سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست-لیلی ری | سئو

مشکلی که این صفحات بوجود می‌آورند این است که بودجه خزش سایت هدر می‌رود، محتوای ضعیف و تکراری در سایت بوجود می‌آید و ده‌ها مشکل جانبی دیگر. بنابراین به نظر من سایتی که بدون اصول سئو طراحی شود هیچ فایده‌ای ندارد. مثلا موفقیتی که به ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان هزینه نیاز داشت، با ۲ برابر این مبلغ کسب شود.

  • اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیون‌ها سایت جریمه شده توسط موتور‌های جستجو، محاسبه می‌شود.
  • در مرحله بعدی، صفحات موجود در فهرست گردآوری شده را با در نظر گرفتن صدها فاکتور رتبه دهی، رتبه‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کنند.
  • به بیانی تربیتی که ارتباط صحیح با جامعه هدف و جذب دوستان بیشتر که همانا مشتری یا بازدیدکننده سایت هستند.
  • مشخص است که سئو سفید برای سایت شما مناسب‌تر است و درکل زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن به طول می‌انجامد.

موتورهای جستجو و کاربران برای محتوای باکیفیت ارزش قائل هستند، اما ممکن است به هر دلیلی نتوانید محتوای در سطح بالا تولید کنید. یک گزارش‌نویس به طور مداوم رتبه‌ کلمات کلیدی، میزان ترافیک سایت، روند جستجو، بک‌لینک‌ها و تست‌های تشخیصی را برای اندازه‌گیری موفقیت شما بررسی و به شما گزارش می‌کند. در خدمات سئو On-page اقداماتی شامل بهینه‌سازی عنوان، افزودن کلمات کلیدی هدفمند به متن اصلی، استفاده از تصاویر جذاب و بهینه سازی ساختار صفحه انجام می‌شود. محتوای با کیفیت بالا، وب سایت شما را به عنوان یک مرجع معرفی می کند و برای جذب بازدیدکننده و افزایش رتبه ضروری است.

مراحل اصلی سئو سایت

بازگشت سرمایه از بازاریابی محتوا، زمان‌بر است و در واقع یک استراتژی بلند مدت است. حالا بیایید ببینیم چه کارهای برای افزایش اعتبار دامنه می‌توانید انجام دهید تا از رقبای خود پیشی بگیرید. مکانیزمی شبیه به دامین اتوریتی است با این تفاوت که برای تک تک صفحات سایت محاسبه می‌شود. در تصویر زیر که مربوط به سایت ahrefs است یک آدرس وارد می‌شود و عدد دامین ریتینگ که در واقع همان دامین اتوریتی است دریافت می‌شود. ابزارهای دیگر سئو نیز مانند ahrefs.com و semrush.com و البته سایر ابزارها، چیزی شبیه به دامین اتوریتی را ارائه می‌دهند.

سایت searchengineland در این رابطه تحلیل جالبی ارائه کرده است که من در ادامه به صورت خلاصه آن را آورده‌ام. به زبان دیگر؛ یکی از کارهایی که هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد؛ یادگیری ماشینی است. یادگیری ماشینی یعنی کامپیوتر به جای اینکه توسط انسان آموزش داده شود، می‌تواند به خود آموزش دهد که چگونه کاری را انجام دهد. این کار باعث می‌شود شانس بیشتری در جستجوهای محلی داشته باشید.

SEO چیست؟

مثلاً شما می‌توانید بهترین محتوای خود مانند بلاگ پست‌ها را در نظر بگیرید. در ادامه شما خواهید دید که این کار به چه صورت انجام گرفته است. از هر ۱۰ نفر ۸ نفر از مصرف‌کنندگانی که محتوا روی موبایل آن‌ها به خوبی نمایش داده نشود، با محتوا ارتباط برقرار نمی‌کنند و سایت را می‌بندند. در واقع بیشتر افراد، هنگام بارگیری نسخه‌ی دسکتاپ در تلفن همراه دکمه‌ برگشت را می‌زنند. همچنین گوگل در بشتر مواقع تنها به توضیح مختصری از این الگوریتم ها و حساسیت های موجود برای رتبه دهی سایت صحبت می کند و بیشتر موارد را سئوکاران حرفه ای و به مرور زمان و بدست آوردن تجربه کسب می نمایند.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

کاربران و عملکردی که در مشاهده یک سایت و بخش‌های مختلف آن دارند در سئوی سایت موثر خواهد بود. گوگل که یکی از مهمترین موتورهای جستجو و انتخاب تقریبا ۹۷ درصد بازدیدکنندگان است، مدت زمان حضور کاربران در وب سایت را یک امتیاز برای بهبود جایگاه سایت در نظر می گیرد. هر چقدر محتوای سایت جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد، در کسب رتبه از گوگل امتیاز بالاتری خواهد گرفت. Semantic Seo یا سئو‌ی معنایی فرآیند ایجاد معنی و مفهوم بیشتر در کلماتی است که در محتوا‌ی خود بکار می‌برید. این به معنی بهینه سازی سایت برای مقصود و نیت اصلی کاربران است؛ نه فقط پاسخ به یک جستجو‌ی ساده.

توصیه خود گوگل این هست که برای مقالات از امتیازدهی ستاره‌ای استفاده نکنید. در حال حاضر نشانه گذاری به عنوان Article و در موارد آموزشی استفاده از FAQ بهترین انتخاب است. مادامی که کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای آنها مجله خبری سئو فراهم میکنند موفق هستند. در طول سالیان گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات است. گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است.

این فعالیت ها شامل لینک سازی یا لینک بیلدینگ و فعالیت در شبکه های اجتماعی می شود. در بهینه سازی کلمات کلیدی و عبارت های پر رقابت عموما از این روشها استفاده می شود. نکات ریز و درشتی در این زمینه وجود دارد که در مقالات آینده بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.