سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

اگر سئو را درست یا کامل انجام‌ندهیم، نه تنها باعث از دست‌رفتن هزینه و زمان می‌شود، بلکه ممکن‌است تاثیر منفی بر سئوی ما داشته‌باشد و از جایگاه فعلی خود، چند پله سقوط کنیم. اگر بخواهیم سئو را به‌صورت کلمه‌به‌کلمه معنی‌کنیم، «بهینه‌­سازی موتور جستجو» معنای آن خواهدبود. اما برای انتقال بهتر معنای سئو، باید آن را به‌صورت «بهینه‌سازی برای موتور جستجو» معنی کرد که توضیح بهتری ارائه می‌دهد. چون در سئو قرار است وبسایت را برای موتورهای جستجو، بهینه کنیم. هدف سئو، بالابردن سطح کیفی و کمی ورود بازدیدکنندگان گوگل به سایت و دیده‌شدن برند در موتورهای جستجو به واسطه روش‌های ارگانیک (طبیعی) و بدون پرداخت پول است. یک ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی در سئو می باشد که کلمات کلیدی بلند را که رقیبان کمتری دارند، بیابید.

  • می توانید عناوین مطالب و کلیدواژه های خود را در همه صفحات در تگ H3 قرار دهید.
  • روند بهبود نتایج ارگانیک و استفاده از تبلیغات پولی برای بهبود دیده شدن وب سایت شما.
  • موتور‌های جستجو از تگ‌های متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپت‌ها در صفحات نتایج جستجو استفاده می‌کنند.
  • اگر علاقه مند هستید که در مورد سیستم های مدیریت محتوایی بیشتر بدانید، مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید؛ راستی ما یک مقاله هم با عنوان وردپرس چیست نوشته ایم که مطمئن هستیم برایتان مفید خواهد بود.

در تبلیغات گوگل با متوقف شدن پرداخت مبلغ به گوگل، سایت شما از صفحه نتایج جستجوی گوگل محو می‌شود در صورتیکه در سئو اگر سرمایه گذاری روی سئو را متوقف کنید، نمایش سایت شما در گوگل متوقف نمی‌شود. بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد. از استفاده بیش از حد و غیر ضروری و نا مفهوم کلمه کلیدی در جای جای متن خودداری کنید. متن را برای ربات گوگل بهینه سازی نکنید و همواره کاربران خود را در نظر داشته باشید. هیچکس متن‌ نامفهومی که توسط گوگل ترنسلیت ترجمه شده‌ و قابل خواندن نیست را دوست ندارد. نگارش متون بی‌کیفیت تاثیر منفی بر دیدگاه کاربر درباره اعتبار سایت شما می‌گذارد.

SEM و تفاوتش با SEO

یک گزینه جستجوی ساده در بالای هر جدول داده برای محدود کردن نتایج وجود دارد. دو عمل تقسیم بندی و فیلتر کردن داده ها در انتخاب داده های مناسب جهت تجزیه و تحلیل بسیار مهم است. در هر گزارش، می توانید داده ها را بیشتر تقسیم بندی کنید تا نتایج دقیقتری را بر اساس نیازهای خاص خود مشاهده کنید. در این راهنمای سئو، ما 3 استراتژی رایج را که بسیار خوب عمل می کنند را پوشش خواهیم داد.

UI Design چیست و تاثیرش در سئو

از نظر فنی چیزی به اسم لینک فالو وجود ندارد زیرا خصیصه‌ای تحت عنوان “dofollow” وجود ندارد. این عبارت صرفا برای تمیز دادن لینک‌های معمولی از لینک‌های نوفالو ابداع شد. در ادامه به بررسی موردی اساسی‌ترین نیازمندی‌های سئو خواهیم پرداخت و به تفصیل در مورد هریک از آن‌ها توضیح خواهیم داد. شاید بهترین تعریف برای نرخ بازگشت سرمایه، نسبت سود حاصله به میزان هزینه و سرمایه پرداخت شده باشد. نمودار بالا بیانگر این مساله است که شما با سرمایه گذاری مثلا صد میلیونی روی سئو، سود ۴۹ میلیون تومانی برداشت خواهید کرد. نقل مطالب متمم به هر شیوه و با هر عنوان، تخلف محسوب شده و متخلفین بر اساس قوانین جاری کشور مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.

اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید. Rendering به عملیات تبدیل محتوا‌ی کد‌نویسی شده در زبان HTML به محتوای قابل خواندن توسط کاربران گفته می‌شود. Server-Side Rendering یا تفسیر سمت سرور، به تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل استفاده در مرورگرها، در سرور اطلاق می‌شود. هر زمان شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر شما در‌خواستی را که شامل محتوا‌ی آن وبسایت است، به سرور ارسال می‌کند.

چه طور میتوانیم به صفحه اول در گوگل بیاییم؟

بک لینک‌ها همیشه در مبحث سئو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده‌اند. اما الگوریتم پنگوئن گوگل، طی یکی از بروز رسانی‌های خود، بساط لینک سازی‌های غیر‌طبیعی (لینک‌هایی که برای دستکاری رتبه صفحات ایجاد می‌شوند) را بر‌چید و اینگونه بود که کیفیت بر کمیت ارجحیت پیدا کرد. بعد از این بروز رسانی گوگل، سایت‌هایی که با استفاده از لینک‌های Sitewide قصد سئو‌ی کلاه سیاه داشتند، پنالتی شدند و امروزه دیگر شاهد چنین لینک سازی‌هایی نخواهیم بود.

به این معنی که سئو کار می خواهد با استفاده از روش هایی که مطابق استاندارد های گوگل نیستند، ولی به سادگی توسط ربات های گوگل هم قابل شناسایی نیستند، به بهبود رتبه سایت کمک کند. دلیل استفاده از آن سرعت بالا در عین حال دائمی بودن آن می باشد. یعنی محتوا ها و مواردی که در داخل سایت انجام می شود تا تجربه کاربری را بهتر کند. گوگل یکی از موتور های جستجو است که برای آن که نتایج درستی را به کاربران نشان دهد نیاز دارد که میزان محبوبیت یک صفحه میان کاربران را بسنجد. فاکتور های مختلفی وجود دارد که ربات های خزنده موتور جستجو گوگل از طریق خزش در سایت های مختلف آن عوامل را مورد بررسی قرار میدهند و در صورتی که سایتی این موارد را دارا بود امتیاز مثبتی به آن داده میشود.

این یعنی اگر دیجی کالا یک سایت معتبر است، باید سایت های دیگری که در سطح وب فعالیت میکنند، گهگاه از صفحات خود به آن لینک داده و در موردش صحبت کنند. به عنوان مثال سایت backlinko یکی از سایت های خارجی معتبر در زمینه آموزش سئو است، اینکه الان من در این مقاله به این سایت یک لینک دادم، اعتبار آن را تایید کرده و گوگل هم برای دادن نتایج مناسب به آن اقدام میکند. نقشه سایت یا sitemap یک فایل MXL تشکیل شده از یک سری کدهای برنامه نویسی است.

تا اینجای کار به خوبی متوجه شدید که سئو چیست و باید درباره نحوه درآمدزایی و قیمت هایی که برای پروژه های سئو در نظر می گیرند نیز اطلاعاتی داشته باشید. ما در محتوای محاسبه قیمت سئو سایت به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم اما در ادامه نکاتی را بررسی می کنیم که به طور خلاصه اطلاعاتی در این زمینه دریافت کنید. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید. بهبود سرعت وبسایت یک امر شدیدا تکنیکال و فنی است و برای کاربران با دانش فنی اندک کسب نمره بالا در ابزارهای تست سرعت، سخت و دشوار است.