سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

تخصص، اعتبار و مورداعتماد بودن سه شاخصی هستند که در رتبه بندی وب سایت ها اثر زیادی دارند. به یاد داشته باشید که یکی از اولین قدم هایی که در زمینه رتبه بندی صفحات از نظر کیفیت اهمیت دارد، این است که هدف آن صفحه مشخص باشد. باید بدانید صفحاتی که مشخص نیست چه هدفی دارند و معلوم نیست که قرار است چگونه به کاربران در جهت رفع مشکل هایشان کمک کنند، نمی توانند در SERP ها رنک بالایی بگیرند. اصلا هرکس بخواهد کار سئو سایت خود را انجام دهد، مگر می تواند به این موارد اهمیتی ندهد؟ به صورت ناخودآگاه این 3 ویژگی در روند کاری فردی که قرار است وب سایت خود را بهینه سازی کند، به وجود می آید. رتبه بندی سایت در گوگل شرکت شما یعنی جایگاه سایت شما در SERP گوگل. بهبود بهینه سازی سایت برای موتور جستجو به شما کمک می کند که رتبه بندی خودتان را تقویت کرده و میزان نمایش سایت خودتان به کاربران موتورهای جستجو افزایش دهید.

  • اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نشان داده نشود، به اهداف خود نمی رسد.
  • باید در مورد بهترین نام دامنه، عنوان ها، سرفصل ها و عناوین فرعی تصمیم بگیرد.
  • تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد.
  • به فعالیت خودتون در حوزه سئو و تولید محتوا ادامه بدید تا نتایج رو آرام آرام مشاهده کنید.

Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد. به کاربران و موتور‌های جستجو می‌گوید که صفحه مورد نظر بطور دائمی به آدرس جدیدی منتقل شده است. البته این 3 گام می‌توانند به صورت موازی نیز پیش بروند که نیاز به تخصص بیشتری برای انجام این موضوع است. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سال‌ها توانستیم نقش مهمی در اشتغال‌زایی، آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای در صنعت وب ایفا کنیم. متاسفانه فکر میکردم اینکه اگه زیر دامنه داشته باشم و یه سری مطالب مرتبط به سایت اصلی رو درش قرار بدم برای بالارفتن سئو سایت بهتره.

علت حذف ناگهانی صفحه ای از گوگل چیست؟

قرارگرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی ارگانیک خوب است، قرار گرفتن در بین 3 نتیجه اول عالی است اما تنها یک برنده وجود دارد، درست است؟! این یک چشم انداز فوق العاده است چرا که لینک اول حدود 35 درصد از تمام ورودی ها را به خود اختصاص می دهد و این یعنی کسی که براساس نکات آموزش سئو سایتی را سئو کرده می تواند درآمد بسیار زیادی از آن به دست آورد. نکته جذاب این است که شما می توانید مقالات رایگان زیادی در اینترنت در زمینه بهینه سازی سایت در گوگل پیدا کنید (از جمله در همین سایت نیوسئو)، اما باید عاقلانه انتخاب و رفتار کنید. از این گذشته پیشنهاد می کنم در دوره ها، کلاس ها و وبینارهای مختلف شرکت کنید. فعالیت های خردمندانه و برنامه ریزی شده، رتبه بندی صفحات سایت شما را در صفحه نتایج جستجو گوگل بهبود می بخشد که خیلی سریع سبب افزایش ترافیک سایت شما می شود. اگر مخاطبان این افزایش ترافیک را تبدیل به مشتری کنید، افزایش درآمد چشمگیری خواهید داشت.

در ضمن این ابزار نقاط ضعف شما را هم می‌گوید و راه‌کارهایی برای بهبود آن ارائه می‌دهد. گوگل آنالیتیکس (google-analytics) یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد گوگل است. هر وقت از کارکنان و کارشناسان بخش جستجوی گوگل می‌پرسند که گوگل از چه اطلاعاتی برای تحلیل رفتار جستجوی کاربران استفاده می‌کند؟ آنها در جواب می‌گویند فقط رفتار کاربران موقع جستجو را رصد می‌کنیم. کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این.

این پیوندها بک لینک نامیده می شوند و شامل پیوندهای طبیعی و پیوندهای دستی هستند. لینک سازی را در طول مدت زمان انجام دهید و در ابتدا تعداد زیادی بک لینک دریافت نمایید. سعی کنید از سایت های زیادی بک لینک دریافت کنید و روند لینک سازی را تنها به یک یا چند سایت محدود نکنید. از وب سایت هایی لینک دریافت کنید که در حال رشد هستند و به صورت منظم تولید محتوا می کنند.

عوامل موثری بر تعیین هزینه خدمات سئو سایت موثر است، از جمله وضعیت سایت، رقابت در حوزه مورد نظر و موارد دیگر. موضوع مورد نظر خود را بهتر و با جزییات بیشتری از سایر رقبا پوشش دهید. در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه دهی، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کنند. حاصل این فرایند مشخص شدن رتبه صفحات مختلف از سایت‌های متفاوت برای یک کلیدواژه خواهد بود. حالا قصد دارم یک سایت جدید با دامین جدید و همون مطالب سایت قبلی ایجاد کنم و با دات نت روش کار کنم تا همه موارد رو ریز یه ریز بتونم کنترل کنم برای سئو.

Traffic چیست؟

آیا می خواهید محتواهای شما بیشتر دیده شوند؟ طبیعتا یکی از اهداف اصلی که در حال مطالعه این مطلب آموزش سعو هستید، همین است. نوشتن یک محتوا و نمایش نتایج بررسی آن توسط مخاطبان سایت چیز جدیدی نیست، اما در دنیای اینترنت همه چیز قابل بررسی است. شما می توانید نظرات کاربرانتان در مورد ابزارها، فیلم ها، کافه ها، رستوران ها و … را ثبت و نمایش دهید و یا حتی نظر شخصی خود را برای هر کدام از موارد مذکور اعلام کنید. وبلاگ نویسیراهی ساده برای کسب درآمد از موضوعی است که شما دوست دارید (خاطرات مسافرت، بازاریابی و …). نوشتن وبلاگ های با محتوای ارزشمند و مقالات عمیق، می تواند برند و نام شما را در صنایع مختلف بسیار بزرگ کند. البته دقت داشته باشید که حتما باید نکات آموزش سئو در مورد وبلاگ مدنظر شما پیاده سازی شود تا اثربخش باشد.

Domain Authority پیش بینی می‌کند که یک وب سایت، چه رتبه‌ای در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کسب می‌کند. امتیاز Domain Authority بین محدوده 1 تا 100 است و هر‌چه امتیاز یک دامنه بیشتر باشد، نشانه توانایی بیشتر آن دامنه در گرفتن رتبه خواهد بود. اعتبار دامنه با ارزیابی چندین فاکتور ازجمله تعداد کل لینک‌های ورودی به سایت محاسبه می‌شود. لازم به ذکر است، Domain Authority معیاری که گوگل از آن برای تعیین رتبه سایت در صفحات نتایج جستجو استفاده کند نیست و در رتبه بندی سایت بی‌تاثیر است.

حال اگر متوجه شده اید که وب سایتتان یکسری بک لینک ضعیف دارد که اطلاعی از آن ها ندارید و شخصا دخلی در ایجاد آن ها ندارید، جای نگرانی وجود ندارد. چراکه گوگل این مسئله را متوجه می شود که همه بک لینک های بد را خود شما نساخته اید و شما رقیبانی دارید که می خواهند سایت شما توسط گوگل جریمه شود. کامنت توضیحی برای یک محصول؛ برای یک محصول پرطرفدار، یک محتوای آموزشی کوتاه بنویسید و در آن یک بک لینک برای وب سایت خود ایجاد کنید.

اگر سایت بزرگی دارید و به صورت مداوم آپدیت می‌شود؛ مثلا هفته‌ای یک مقاله می‌نویسید و صفحات دیگر به سایتتان اضافه می‌شود؛ یکی از بهترین گزینه‌ها این است که برای سایتتان سیستم اسکیمای اختصاصی کد نویسی شود. برای کنونیکال‌سازی صفحات کافی است یک رل کنونیکال در تک تک صفحات سایتتان قرار داشته باشد. یا مثلا اگر یک وب‌سایت فروشگاهی دارید نباید آدرس صفحه سبد خرید را در نقشه سایت قرار دهید.