سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-لیلی ری | سئو

نه، فقط به این معنی است که گوگل می تواند نسخه موبایل وب سایت من را بخواند. خیر، لینک دادن به وب سایت های دیگر تنها بازدیدکنندگان را از سایت شما دور می کند. لینک های خارجی موجب انتقال کاربران از یک صفحه از دامین شما به صفحه دیگری از دامینی دیگر می شوند. اما اگر از عهده هزینه های خدمات سئو بر نمی آیید، روش های جایگزین ارزان تری نیز وجود دارد. آموزش سئو و استفاده از افزونه های سئو دو تا از این روش ها هستند. البته دقت داشته باشید که استفاده از افزونه های سئو نیز نیاز به آگاهی وسیعی از مقوله سئو دارد.

  • چیزی که قابل اندازه‌گیری نباشد را نمی‌توان بهبود داد.این جمله خود به تنهایی اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌ها و استفاده از یک ابزار مناسب مثل گوگل آنالیتیکس را برای بررسی وضعیت بازدید و سئو سایت مشخص می‌کند.
  • سئوی داخلی انجام کلیه ی کارهایی است که در داخل سایت به منظور بهینه سازی سایت انجام می شود.
  • برای مثال، وقتی درباره اتومبیل صحبت شود، خودرو، موتور، جاده، لاستیک و تابلو‌های راهنما کلمات کلیدی هم معنی هستند.

از جاوا اسکریپت در کد‌نویسی امور پیشرفته‌تر مثل پرینت گرفتن زمان و تاریخ و ساخت تقویم، که با استفاده از HTML ممکن نیستند، استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که زبان Java Script با زبان Java هیچ ارتباطی ندارند. مثلا لینکی با عنوان “مدیر‌وب” به صفحه‌ای در سایت مدیر‌وب داده شود. نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود. Meta Refresh معمولا با شمارش معکوس 5 ثانیه‌ای و متنی با مضمون “اگر بعد از 5 ثانیه به صفحه مورد نظر هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است.

به همین دلیل است که، گوگل مدام سایت و محتوای آن را بررسی می‌کند و از هر نظر مورد سنجش قرار می‌دهد. اگر بودجه کم و زمان زیادی دارید، بد‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، رجوع به مراکز ارائه دهنده خدمات سئو‌ی کار‌نا‌بلد و غیر‌حرفه‌ای است. اگر به بهبود سئو‌ی سایت خود علاقه‌مندید، اما نمی‌توانید از خدمات سئو‌ی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید.

از طرف دیگر، وارد کردن دامنه می تواند نمایه بک لینک وب سایت، اعتبار دامنه، ترافیک و محتوای با بهترین عملکرد را نشان دهد. فرآیند سئوی خارجی وب سایت شما را قادر می سازد تا در پلتفرم دیجیتالی تبلیغ شود. در حین تبلیغ، باید این کار را به روشی بهینه برای موتورهای جستجو نیز انجام دهد. اولین مورد از مطالعات سئو خارجی ایجاد مقالات تبلیغاتی و انتشار این مقالات است. نوشتن مقالات تبلیغاتی مناسب برای حوزه تجاری شما عاملی است که تأثیر مثبتی بر پیشرفت سایت در موتورهای جستجو دارد.

اگر UX وب سایت شما روان و در دسترس نباشد، انجام هر کاری مهمی در وب سایت شما برای همه ی مخاطب ها سخت خواهد بود. بیش تر از ۵۰٪ از کل ترافیک آنلاین از طریق تلفن همراه است، بنابراین وقتی صحبت از مواردی مانند UX می شود، موارد فنی بسیار مهم هستند. مخفف کلمه ی Search Engine Marketing به معنی بهینه سازی شبکه های اجتماعی است. این کلمه در سایت ‌های بازاریابی و تبلیغاتی بیشتر به کار می رود. SEM از دو بخش SEO و PPC تشکیل شده که PPC به معنی پرداخت به ازای کلیک بر روی مطالب و تبلیغات اینترنتی است. ۲- برای سئو باید وبسایت خود را بهینه سازی نمایید و به استانداردهای گوگل نزدیک شوید.

Alt Text چیست و چرا اهمیت زیادی در سئو دارد؟

لازم به ذکر است ما اطلاع دقیقی از کلمات معنایی (از نظر گوگل) نداریم و نمی‌دانیم مثلا برای کلمه جلوبندی خودرو؛ از نظر گوگل چه کلماتی مرتبط است. البته راهکارهایی برای معناگرایی وجود دارد که تا حدی اثبات شده هستند و در ادامه به آن‌ها می‌پردازم. ایده اصلی در معناگرایی این است؛ از کلمات مرتبط به کلمه کلیدی در صفحه استفاده شود. هر کلمه کلیدی در واقع یک پرسش است که در یک قالب یک کلمه گنگ یا واضح قرار می‌گیرد و شما باید منظور دقیق کاربر از این سوال را متوجه شوید. بدیهی است که گام بعدی آماده‌سازی این است که کلمه کلیدی صفحه و موضوع اصلی صفحه مشخص باشد.

بنابراین هر چقدر سرعت سایت شما بالاتر باشد و میزبانی قدرتمندتری داشته باشید سرعت خزش در سایت شما بالاتر می‌رود. شما می‌توانید دکمه زمان‌بندی را بزنید و تاریخ انتشار دهید. طبق تحقیق من؛ یک نویسنده خوب می‌تواند روزی تا ۵ مقاله ترجمه‌ای بنویسد. البته اگر در شروع کار هستید و توان پرداخت حقوق تولید کننده محتوا را ندارید مجبور هستید خودتان وقت بگذارید و محتوا تولید کنید. از آنجا که یافتن نویسنده خوب کمی سخت است؛ سعی کنید همیشه در فوتر سایتتان یک منو برای استخدام نویسنده قرار دهید. در چند سال اخیر و با رشد وبلاگ‌نویسی و وبلاگ‌نویسان و همچنین با افول روزنامه و مجلات چاپی؛ سایت‌‌های محتوا محور زیاد شده‌اند.

اولویت پیشنهادی من برای ساخت صفحات یک سایت تازه تاسیس

یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند. برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود.

وب سایت هایی ایجاد کنید که هم در دسکتاپ و هم در دستگاه های تلفن همراه سریع بارگیری شوند. وب سایت خود را دوستدار مجله خبری سئو و مطابق با استاندارهای SEO طراحی کنید. خوشحالیم که این بخش مورد توجه شما قرار گرفته و تلاش میکنیم که با جمع آوری نظرات بیشتر ارزش و کارایی آن را تا حد امکان افزایش دهیم. خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است.