بررسی و تحلیل برخی از سایت ها را از نظر سئو انجام می‌دهیم. ما با سئورب، سایتی که در زمینه آموزش سئو است، از سال 96 کار خودمان رو شروع کردیم.

ربات استخراج ایمیل مدیران سایت

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید یک Robots.txt مشخص شده است که در آن قواعد مختلف برای ربات‌ها توسط یک کاربر ایجاد شده است. ربات‌ها و خزنده‌ها فقط به مواردی که به آن‌ها دسترسی یا همان کد follow داده شده است می‌توانند مراجعه کنند. اکنون که اصول robots.txt و نحوه استفاده از آن در سئو را می دانید، مهم است که بدانید چگونه یک فایل robots.txt را پیدا کنید. یک روش مشاهده ساده که برای هر سایتی کار می کند این است که URL دامنه را در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کنید و /robots.txt را در پایان اضافه کنید.