سئوی robots txt ، مثالی بزرگ برای جستجوگرها دهاستینگ فایل روبات سئو

هرکدام از این ربات‌ها با توجه به شناختی که از سایت ما پیدا می‌کنند با نرخ مشخصی به نام “Crawl Budget” به سایت‌مان سر می‌زنند و تغییرات آن را بررسی می‌کنند. همانطور که گفتیم، هاست و منابع سرور سایت ما برای پاسخ دادن به درخواست‌های ربات‌ها دقیقا همانند پاسخگویی به درخواست‌های کاربران واقعی مشغول می‌شود. وقتی این درخواست‌ها از حد توان سرور سایت ما خارج شوند اتفاق از دسترس خارج شدن سایت رخ می‌دهد. حالا که تا حدودی متوجه شدیم که کلیت این فایل چیست، بد نیست که نگاهی به نقش‌های فایل robots.txt و دلایل اهمیت آن بپردازیم و دقیقا مشخص کنیم که چرا سایت‌مان باید حاوی فایل robots.txt باشد.

پشتیبانی خیلی خوبی داریدو100% ازتون راضیم،هم بسته تلگراموخریدم هم اینستاگرام وانشالله هر روزامکانات جدیدی بهش اضافه بشه. سلام برنامه بسیار کاربردی هست و من ازش برای اطلاع رسانی محصولات جدیدم به مشتری هام استفاده میکنم به امید موفقیت های بیشتر.. همچنین ما همیشه ربات‌های داخل پکیج را نیز مطابق آخرین الگوریتم‌ها بطور مستمر به روز رسانی می‌کنیم تا عملکرد موّفق محصولاتمان را تضمین کنیم. ما این الگوریتم‌ها را در فایل‌های آموزشی موجود در پکیج، در اختیار خریداران قرار می‌دهیم.

  • در این قسمت شما می‌توانید دو فایل اصلی و مهم robots.txt و htaccess.
  • در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید.
  • شما به کمک این فایل که در هاست سایتتان قرار گرفته و البته متنی که درون آن نوشته شده، میتوانید به ربات های خزنده موتور جستجو فرمان بدهید.
  • در برخی بخش‌ها (به هنگام حرکت دادن ماوس) حتی شبیه‌سازی لرزش دست انسان نیز در همانندسازی رفتار انسانی لحاظ کرده‌ایم.
  • زمانی که شما یک فایل به کمک notepad ویندوز خودتان ایجاد کنید، فرمت آن txt است.

همه سایت های صفحه اول گوگل در هر زمینه ای، دارای فایل ربات هستند. این واقعاً مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شود. در غیر این صورت ممکن است سایت شما برای همیشه از نتایج گوگل محو و پنالتی شود که نتیجه آن بر باد رفتن زحمات شما خواهد بود. در URL Cloacking از روشی استفاده می شود که شرایط و قوانین گوگل را کاملا نقض می کند و به همین دلیل است که به آن روش سئوی کلاه سیاه می گویند. فایل Robots.txt‌ یک ابزار بسیار بحرانی برای سئو می‌باشد و اگر نتوانید به درستی آن را هندل کنید ممکن است در امنیت سایت شما تاثیر منفی داشته باشد. اما اگر اصول و قواعد و تکنیک‌های آن را یاد بگیرید می‌توانید به راحتی از آن برای بهبود کارایی وبسایت خود استفاده کنید.

تا 70% تخفیف تمامی دوره‌ها و آموزش‌ها

موتورهای جستجو محتوای فایل robts.txt را کش کرده و معمولا روزی یک بار آن را بروزرسانی می نمایند. در صورت تغییر در فایل robots.txt می توانید آن را از طریق ابزار مربوطه در گوگل سرچ کنسول، تغییرات صورت گرفته را سریعا بروزرسانی کنید. برای ارسال فایل ربات سایت خود به گوگل، طبق توصیه گوگل باید یک حساب سرچ کنسول بسازید. در وبمستران گوگل حساب خود را ایجاد کنید و سایت را به آن متصل کنید. اگر قبلا حساب سرچ کنسول (همان وبمستر تولز قدیم) را ایجاد کرده اید، وارد پنل کاربری خود شوید. بیشتر وب سایت ها مخصوصا سایت های وردپرسی یک فایل ربات robots.txt دارند ولی به این معنی نیست که مدیر سایت این فایل را می شناسد.

وارد هاست خود که شدید روی File Manger کلیک کرده و وارد پوشه Public_html شوید. کافیست در اینجا روی Upload کلیک کرده و فایل را برای آپلود انتخاب کنید. اکنون شما یک فایل درست و صحیح دارید که آماده است در سایت قرار گیرد و همچنین برای گوگل هم ارسال شود. ادمین سایت با هدف راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به صورت آسان ایجاد شده. در اینجا میتونی یاد بگیری چطور یک کسب‌وکار اینترنتی را از صفر راه بندازی و مدیریت کنی.

ربات‌های گوگل

اگر بعد از وارد کردن این آدرس در مرورگر با یک صفحه 404 روبرو شدید، باید خودتان اقدام به ساخت robots سایت کنید. همینطور اگر صفحه ای خالی را مشاهده کردید، نیاز دارید فایل robots سایت را در هاست خودتان پیدا کرده و آن را ویرایش کنید. خب، تا اینجا متوجه شدیم که فایل robots.txt چیست، چه کاربردی دارد و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم. در ادامه اول از همه یاد میگیریم که چطور وجود داشتن و نداشتن این فایل در سایت را بررسی کنیم. بعد از آن به سراغ این سوال میرویم که اگر robots در سایت ما وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد و در نهایت بعد از آشنا شدن با کدهای robots.txt نحوه ساخت آن را آموزش میبینیم. Crawl Budget در حقیقت تعداد صفحاتی از وب سایت‎تان است که ربات گوگل در یک روز آنها را خزیده و بررسی می‌کند.

با نگاه کردن به فایل‌های robots.txt دیگر سایت‌ها می‌توانید از آنها برای سایت خودتان الگو بگیرید. راه‌های دیگر جایگزین برای حذف صفحه از نتایج جستجئی گوگل را در ادامه معرفی می‌کنیم. مثل تصویر زیر که در آن اجازه دسترسی به پوشه‌ای به نام photos و اجازه دسترسی به صفحه‌ای به نام files.html را ندادیم. فرض کنید اولین بار برای انجام یک کار اداری وارد سازمان بزرگی می‌شوید؛ هیچ جایی را هم نمی‌شناسید. مدیران این سازمان هم چون می‌دانند مراجعه کننده‌ها همه‌جا را نمی‌شناسند، پس کنار در ورودی یک باجه اطلاعات درست کرده‌اند و یک یا چند نفر را مسئول راهنمایی و نگهبانی گذاشته‌اند.