آیا TikTok گوگل را تصاحب می کند؟


هیپ تیتر

ما سرفصل‌ها را دیده‌ایم، شنیده‌ایم که Gen Z از TikTok بیشتر استفاده می‌کند تا چیزهایی را بیابد که شاید قبلاً در گوگل پرس و جو می‌،د.

سرفصل‌ها اینطور به نظر می‌رسند که «تیک تاک گوگل را نابود می‌کند».

به اینها نگاهی بیندازید:

آیا TikTok گوگل جدید است؟ چرا TikTok موتور جستجوی مورد علاقه ژنرال Z است؟ توسط USA Today

حرکت روی گوگل TikTok موتور جستجوی پیشرو برای Gen Z است از AdWeek

TikTok به تازگی به سلطنت 15 ساله گوگل به ،وان محبوب ترین دامنه وب جهان پایان داد. در شرکت

ABC News گزارش داده است Gen Z در حال دور زدن گوگل برای TikTok به ،وان یک موتور جستجو است

و حتی نظراتی مانند این در The Verge: من سعی کردم Google را با TikTok جایگزین کنم، و بهتر از چیزی که فکر می کردم کار کرد

اگر یک مدیر اجرایی هستید، ممکن است فکر کنید که سرمایه گذاری چند میلیون دلاری شما در گوگل ممکن است ایده بدی باشد و جستجو در “موتورهای جستجو” در حال مرگ است. [a،n].

تمرین‌کنندگان: وقت آن است که به مدیران یادآوری کنیم که قبلاً اینجا بوده ایم. به یاد داشته باشید زم، که جستجوی صوتی تا سال 2020 50٪ از کل جستجوها را تشکیل می داد? خیلی سریع از بین رفت، اینطور نیست؟

این ،وان ده‌ها هزار ساعت از سئو و بازاریاب‌های محتوا را منحرف کرد که به صورت دایره‌ای دور زده شدند و از اجرای بخش‌های اصلی سئو دور شدند. فقط برای فهمیدن اینکه این یک “سوء تفاهم” بوده است.

و بله، برخی از مردم اکنون به دنبال پاسخ در پلتفرم های جدیدتری هستند که قبلاً به گوگل مراجعه می ،د. واقعیت این است که ما باید به این تغییر توجه کنیم.

اما با برنامه ها / پلتفرم ها شروع نکنید. ما باید از جایی شروع کنیم که همیشه انجام می دهیم: با سؤالات مخاطب و محتوایی که بهترین پاسخ را به آن می دهد. در این مورد باید فکر کنیم:

چگونه به مشتریان در یافتن پاسخ‌ها در دنیایی که مبتنی بر محتوای دوربین محور در مقابل محتوای صفحه‌کلید است کمک می‌کنیم؟

داده ها در مقابل هیپ ،وان

اگر یک تیتر جذاب دارای فرضیه ای باشد که ارزش بررسی داشته باشد، برای تایید یا بی اعتبار ،، به داده های خودمان نگاه می کنیم. دنبال ، پاسخی خارج از داده‌های خود اغلب خارج از زمینه ،ب‌وکار شما است، اطمینان به آن سخت است و بنابراین تصمیم‌گیری برای ،ب‌وکار بد نیست.

ما این کار را در سال 2017 انجام دادیم، زم، که احساس کردیم جستجوی صوتی سرفصلی است که ارزش آن را دارد قبل از اینکه به اختصاص منابع به فضا فکر کنیم. ما توانستیم با استفاده از داده‌هایی که واقعاً در اختیار داشتیم از تبلیغات پر، کنیم تا ببینیم آیا مشتریان ما افزایشی را مشاهده می‌کنند یا خیر..

در اینجا چند راه برای جلوگیری از اقدامات مبتنی بر هیپ و حفظ عملکرد مبتنی بر داده آورده شده است.

با در نظر گرفتن داده های ارائه شده از هیاهو اجتناب کنید

اطلاعات رسمی گوگل:


“در مطالعات ما، تقریباً 40٪ از جوانان، وقتی به دنبال مک، برای ناهار هستند، به Google Maps یا جستجو نمی‌روند.” او ادامه داد. آنها به TikTok یا Instagram می روند.

– معاون ارشد پرابهاکار را،ان، که سازمان دانش و اطلاعات گوگل را اداره می کند. همانطور که توسط TechCrunch گزارش شده است

اکنون نگاهی به آن سرفصل های بخش قبل بیندازید.

اینها عبارات سرفصل بزرگی برای مقالاتی هستند که تنها نقطه داده واقعی آنهاست در مورد جستجو در TikTik این است که “40٪ از جوانان” نقطه داده است.

بیایید دوباره به این نقطه داده نگاه کنیم…

در مطالعات ما، تقریباً 40 درصد از جوانان، وقتی به دنبال جایی برای ناهار می گردنداو ادامه داد، آنها به نقشه های گوگل یا جستجو نمی روند. آنها به TikTok یا Instagram می روند.

ناهار!!!

این داده‌ها فقط مربوط به «کجا بخوریم» و ۴۰ درصد «تیک‌تاک و اینستاگرام» بود.
پیوند اصلی مطالعه اکنون یک صفحه 404 (یافت نشد) است.
گفت که، بینش‌های آدری هنوز جالب هستند… اما همه چیز در مورد TikTok به ،وان موتور جستجوی GenZ بیشتر یک بلوف است.

— Gianluca Fiorelli (@gfiorelli1) 12 آگوست 2022

بقیه داده هایی که از مقالات ذکر شده در بالا پشتیب، می کنند، از تعداد انگشت شماری از مصاحبه های کاربر می آیند.

اکنون داده‌های کیفی مهم هستند – آنچه کاربر باید بگوید یک نقطه پرش عالی برای تأیید است که آیا آن تجربه در مقیاس داده‌های کمی شما اتفاق می‌افتد. اما به نظر می رسد که این سرفصل ها آن داستان های کاربر را گرفته و سعی می کنند آنها را با یک نقطه داده بسیار خاص برای یک نوع جستجوی بسیار خاص تأیید کنند.

این اطلاعات کافی نیست تا بتو،م بودجه مشتری خود را از Google به TikTok منتقل کنیم. مگر اینکه مشتری ما در صنعت رستوران داری باشد.

اما داده‌های کافی برای ایجاد فرضیه‌های کاربر بهتر، پرسیدن سؤالات بهتر و یافتن داده‌ها یا ایجاد آزمون‌هایی برای اعتبار/بی اعتبار ، ایده‌هایمان کافی است.

محتوای تولید شده توسط صفحه کلید در مقابل محتوای تولید شده توسط دوربین

اگر می‌خواهیم یک بار دیگر خودمان را به چالش بکشیم تا از تعقیب سرفصل‌های تبلیغاتی پر، کنیم، باید فرضیه‌سازی کنیم، آزمایش‌هایی ایجاد کنیم، و آن تست‌ها را اعتبار یا باطل کنیم.

ما به داده نیاز داریم

در اینجا نمونه‌ای از سؤالی است که این سرفصل‌ها از من و تیمم می‌پرسند:

چه داده‌هایی برای درک بهتر اینکه محتوای تولید شده توسط دوربین ممکن است پاسخ بهتری نسبت به محتوای صفحه‌کلید باشد، داریم؟

اکنون این سوالی است که می‌تو،م با داده‌ها بررسی کنیم…

داده های خود را از گوگل دریافت کنید

وقتی به آنچه روی TikTok کار می‌کند نگاه می‌کنیم، به وضوح بر اساس ماهیت برنامه، محتوای تولید شده توسط دوربین خواهد بود.

بنابراین چگونه می‌تو،م مکان‌هایی را بفهمیم که محتوای تولید شده توسط دوربین بر محتوای تولید شده توسط صفحه‌کلید ترجیح داده می‌شود؟

ما به دوست قدیمی خود، گوگل برگشتیم.

گوگل دهه ها را صرف درک این موضوع کرد که کاربر چه نوع محتوایی را برای پرس و جوهای خاص ارزشمندتر می داند. این اطلاعاتی است که ما داریم. از آن استفاده کنیم.

ما به‌،وان متخصصان جستجو، نقشی در مکالمه TikTok داریم که بیشتر از این است که «فقط برای ناهار بود، پس نگران آن نباشید»، سپس آن را یک روز صدا کنیم.

چالشی که ما داریم این است که چگونه از درک گوگل در مورد اینکه چه زم، محتوای تولید شده توسط دوربین نسبت به محتوای تولید شده با صفحه کلید پاسخ من،ی است، استفاده کنیم. خوشبختانه، این منطقه ای است که مجموعه مهارت های SEO به خوبی من، است.

در اینجا یکی از راه هایی است که ما در مورد انجام این کار فکر می کردیم:

تجزیه و تحلیل شاخص TikTok

بله بیشتر از TikTok است.

اما اگر اینها ،اوینی هستند که توجه مدیر اجرایی شما را به خود جلب می کنند، پس حدس بزنید – وقتی از TikTok در پاسخ های خود استفاده می کنیم، توجه نیز جلب می شود.

در Seer، ما تمام عبارات جستجو (آنچه کاربر در واقع تایپ می‌کند) را با حداقل یک کلیک برای همه مشتریان از محصول اختصاصی Search Discovery خود می‌کشیم. سپس Google را برای آن عبارات جستجو می‌تراشیم تا مجموعه پاسخ‌هایی را که آنها معتقدند برای آن عبارات جستجو مفیدترین هستند، درک کنیم. بنابراین، ما نه تنها در حال جمع‌آوری رتبه‌بندی مشتریانمان هستیم، بلکه اطلاعات گوگل را نیز در مورد آنچه که آنها فکر می‌کنند پاسخ من، برای آن عبارات جستجو می‌کنند، در نظر می‌گیریم.

این مجموعه داده‌ای عالی برای شروع کاوش جستجوهای محتوای مبتنی بر دوربین در مقابل صفحه‌کلید است.

ما هنوز در آزمایشگاه با این کار هستیم، اما شاید نمایه TikTok ما به این صورت باشد:

٪ از جستجوهای مشتری که دارای ویدیو در 3 مورد برتر هستند

  • این چند درصد از هزینه مشتری است؟
  • CPA ما در اینجا در مقابل میانگین چیست؟
  • و غیره.

% از جستجوهای مشتری که بیش از 2، 3، 4 ویدیو در 10 مورد برتر دارند

٪ از پرس و جوهای مشتری که دارای تصاویر در 3 بالا هستند

هدف زم، که این داده ها را به دست می آورید این است که با مدیران خود در جایی که امروز هستید ارتباط برقرار کنید.

سپس برخی از خطوط پایه را با آنها تنظیم کنید تا احساس اطمینان کنید که آن را تحت کنترل دارید:

  • وقتی این شاخص به 5 درصد از هزینه ما یا X دیگر معیار می رسد، دیگر تبلیغاتی نیست، بلکه چیزی است که باید به آن توجه کنیم.
  • هر ماه که درصد جستجوهایی که YouTube در 3 مورد برتر قرار دارد بیش از X افزایش یابد، می‌خواهم به من هشدار داده شود.

چرا باید این کار را روی داده های خود انجام دهید:

ما Client ‘A’ را داریم که 68٪ از کل هزینه آنها از سال گذشته روی کلمات کلیدی با ویدیو در 3 مورد برتر بوده است.

سپس ما مشتریان دیگر را با 2٪ از کل هزینه آنها داریم.

با ایجاد یک فهرست در انبار داده ما، ما هوش خود را مقیاس می کنیم به همه مشتریانمان

ما می‌تو،م فوراً به هر مشتری نگاه کنیم و ببینیم چه ،ی به احتمال زیاد تحت تأثیر قرار می‌گیرد و کجا باید اقدام کنیم و در کجا اقدام می‌تواند حواس پرتی را از تأثیرگذارترین کاری که می‌توان برای آن مشتری انجام داد منحرف کرد.

سئوی باشید که مشتری را دنبال می کند

Client ‘A’ با 68٪: آنها باید در مسیر سریعی برای TikTok، IG، Snapchat و سایر برنامه های محتوای مبتنی بر دوربین باشند. این باید توصیه شما به ،وان یک SEO باشد که تمام هزینه هایی را که برای پر ، محتوای دوربین محور هزینه می کند، می بیند.

سئوکاران سالم ممکن است فکر کنند … اما پس از آن من بودجه خود را از دست می دهم!

پاسخ من: اما شما در حال سود هستید نفوذ سی سوئیت.

شما این کار را به چند روش انجام می دهید:

  1. اکنون شما به ،وان یک “بازاریاب کانال” بی‌طرف دیده می‌شوید که مشتری را هر کجا که شما را ببرد دنبال می‌کند
  2. می‌تو،د به C Suite خود کمک کنید تا بر اساس داده‌های موجود از جستجوی پولی، چقدر به آزمایش اختصاص داده شود
  3. شما عبارات جستجویی را می‌شناسید که ویدیو را راه‌اندازی کرده‌اند و می‌توانند به پشتیب، از یک آزمایش موفق کمک کنند

محتوای تولید شده توسط دوربین درباره الهام است

پلتفرم های محتوای تولید شده توسط دوربین در واقع جستجو و دریافت پاسخ قطعی نیستند. با استفاده از آنچه از این پلتفرم‌ها دیده‌ایم، فکر می‌کنم جیانلوکا فیورلی به بهترین نحو این را بیان کرد:

بنابراین… این واقعاً در مورد جستجو نیست، بلکه در مورد الهام است. GenZ به دلیل ویدیوهای کوتاه، از سایرین درباره مکان‌هایی که در TikTok و Instagram غذا می‌خورید الهام گرفته است. شورت ها کلید واقعی و «انقلابی» هستند که گوگل سعی در مق، با آن دارد. به همین دلیل است که آنها را هل می دهد…

— Gianluca Fiorelli (@gfiorelli1) 12 آگوست 2022

بازگشت به داده ها

یکی دیگر که هنوز در آزمایشگاه هستیم، اما در تئوری می‌تو،م:

  1. تمام ،اوین نتایج مبتنی بر دوربین را برای مشتریان ما ،اش دهید
  2. با جستجوی کلمات الهام‌بخش، محتوای الهام‌بخش دوربین را بیابید:
    • نکات
    • چگونه
    • ایده ها
    • تبدیل شود
    • نزدیک من
  3. درصدی از محتوا، ،ج ، و غیره را توسعه دهید که این کلمات کلیدی را در 10 مورد برتر دارد

اکنون شما دو چیز دارید که مختص داده های شما هستند، صنعت شما، تجارت شما:

  1. جستارهایی که کاربران شما می خواهند محتوای مبتنی بر دوربین را ببینند
  2. پرس و جوهایی که در مورد الهام گرفتن از دریافت پاسخ مشخص و قطعی هستند

این اطلاعاتی است که شما به تیم های رسانه های اجتماعی خود منتقل می کنید. این همان چیزی است که ایمیلی که به C-Suite خود می نویسید، هنگامی که از شما در مورد این سرفصل ها که مدام ظاهر می شوند می پرسند، پشتیبان آن می شود.

اکنون شما به ،وان یک سئوکار، نقشی را در مکالمه TikTok با C Suite دارید

شما یک تجزیه و تحلیل حرکت با فرضیه های مختلف دارید تا بد،د چه زم، به اندازه کافی از جستارهای شما یا هزینه های شما برای یک کلمه کلیدی برابر x است، باید شروع به تولید محتوا برای آن کلمه کلیدی در پلتفرم های محتوای تولید شده توسط دوربین کنید.

در یک پست آینده، چند ویدیوی «چگونگی» را برای شما می‌گذارم تا بتو،د این کار را با داده‌های خود انجام دهید.

ما تازه در اینجا شروع می کنیم:

فیدهای توییتر شما ممکن است در مسیر “سئو سایت مرده است” ادامه داشته باشند، اما من معتقدم که ما تازه شروع کرده ایم. سئوکاران در سال 2023 برای شرکت در گفت،ای بزرگتر آماده شده اند زیرا به کاربران کمک می کند تا پاسخ شما را به ،وان بهترین پاسخ پیدا کنند.

من قصد دارم هر 2 تا 3 هفته یک بار در سه ماهه چهارم یک محتوا در مورد این موضوع منتشر کنم.

من به این فکر کرده ام که چگونه سئوکاران برای تغییر بازاریابی در سال 2023 آماده شده اند. مواردی مانند:

  • آیا ارزش سئو واقعاً در حال کاهش است؟
  • محتوای مبتنی بر دوربین در مقابل محتوای مبتنی بر صفحه کلید
  • چرا Google Data بهترین راه برای درک و ملاقات با مخاطبان در تمام کانال های شما است (و نحوه انجام آن)
  • چگونه با C-Suite خود در مورد SEO در سال 2023 صحبت کنیم
  • دستورالعمل هایی در مورد دریافت داده هایی که برای موفقیت در نقش خود نیاز دارید
  • و بیشتر…




منبع: https://www.seerinteractive.com/blog/is-tiktok-taking-over-google/