سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟

لینک های داخلی می توانند رتبه وب سایت شما را بهبود بخشند. اگر یک صفحه دارای تعداد زیادی لینک داخلی مرتبط همراه با انکر تکست های توصیفی خوبی باشد، گوگل صفحه لینک شده را بهتر درک می کند، آن را در ساختار صفحه شما صفحه مهمی می داند و به آن اهمیت بیشتری می دهد. عمل نشانه‌گذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا نشانه‌گذاری اسکیما می‌گویند. کدهای اسکیما به گوگل کمک می‌کند تا راحت‌تر بتواند محتوای صفحه شما درباره چیست تا در نتایج مرتبط در رتبه‌بندی قرار بگیرید. نکتۀ دیگری که در خصوص بهینه سازی تصاویر سایت وجود دارد، انتخاب نام مناسب برای آن‌ها و استفاده از تگ Alt است. تگ Alt به موتورهای جستجو کمک می‌کند متوجه موضوع عکس و ارتباط آن با متن شوند.

بخش های آنالیز و جمع آوری اطلاعات را به این ابزارها بسپارید و خودتان تنها نقش تحلیل گیر و تصمیم گیرنده را بازی کنید. گوگل همیشه بر روی کیفیت محتوا و رضایت کاربران تاکید داشته است. کاربران دوست دارند بخوانند، گوش دهند، تماشا کنند و اگر دوست داشتند با دیگران به اشتراک بگذارند.

البته که رنکینگ در درجه اول اهمیت قرار دارد، اما این روزها باید حواستان به موقعیت صفر هم باشد. نکته ای که سعی دارم به شما گوشزد کنم این است که حتی اگر شما در رتبه 1 هم قرار گرفتید باز هم ممکن است فردا جایگاهتان تغییر کند و رقبا جایگزین شما شوند. این نوع مربوط می شود به جستجوهای خاصی که ما انجام می دهیم.

  • در سپتامبر ۲۰۱۳، کمپانی گوگل از آپدیت الگوریتم مرغ مگس‌خوار رونمایی کرد؛ یک الگوریتم که جهت بهبود پردازش زبان طبیعی گوگل و درک معنایی صفحات وب طراحی شد.
  • امروزه مردم تنبل شده اند و کلیدهای به اشتراک گذاری مطالب همیشه باید در وب سایت شما و دم دست آنها باشد.
  • مثلا یک سایت شرکتی یا پزشکی یا چیزی شبیه به این‌ها دارید و نمی‌خواهید به صورت مداوم محتوا تولید کنید.
  • این آرا به آن ها کمک می کند تا تشخیص دهند که کدام صفحه در یک موضوع معین (از میان هزاران مورد مشابه) شایسته رتبه بندی در بالای نتایج جستجو است.

بیشتر افراد schema markup را مساوی با ستاره و FAQ در نتایج گوگل می‌دانند. برای تست سرعت سایت بر اساس این معیارها می‌توانید از google pagespeedinsight یا gtmetrix استفاده کنید. حالا بیایید ببینیم چگونه باید سایت را از لحاظ تکنیکال بهینه کنیم.

در گذشته، تولید کنندگان محتوا فقط برای یافتن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، اقدام به انجام فرایند “جستجوی کلمات کلیدی” میکردند. با ویژگی Google Autocomplete یا تکمیل خودکار گوگل، فقط باید کلمه کلیدی اولیه خود را در جستجوی گوگل بنویسید و سپس پیشنهادات به طور خودکار ظاهر می شوند. همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد. در کنار بروزسانی های کوچک تری که هر روز در الگوریتم گوگل اتفاق می افتند، گوگل معمولا بروزرسانی های بسیار مهمی را هم هر سال پیاده سازی میکند.

White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید چیست؟

برای اطلاعات بیشتر در مورد تگ alt می‌توانید به مقالۀ تگ آلت چیست در وبلاگ ما مراجعه کنید. کاربران وقت کمتری روی سایت‌های کُند می‌گذارند و با بستن زودهنگام صفحه به گوگل می‌فهمانند که این سایت خوب نیست. حالا یکی از عوامل تاثیر گذار روی سرعت سایت چیست؟ حجم عکس‌ها!

ولی بنظرم اگر قصد دارید یک سایت برای ثبت آگهی خودرو راه اندازی کنید بهتر است به صورت یک دامنه مستقل باشد. در این صورت شانس بهتری برای رقابت به سایت های قدیمی و معتبر موجود در این حوزه خواهد داشت. البته اگر سایت شما با آدرس https باز میشود به چهار حالت نیاز دارید در غیر اینصورت همان دو حالت مربوط به http کفایت میکند.

بهترین روش یادگیری و آموزش مفاهیم سئو چیست؟

مطالب کوتاه عالی است و تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد اما این به معنی توجه نکردن به مطالب بلند نیست. از فاکتور های تعاملی با کاربران تا فاکتور های مربوط به سئوی خارجی سایت . با افزونه های زیادی که وجود دارند امکان افزایش سرعت سایتتان است. برای اینکه سایتتان در اختیار کاربران باشد نیاز به یک هاست با کیفیت هست که همیشه آپ تایپ باشد.

اگر سئوی سایت برای شما موضوع جالبی است، بهتر است سعی کنید بیشتر درباره آن بدانید. البته یادگیری همه چیز درباره این موضوع عملاً غیرممکن است، زیرا مباحث مربوط به آن دائماً در حال تغییر و بهبود است. بررسی کنید که برای هر کلمه کلیدی رقبا چه فعالیتی (تهیه فیلم، پادکست، متن و عکس) انجام داده اند و شما یک گام بالاتر را انجام دهید. آمار ترافیک وب سایت رقبای خود و معیارهایی مانند محبوبیت، میزان تعامل، بازدیدکنندگان منحصر به فرد و… در صورت داشتن اسپم اسکور، لینک ها را disavow کنید و از سایت های بک لینک دریافت کنید که کمترین اسپم را دارند. به سئو تکنیکال، سرعت سایت و موارد مربوط به کرالینگ سایت غافل نشوید.

همه می‌دانیم که گوگل سالانه الگوریتم های خود را تغییر می‌دهد و در صورت غفلت از این موضوع، به زودی رتبه خوبتان در گوگل را از دست می‌دهید. زمانیکه یک صفحه از سایت شما در منوی اصلی سایت قرار میگیرد به واسطه لینک سازی خوبی که برایش انجام میشود جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کند. اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید.