سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!

همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند. این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. در تعیین اینکه به چه بودجه‌ای برای سئوی سایت خود نیاز دارید، عوامل و معیار‌های مختلفی دخیل هستند. بطور کلی، در بررسی یک وب سایت، پرسش‌های زیر مطرح می‌شوند و سپس مدت زمان مورد نیاز و مبلغ قابل پرداخت برای سئو‌ی آن، برآورد می‌شود. اولین جایی که برای گرفتن مشاوره تخصصی یا پاسخ سوالات خود می‌روید، کجاست؟ عمدتا اینترنت و موتور‌های جستجو. وقتی مطلب یا سوالی را در نوار جستجو وارد می‌کنید، لینک‌هایی که در صفحه نتایج برایتان ظاهر می‌شوند، هر کدام یک محتوا هستند.

  • در سرچ کنسول بخشی به نام international Targeting تعریف شده است که می‌توانید کشور و مخاطبین هدف خود را تعیین کنید.
  • با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.
  • Sitemap یا نقشه سایت، همانطور که از اسمش می‌توان فهمید، نقشه‌ای از سایت شماست که به موتور‌های جستجو در پیدا‌کردن، کرال کردن و ایندکس کردن تمام محتوا‌های موجود در وبسایت شما کمک می‌کند.
  • Cloaking یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه است که در آن محتوایی که به کرالر‌های موتور‌های جستجو نشان داده می‌شود با محتوایی که به کاربران نشان داده می‌شود متفاوت است.
  • همان لینک‌های آبی رنگی که کاربران در صفحه نتایج جستجو بر روی آن کلیک می‌کنند تا وارد آن صفحه شوند.

موتورهای جستجو هوشمند هستند اما با وجود پیشرفت فراوان هنوز به توسعه احتیاج دارند. موتورهای جستجو همواره در حال فعالیت در جهت بهبود بخشیدن به تکنولوژی به منظور بررسی عمیق‌‌تر در وب و بازخورد بهتر نتایج از کاربران هستند. اگر پا را فراتر گذاشته و محتوا را بدون خلق ارزش جدیدی از سایت‌های دیگر کپی کنیم عملا وارد منطقه سیاه سئو شده‌ایم. این روش سئو مابین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بوده و در کل با توجه به ریسک آن پیشنهاد نمی شود. به این دلیل که روش های سئو کلاه خاکستری نه به دسته کلاه سفید و نه به دسته کلاه سیاه تعلق دارند زیرا شرایط و ضوابط مربوط به این سئو نامشخص است. با این وجود، استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری منجر به محدودیت سایت در موتورهای جستجو نمی شود.

کلاه سیاه ها

برای مثال، اگر شما نرخ کلیک خود را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دهید، بدون نیاز به گرفتن رتبه بهتر، به سادگی توانستید ترافیک وبسایت خود را 2 برابر کنید. برای آنکه بهترین نتیجه را از این دو ابزار گوگل بگیرید، می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید. با متصل کردن این دو ابزار، اطلاعات دریافتی از هر دو منبع را با‌هم ادغام کرده و به گزارش‌های اضافه‌ای دست پیدا می‌کنید، که فقط در صورت متصل کردن آن‌ها به یکدیگر قادر به دستیابی به آن‌ها خواهید بود. Scripting Language یا زبان اسکریپت نویسی اغلب بصورت مترادف بکار می‌روند، در صورتیکه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

اما بعد از چند ماه همه چیز عوض شد و این سیل ترافیک بود که به سایت ما سرازیر میشد. فایل robots واقع در مسیر ریشه وب سایت ها بوده و این فایل با دستورات خود به راهنمایی ربات های موتورهای جستجو در هنگام پایش و خزیدن در وب سایت ها می پردازد. غالب سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس دست به تولید اتوماتیک این فایل می زنند. لینک های داخلی می توانند به کسب رتبه بهتر و همچنین پایش وب سایت شما کمک کنند.

به روز رسانی محتوا

همچنین، زیر صفحات آن، صفحات فرزند به حساب می‌آیند و نمی‌توانند بدون صفحه والد وجود داشته باشند. صفحات فرزند، معمولا صریح‌تر و با جزئیات بیشتری ایجاد می‌شوند. به عبارت دیگر، شما می‌توانید از صفحه والد برای پرداختن به یک مبحث گسترده و کلی (مثل همین صفحه) استفاده کنید و هر بخش آن را تک به تک با جزئیات بیشتری در قالب صفحات فرزند شرح دهید. عنوان یک مطلب را tittle می‌گویند که مهمترین بخش در سئوی آن مطلب به حساب می‌‌‌‌آید. در عنوان یک مطلب حتما باید کلمه‌ی کلیدی اصلی که می‌خواهیم روی آن سئو شویم را استفاده کنیم ،قطعا وجود کلمه کلیدی ما در عنوان مطلب تاثیر بسیار بالایی در سئوی سایت خواهد داشت.

یعنی زمانی که بیشترین احتمال خرید وجود دارد؛ زمانی که مشتری‌ها در جستجو‌ی محصولات یا خدماتی هستند که شما ارائه می‌دهید. رایج‌ترین شیوه تبلیغات گوگل، تبلیغات در صفحه نتایج جستجو است. به این صورت که فردی که تبلیغات کسب و کارش را به گوگل سپرده است، کلمات کلیدی را انتخاب می‌کند تا در صورت جستجوی آن‌ها، تبلیغات او قبل از نتایج اصلی نمایش داده شود. وجود علامت Ad (آگهی) در کنار نتایج نیز، راه تشخیص این تبلیغات از نتایج اصلی است.

در عوض میتوانید از عبارت “بالا رفتن مرد از کوه” هم استفاده کنید. این مسئله بدان معنا نیست که باید کلمه کلیدی هدف را در همه این مکان ها قرار دهید. این متن تصویر را برای بازدیدکنندگان کم بینا و همچنین پایشگر ها توصیف می کند. با تمرکز بر انواع اهداف جستجو (از جمله هدف اطلاعاتی) می توانید به شکل های مختلف کاربر را به خریدار تبدیل کنید. ما اولین مرحله در این فرآیند یعنی یافتن کلمات کلیدی مناسب را در فصل قبل پوشش داده ایم. این امتیاز بر اساس معیار آتوریتی صفحات دیده شده در صفحه اول برای کلمه کلیدی مورد نظرتان محاسبه می شود.

اگر خواهان افزایش ترافیک وبلاگ خود هستید نوشتن یک پست مهمان به شما کمک شایانی می کند. کاربران بعد از مشاهده وبلاگ شما در صورت مفید واقع شدن آن به صورت مستقیم به سایت شما سر میزنند. اگر تراکم کلمات کلیدی کمتر از حد مجاز بود باید ببینید کلید واژه به طور کامل در متن استفاده شده است یا خیر. را به صورت مستقیم و از طریق محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی افزایش می دهیم.

کسب رتبه اول و یا صفحه اول در جستجوی گوگل، زمانی ممکن خواهد شد که شما سایت خود را به طور مداوم، بهینه‌سازی نمایید. این بهینه‌سازی‌ها به نحوی می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار شما کمک کند و سایت شما را در بهترین و بالاترین رده‌های جستجوی گوگل، نگه دارد. منظور از کلمات کلیدی و کلید واژه ها ، آن کلماتی است که در زمینۀ شما اهمیت دارند و کاربران بیشتر آنها را جستجو می‌کنند. با شناختن این کلمات شما می‌توانید تمرکز خود را به سمت آنها معطوف نمایید و مطمئن شوید که هنگام جستجوی این کلمات، وب‌سایت شما در صحفۀ اول جستجو نمایش داده شود.

Gray Hat Seo یا سئو‌ی کلاه خاکستری نه کلاه سیاه است و نه کلاه سفید؛ بلکه مابین این دو است. در‌واقع، نه چیزی است که حاضر باشید موتور‌های جستجو را از انجامش مطلع سازید و نه چیزی است که لازم باشد بطور خودکار بخاطرش پنالتی شوید. چرا‌که شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو درباره این اقدامات، نا‌معلوم و غیر‌واضح است. سئو‌ی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندی‌ها انجام می‌شود. برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید. Google Ads راهی موثر برای افزایش ترافیک و سوق دادن مشتریان بالفعل به سمت کسب و کار خودتان، در بهترین زمان ممکن است.