ساخت فایل ربات Robots txt Generator ابزار سئو پونه مدیا

فایل روبوتس فقط یک فایل متنی بدون کد نشانه‌گذاری HTML است (ازاین‌رو پسوند txt. می‌گیرد). 2- ایندکس کردن آن محتوا به‌طوری‌که بتوان آن را برای جستجوگرانی که به دنبال اطلاعات هستند ارائه کرد. یک User-agent می‌تواند تنها با یک مجموعه قوانین مطابقت داشته باشد، که اولین و خاص ترین گروهی است که با یک User-agent مشخص مطابقت دارد. بله وجود این فایل برای سئو بسیار مهم است و اگر آن را ندارید باید ایجاد کنید.

  • در این مقاله به 9 نکته مهم و ابتدایی سئو برای کسب رتبه عالی در گوگل اشاره می کنیم.
  • در غیر اینصورت احتمالا متا تگ نوایندکس گزینه بهتری برای شما باشد.
  • اما به صورت کلی می‌توانیم امیدوار باشیم که تمام قوانینی که داخل فایل ربات سایت‌مان مشخص می‌کنیم توسط مهم‌ترین خزنده‌های وب یعنی خزنده‌های گوگل رعایت می‌شوند.
  • در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفت سئو رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید.
  • ما با سئورب، سایتی که در زمینه آموزش سئو است، از سال 96 کار خودمان رو شروع کردیم.
  • لذا قبل از فعالسازی توجه کنید که بر روی کدام دستگاه می خواهید آنرا فعال نمایید.

با فعال کردن این گزینه یک فایل سفارشی robots.txt در وردپرس ایجاد خواهد شد. ماکسیمم سایز قابل پشتیبانی برای فایل robots.txt، 500 کیلو بایت است. این دستورات به پایشگر Googlebot (ربات پایشگر گوگل) اعلام می کند که یو آر ال های شامل /example-subfolder/ پایش نکند. ما مقاله ای کامل در زمینه سئو فروشگاه نوشتیم که تبدیلش کردیم به یک کتاب pdf میتونید در این صفحه دانلود کنید هر آموزشی که برای یک فروشگاه اینترنتی لازم هست رو توضیح دادم. شما باید یک فایل ربات داشته باشید که حداقل یک دستور درون خود دارد. معمولا هاست های سی پنل گرانتر هستند ولی ارزش این را دارند چون یک پنل هاستینگ حرفه ای به شما ارائه می کنند.

گفتیم فقط نباید از یک دونه ای پی استفاده بکنیم و باید به هنگام جست و جو های مختلف ای پی تون رو عوض بکنین، تا هویتتون مخفی باقی بمونه. به این صورت که لیستی از کلمات کلیدی مورد نظرتان را به این ربات ارتقاء سئو میسپارید تا جایگاه (صفحه) سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل (برای تک تک آن عبارات کلیدی) به شما گزارش دهد. و با انجام همه روزه این کار فرایند رشد یا افت سایت تان در عبارت کلیدی مختلف را جلوی چشم خواهید داشت. Robots.txt در واقع یک فایل واقعیست، در حالی که robots و x-robots جز داده های متا هستند. فایل robots.txt به کنترل پایش صفحات وب سایت پرداخته، در حالی که متا robots و x-robots به مدیریت ایندکس صفحات سایت در موتورهای جستجو می پردازند. فایل Robots.txt به شما کمک نمی‌کند تا یک URL را از ایندکس موتورهای جستجو حذف کنید و همچنین از موتورهای جستجو در برابر اضافه کردن یک URL جلوگیری نمی‌کند.

چگونه فایل Robots.txt را ایجاد کنید

در این میان رویداد ویژه الکام پیچ برگزار شد که استارتاپ‌ها با حضور بر روی استیج خدمات و تکنولوژی‌های استارتاپ خود را در معرض داوری قرار می‌دادند. که مبحث جداگانه ای داره و قصد نداریم این موضوعات رو اینجا بررسی کنیم فقط می خوام بگم که به این جنبه ها هم باید خودتون توجه داشته باشید. همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی وردپرس می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر وردپرس ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. لطفا بنده رو راهنمایی کنید که چطور میتونم این مشکل رو حل کنم . البته بنده از برنامه نویسی هیچی نمیدونم و سایتم رو خودم با ورد پرس طراحی کردم. اول تشکر کنم بابت سایت که همجوره جامعه وردپرس ایرانی داره ارتقا میده من از اولین روز یادگیری وردپرس همیشه تو این سایت مشکلات حل کردم.

خطاهای فایل robots.txt و اشتباهات آن را بررسی کنید

برخی از عوامل کاربر (ربات‌ها) ممکن است فایل robots.txt شما را نادیده بگیرند. این امر به‌ویژه در مورد خزنده‌های بد مانند ربات‌های بدافزار یا خراش دهنده آدرس ایمیل رایج است. این فایل به جای دیگری در سایت پیوند داده نشده است، بنابراین کاربران به احتمال زیاد به آن برخورد نمی کنند، اما اکثر ربات‌های خزنده وب قبل از خزیدن سایت، به دنبال این فایل می‌گردند.

گوگل لیستی از الگوهای تطبیقی و مثال ها را در اینجا گرداوری کرده است. کارکتر $ نیز برای اشاره به پایان یافتن یک یو آر ال استفاده می شود. برای قرار دادن کامنت می توانید از کاراکتر # در ابتدای توضیحات استفاده نمایید. وقتی از وایلد کارد یا متغیر استفاده کنید، عملا هر رباتی را نشانه رفته اید. مثل اینست که بگویید “هیچ موجود زنده ای” حق ندارد به تلفن شما دست بزند. این عبارت شامل تمام خویشاوندان، حیوون خونگی و حتی پرنده ی تو باغچه ها هم می شود.

برای اطمینان هم می‌توانید دوباره از همین ابزار برای مطمئن شدن استفاده کنید. برای دسترسی به دایرکتوری Root وب‌سایت‌تان می‌توانید به اکانت هاستینگ وب‌سایت وارد شوید. امکان دارد هر کدام از ربات‌ها دستورات را به شکل متفاوتی درک کند. یعنی امکان دارد دو ربات متعلق به یک موتور جستجو یا هر سرویسی، یکی از دستورات پیروی کند و دیگری پیروی نکند. گوگل اعلام کرد که برای حذف صفحه‌ها از نتایج جستجو، بهتر است از را‌ه‌های دیگری به جز فایل Robots.txt استفاده کنید.

این مقاله به کوشش رامین محمودی، حسین بابائی، صفیه منتظری و دیگر اعضای تیم نوین تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. هر آنچه برای کنترل این ربات‌ها فضول اما مفید لازم بود را به زبان ساده توضیح دادیم. اولین بخش، Crawl Rate Limit (حد نرخ خزیدن) است و دومی Crawl Demand.

در این حالت یکی از راه حل‌های پیشنهادی گوگل، استفاده از تگ noindex در هدر صفحه مورد نظر است. اگر نسبت به این موضوع هیچ اطلاعاتی ندارید ویا علاقه‌مند آشنایی و درک بهتر موضوع فوق العاده مهم بودجه خزش هستید حتما مقاله “بودجه خزش سایت چیست” را با دقت مطالعه کنید. البته بهتر است برای اطمینان بیشتر و جلوگیری صددرصد از ایندکس اینگونه صفحات از تگ noindex هم استفاده کنیم که در جلوتر به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. یکی از مواردی که متخصصین بایستی در نظر بگیرند بررسی چک لیست کلیک پذیری یکی… در مقاله پیشرو به بررسی کامل موضوع مهمی در بخش سئو به نام راهنمای سئو… سرعت صفحه چیست؟ سرعت صفحه ابزاریست که نشان می­دهد محتوای شما با چه سرعتی در…