تعریف سئو چیست به زبان ساده؟ seo مخفف چیست؟ سئو گوگل چه اهمیت و کاربردی دارد؟

با ما همراه باشید تا بدانید سئو چیست و با مزایای سئو و کاربرد های مهم آن آشنا شوید. البته وقتی بهینه سازی سایت برای گوگل را آموخته باشید، در واقع بهینه سازی برای سایر موتورهای جستجو را نیز یاد گرفته‌اید. در تحقیق کلمات کلیدی سایت وبلاگی؛ هدف اصلی شما پیدا کردن موضوعات مهم و پر جستجوی حوزه کارتان است. لینک‌های ساختاری؛ لینک‌هایی هستند که تقریبا در تمام صفحات سایت تکرار می‌شوند و می‌توانند اهمیت یک صفحه را برای موتورهای جستجو و کاربران مشخص کنند.

  • به بیان دیگر، ایندکس کردن به جمع‌آوری محتوا‌هایی که در روند پروسه Crawling پیدا می‌شوند، گفته می‌شود.
  • بهتر است که از آنها بخواهید که گزارشات ماهانه برای شما ارسال کرده و سرچ کنسول وب سایت را همواره چک کنید.
  • Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد.
  • در ۲ مثال بالا در واقع ما یک صفحه مهم داریم با آدرس example.ir/title که با اضافه شدن پارامترهای فوق نیز تفاوت چندانی در محتوای صفحه بوجود نمی‌آید.

هزینه‌‌ی سئو بسیار به صرفه‌‌تر از هزینه‌‌‌ی بسیار سنگین تبلیغات است. مزیت‌های این روش را می‌توان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر می‌دانید دقیقا روی سایت‌تان چه چیزی اتفاق می‌افتد. هزینه‌‌‌ی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی می‌‌‌‌‌باشد. واضح است که همه افراد برای پیدا کردن قالیشویی مانند شما عمل می‌کنند و معمولا همه این افراد به همان 3 گزینه‌ی اول که در گوگل نمایش داده می‌شود مراجعه کرده و با آنها تماس می‌گیرند.

طراحی سایت و سئو

تاثیر میزان سن دامنه هیچگاه به صورت روشنی توسط گوگل شفاف نشده است، اما بر اساس مشاهدات می توان برداشت کرد که سن دامنه در رتبه سایت موثر است. اگر دامنه با حوزه کاری شما مرتبط بوده و اسپم نباشد، مطمئنا تاثیرات مثبتی را مشاهده خواهد کرد. همچنین در نظر داشته باشید که گوگل به واسطه الگوریتم سندباکس، تا چند ماهی به وب سایت هایی که در دامنه های جدید قرار می گیرند، بهای زیادی نمی دهد.

تغییرات سئو در سال های اخیر چگونه است؟

از این نوع بک لینک ها بیشتر در سایت هایی که رقبای زیاد دارند مثل زمینه گردشگری ( بلیط هواپیما و تور ) بیشتر می بینیم. برای اینکار شما می توانید به سایت هایی که حاضر به فروش این نوع لینک ها هستند ( اغلب سایت های خبری ) مراجعه کرده و بر اساس مدت زمان انتشار بک لینک در سایت خود، به آنها پول پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که این تکنیک باید برای همیشه ادامه داشته باشد و اگر بک لینک های خود را شارژ نکنید احتمال سقوط سایت شما بسیار بالاست.

بهبود رتبه الکسا

این کتاب ها علاوه بر اثرگذاری در سئو سایت به صورت قابل ملاحظه ای در برندینگ و انواع روش های مارکتینگ سودآور است. هزاران لیست بهترین ها در سراسر دنیای وب وجود دارید و شما باید به صورت هوشمندانه آن ها را لیست کرده و در موردشان صحبت کنید. فایل robots.txt فایلی است که به خزنده ها می گوید که کدام بخش از وب سایت را نمی خواهید آنها ایندکس کنند. آدر این فایل در پایین قرار گرفته است و مشاهده آن هم برای همه آزاد است. گوگل حداکثر 60 کاراکتر برای عنوان و 155 کاراکتر برای description در صفحه نتایج خود نشان می دهد. ابزارها و پلاگین های زیادی وجود دارند که محتوای شما را آنالیز می کنند و شما را به سمت ساخت محتوای سئو شده راهنمایی می کنند.

در این راهکار، مخاطبان با ساخت اکانت گوگل و ورود به سیستم تبلیغاتی، کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده و پس از رسیدن هر کلمه به صفحه اول، بابت کلیک هر کاربر روی سایت خود، به گوگل هزینه ای را پرداخت میکنند. اسکیماها تعدادی کد برنامه نویسی هستند که در میان کدهای فعلی سایت شما قرار گرفته تا به ربات های گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات سایت بدهند. مثلا به آنها بفهمانند که محصول فروشگاه شما، کتاب است یا این متنی که الآن در حال انتشار آن هستید باید به عنوان یک مقاله شناخته شود. اگر سرعت سایت شما پایین باشد باید کمی در مورد سئو آن نگران بوده یا حتی گاها بترسید!! موتورهای جستجو به شدت روی سرعت وب سایت شما حساس هستند و در صورتی که استاندارد آن را پایین تشخیص دهند، سعی میکنند وب سایت های معتبرتری را در نتایج جایگزین شما کنند. آژانس فرین با داشتن تجربه طولانی در زمینه سئو سایت های فارسی و انگلیسی به کمک تیم خبره خود بهترین استراتژی را برای ارتقا کسب و کار شما ارائه می دهد.

ظرفیت نا‌محدود وب در زمینه تولید محتوا، باعث شده تا اینترنت به بهترین و غنی‌ترین منبع عظیم اطلاعاتی تبدیل شود. محتوا‌ها می‌توانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند؛ محتوا‌های متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی. دلیل اینکه گفته می‌شود “محتوا پادشاه است” نیز همین اهمیت بی حد و مرزش است.

بک لینک های فالو که اعتبار صفحه لینک دهنده را به لینک شونده انتقال می دهد. از آنجا که این امر به راحتی قابل سوء استفاده است، چندین به روزرسانی الگوریتم گوگل بر مجازات لینک سازی های تقبلی متمرکز شده اند. با عنوان، پاراگراف اول، موضوع محتوا و از همه مهمتر ساختار کلی محتوا این توجه جلب می شود. از تگ های h1,h2و… و سایر برچسب های HTML به درستی باید استفاده شود.

علاوه بر این، سرعت صفحه یک فاکتور رتبه بندی تایید شده توسط گوگل نیز است. سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهمترین جنبه های سئو تکنیکال و یک فاکتور مهم در UX است. هیچ کس حاضر نیست بیشتر از چند ثانیه برای بارگذاری یک صفحه منتظر بماند. از سال 2019، گوگل از mobile-first indexing به معنای ایندکس صفحات در موبایل استفاده می کند.