سایت مپ یا نقشه سایت چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟-لیلی ری | سئو

همچنین اگر می خواهید با سایر بخش های سرچ کنسول و کاربرد آنها آشنا شوی، محتوا “معرفی سرچ کنسول گوگل ” را مطالعه کنید. پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید). در مرحله بعدی، توضیحات بیشتری به شما نشان داده می شود که از طریق این قسمت می توانید صفحات را به صورت دستی هم به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید.

  • تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند.
  • باتوجه به مواردی که در بالا به آن اشاره شد باید گفت که استفاده از سایت مپ برای هر نوع سایتی با هر اندازه ای مهم است.
  • در وب‌سایت های بین­ المللی که می شود وب سایت چند زبانه باشد با استفاده این تگ می توان زبان سایت را با استفاده از مقدار دهی تگ hreflang مشخص کنید.
  • سایت مپ XML می‌تواند ضعف های موجود در لینک دهی داخلی سایت را پوشش دهد.
  • علاوه بر این بهترین روش سئو تصاویر استفاده از اسکیما تصاویر براساس ساختار JSON – LD می باشد.

در صورت ارائه سایت مپ، Google می‌تواند در صورت لزوم اطلاعات اضافی را برای جستجو از نقشه سایت شما دریافت کند. راحت‌ترین و ساده‌ترین راه برای ساخت سایت مپ، استفاده از افزونه یواست است. افزونه‌ای که می‌توان از آن برای بهینه‌سازی صفحات نیز استفاده کرد.

۵. Sitemap by BestWebSoft

یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت، انتشار مقاله و پست در زمان بندی منظم است. به طور کلی گوگل سایت هایی که دائما مقالات مفیدی منتشر میکنند را دوست دارد و به آنها اعتبار بالایی میدهد. حال تصور کنید شما به صورت منظم در سایت خود به انتشار محتوا مشغول اید و انتظار دارید اعتبار گفته شده را از گوگل دریافت کنید. آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد اما زمانی که ربات های گوگل به آن مراجعه می کنند، هیچ محتوای ارزشمندی را در آن مشاهده نمی کنند. پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید. در صورتی که این مقادیر را تغییر دهید، موتورهای جستجو آن را به عنوان نکته ای در نظر می گیرند که بر اساس معیارهایشان می توانند آن ها را دنبال کنند و یا نادیده بگیرند.

نظر در “نقشه سایت چیست؟”

پس فایل شما بزرگتر است و یا URL‌ های بیشتری دارید، باید لیست خود را به نقشه‌های سایت‌های متعدد تقسیم کنید که در ادامه به این موضوع می­پردازیم. شما می‌توانید به صورت اختیاری یک فایل فهرست (فایلی که به لیستی از نقشه‌های سایت اشاره می‌کند) را ایجاد کنید. سپس مانند تصویر زیر گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار دهید تا نقشه سایت برای شما فعال شود. همچنین برای دیدن نقشه سایت و کپی لینک آن روی مشاهده نقشه سایت کلیک کنید و در آخر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید.

اهمیت نقشه سایت در سئو چیست؟

توجه داشته باشید که در این فایل تمام صفحات قرار نمی گیرد بلکه دسته بندی های اصلی مطلب در آن قرار می گیرند. مفتخریم که تا کنون توانستیم تعداد زیادی کسب و کار را یاری کنیم تا بدون پرداخت هزینه‌های گزافی که در این وادی دریافت می‌شود ، کسب و کارهای خود را راه اندازی نمایند . برای موفقیت ، هرکس از جایی شروع مجله خبری سئو به کار می‌کند و گاهی از نقطه صفر شروع می‌کند. اما شما این شانس را دارید که تنها نباشید و چرخ را از نو نسازید. هستند و نیازی نیست نقشه را کدنویسی کنید یا ابزارهای دیگری استفاده نمایید. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.